کد خبر: 194424
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۱ ۰۹:۰۱:۰۰
| |

علیرضا محجوب نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

بانک مرکزی مادر تخلفات است/ چرا بانک مرکزی از موسسات مالی و اعتباری ضمانت نگرفت؟

یک نماینده مجلس معتقد است که بانک مرکزی سرچشمه بسیاری از مشکلات موجود در کشور است.

بانک مرکزی مادر تخلفات است/ چرا بانک مرکزی از موسسات مالی و اعتباری ضمانت نگرفت؟
کد خبر: 194424
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۱ ۰۹:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا محجوب نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اظهارات احمد توکلی در خصوص مباشرت تعدادی از مسئولین در جرم‌های موسسات مالی و اعتباری، گفت: اختیارات و قانونگذاری مبهم باعث برخی از مشکلات در کشور شده است. عدم نظارت و پذیرش وظایفی که مبهم و درشت است و انشای آن توسط کسانیکه باید به صورت ریز وظیفه‌ای را مطالبه کنند یعنی بانک مرکزی، از مشکلات دیگر این بخش محسوب می شود.

او ادامه داد: بانک مرکزی مادر تخلفات است چون در قانون برنامه پنجم پذیرفته که ناظر است و مکلف بوده قانون مبسوطی را تهیه کند که همه جزییات در آن باشد. برای مثال تاسیس موسسات مالی و اعتباری به چه شکل است، چه اقدامی تخلف است، و چه کسی باید تخلف را مشخص کند و...

این نماینده مجلس تاکید کرد: یک جنگلی به نام بازار پول وجود دارد در این بازار پول طبق قانون اگر کسی بخواهد به آن چپ نگاه کند بانک مرکزی می‌گوید که من متولی همه چیز هستم اما وقتی اتفاقاتی مانند مشکلاتی که برای سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری اتفاق می‌افتد، بانک مرکزی آسمان را نگاه می‌کند. در حالیکه بانک مرکزی متهم اصلی است و باید خسارت‌هایی که وارد شده را به صورت کامل بپردازد.

محجوب گفت: بانک مرکزی مکلف بوده مشخص کند که کدام موسسات مالی و اعتباری قانونی هستند و کدام غیر قانونی. ثانیا از موسسات مالی و اعتباری قانونی هم باید ضمانت‌های کافی گرفته می‌شد. زمانیکه بانک مرکزی ضمانت نگرفته چگونه ممکن است که ما شخص یا نهاد دیگری بجز بانک مرکزی را متهم کنیم؟

او در خصوص سایر تخلفاتی که عنوان می‌شود برخی از مسئولین در آن دخیل هستند، گفت: همه اینها به بانک مرکزی ختم می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها