کد خبر: 193972
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۸ ۱۱:۱۴:۰۰
| |

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

پیشنهاد مذاکره با آمریکا قرائت انشاءهای تل آویو است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هدف از پیشنهاد مذاکره با آمریکا را ایجاد تفرقه در کشور و قرائت انشاءهای تل آویو دانست و گفت: رییس جمهوری توانمندی در ایران حضور دارد و هیچگاه ترامپ و اسرائیل به اهدافشان نمی رسند.

پیشنهاد مذاکره با آمریکا قرائت انشاءهای تل آویو است
کد خبر: 193972
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۸ ۱۱:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ابوالفضل حسن بیگی در مورد نامه تعدادی از فعالان سیاسی به مقامات کشور مبنی بر مذاکرات بدون قید و شرط با آمریکا اظهارداشت: آمریکایی ها سناریوهای مختلفی از جمله انقلاب های مخملین، سبز و جنگ های مختلف را علیه جمهوری اسلامی ایران در طول سال ها و با پول عربستان سعودی و برخی از شیوخ خلیج فارس طراحی کردند ولی هیچ گاه موفق شوند.


وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت است و آمریکایی ها تحت هیچ شرایطی قادر نیستند با ایران مقابله کنند.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: عده ای دایه دلسوزتر از مادر شده اند و پیشنهاد می کنند که با ترامپ مذاکره کنیم، ترامپی که محبوبیتش در آمریکا به حداقل رسیده و هر لحظه پیش بینی می شود که وی استیضاح یا از صحنه خارج شود.


حسن بیگی تصریح کرد: کسانی که در خارج از کشور هستند، ملت ایران را نشناخته اند و چشم هایشان را به روی حقیقت بسته اند.


وی محتوای این نامه را سراپا توهین به ملت ایران، خون شهدا و آرمان های ایران دانست و یادآور شد: آنها چه کاره هستند که برای جمهوری اسلامی ایران تعیین تکلیف می کنند، این نامه در واقع چراغ سبزی به آمریکا است.


وی تاکید کرد: در شرایطی که رییس جمهوری اعلام می کند که قوا باید در کنار هم باشند و همه در کنار هم متحد جلو برویم، آنها با نگارش این نامه به دنبال ایجاد تفرقه هستند، این عده در ناز و نعمت در خارج از کشور زندگی و موضوعاتی را که آمریکا دیکته می کند مانند یک طوطی منتقل می کنند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: امروز روز وحدت و همدلی و مبارزه با زیاده خواهی های ترامپ است، قوای سه گانه، نیروهای مسلح و ملت باید در کنار یکدیگر با وحدت در مقابل برخوردهای سخیف و سخنان مضحک آمریکا می ایستیم.


حسن بیگی همچنین گفت: امروز پیروزی ملت ایران است نه این که عده ای در بیرون بنشینند و انشاءهای تل آویو را به عنوان دلسوزان نظام برای ما قرائت کنند، آنان به دنبال اختلاف افکنی در میان ملت ایران هستند.


وی اظهارداشت: برخی افرادی که این نامه را نوشتند و در داخل کشور هستند نیز از دو دسته خارج نیستند، یا این که وابسته به خارج هستند و تلاش دارند پولی به جیب بزنند و از کشور بروند یا این که نادان هستند. ما همواره تلاش کردیم با مذاکره با این نادان ها به آنان بگوییم در این 40 ساله انقلاب چه زمانی گرگ دلش به حال چوپان می سوزد.


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم افزود: کسانی که در خارج وطن فروشی می کنند، علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران دائم فضاسازی و در کلاس های دانشگاه ها تئوری مطرح می کنند ، ملت ایران آنها را خائن وطن فروش می دانند.


حسن بیگی ادامه داد: آنها همان آدم هایی بودند که پول ملت را بردند و امروز ارز کشور را تبدیل به قیمت مضاعف تبدیل کردند، ثروت ملی را غارت کردند.


وی تاکید کرد که داخلی ها هیچ اعتمادی به خارج نشین ها نکنند، زمانی که آنان اقامت در کشوری را بگیرند اولین بندی که امضا می کنند، این است که اگر مخاصمه ای رخ دهد آیا اسلحه علیه ایران برمی دارند که آنان امضا می کنند که بله ما می جنگیم و سپس به آنها پناهندگی می دهند.

نماینده مردم دامغان در مجلس همچنین اظهار داشت: همه جهان می داند که امروز رودرویی و مصاف بین دو تفکر و تمدن وجود دارد، از یک طرف تمدن غربی که همواره به فکر استثمار و حرکت های قلدرمابانه برای به سلطه کشیدن جهان است، در مقابل آن تفکر قرآنی و تمدن اسلامی و حمایت از مستضعفان و مقابله همه متجاوزان قرار دارد، امروز هفت میلیارد جمعیت دنیا همه آگاه شده اند این مصاف و درگیری به جهت حق و باطل بودن است.


وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار دفاع از مستضفان و مظلومان است، در طی 40 سال گذشته هم که انقلاب به پیروزی رسیده است شاهد فراز و نشیب های زیادی بودیم در این فرازو نشیب ها ملت ایران شاهد، درگیری های گوناگون در کردستان، اقداماتی توسط حزب های کثیفی که دست ساخته انگلیسی ها مانند خلق عرب و خلق ترکمن، دموکرات، کوموله، موساد و سیا بودیم.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز خوشبختانه شاهدیم همه مردم جهان بین کفر و باطل تمیز می دارند و همچنین جنگ هایی که در دو دهه گذشته توسط آمریکا در خاورمیانه و غرب آسیا صورت گرفت، حقانیت ایران را نشان داد و امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت است.


حسن بیگی یادآور شد: در روز جهانی قدس شاهد بودیم باوجود این که نتانیاهو به اروپا رفت و دست گدایی دراز کرد که حداقل در لندن تظاهرات علیه اسرائیل انجام نشود اما مقامات کشورها اعلام کردند که ملت ها در مقابل ما می ایستند و ملت ها دست رد به سینه نتانیاهو زدند و علیه این رژیم راهپیمایی کردند.


نماینده دامغان در مجلس تصریح کرد: امروز شاهد سناریوهای گوناگون از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم، آمریکایی ها در طول سال ها تلاش کردند مشکلات زیادی را علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند.


حسن بیگی تاکید کرد: مقامات جمهوری اسلامی ایران در طول سال ها جهت تامین منافع ملی اقدامات درستی انجام دادند، ما 13 سال با آمریکایی ها مذاکره کردیم و در نهایت نتیجه آن برجام بود و بعد از این آدم مغز سیمان(ترامپ) در راس آمریکا قرار گرفت و از برجام خارج شد.


وی خاطرنشان کرد: در برجام همه شاهد هستند، نتانیاهو سراسیمه به سازمان ملل رفت و از اوباما خواهش کرد که مذاکرات را انجام دهد و بیان کرد که ایرانی ها 95 درصد راه را رفته اند و به زودی قدرت آنها افزایش می یابد .


وی ادامه داد: آمریکایی ها برای پیشگیری از این اقدام حاضر شدند این مذاکرات را انجام دهند ولی نهایتا وقتی متوجه شدند اثر توافق به نفع ایران است و تیرشان به سنگ خورده است لذا در انتخابات از هیلاری کلینتون عبور و ترامپ را رییس جمهوری کردند تا از برجام خارج شود.


وی تصریح کرد: ترامپ در تبلیغاتش اعلام کرده بود که به محض این که رییس جمهوری شود، داعش را از بین می برد، عربستان را نابود می کند با کانادا و چین برخورد می کند و زمانی که به ریاست جمهوری رسید تمام شعارهایش را از یاد برد و خودش داعش را از سوریه به افغانستان منتقل کرد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: گاهی یک کشور ضعیف را مانند کره شمالی که در حد یک استان ایران نیست را با ما مقایسه می کنند، کره شمالی به شدت فقیر و پیر است و از هر جنبه که نگاه کنیم مولفه های قدرت را ندارد.


گفتنی است تعدادی از فعالان سیاسی روز گذشته - شنبه - با نوشتن نامه‌ای خطاب به مسئولان عالیرتبه نظام خواستار بازنگری در تصمیمات اساسی و مذاکره مستقیم با آمریکا شدند.


نویسندگان این نامه با یادآوری از دست رفتن فرصت مناسب دولت اوباما از تصمیم‌گیران نظام خواستند فارغ از جنگ‌های روانی کاخ سفید با یک تصمیم ملی اعلام کنند که ایران حاضر به انجام مذاکرات بدون قید و شرط با آمریکا است تا قدمی در راه‌حل مشکلات و اختلافات برداشته شود.

منبع:ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها