کد خبر: 192981
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۲ ۱۱:۰۵:۰۰
| |

حسن نوروزی:

 رئیس‌جمهور به گرانی افسارگسیخته رسیدگی کند

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: رئیس جمهور باید نسبت به گرانی افسارگسیخته ارز و وسایل نقلیه به وظیفه قانونی خود عمل کند و دستورات لازم را ابلاغ کند.

 رئیس‌جمهور به گرانی افسارگسیخته رسیدگی کند
کد خبر: 192981
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۲ ۱۱:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر بیان کرد: در حالی که استان تهران 50 درصد مالیات کشور را تامین می‌کند ولی بودجه‌ای که به استان تهران 14 میلیون نفری، تخصیص می‌یابد به اندازه استان‌های 500 هزار نفری‌ می‌باشد. مسئولان محترم تنها افق نگاه‌شان به چندین منطقه و چند خیابان تهران است و می گویند استان تهران استانی برخوردار است و به پنج میلیون جمعیت محروم شهرستان‌های استان تهران و جنوب تهران و مناطق مستضعف نشین آن توجه نمی کنند.

او افزود: شهرستان بهارستان دارای 107 هزار دانش آموز است که جمعیت کلاس‌های آن بیش از 45 نفر است و مدارس با دو شیفت اداره می شود که این جمعیت دانش آموزی دارای 5300 معلم است یعنی حدود 50 درصد شهرستان‌های دیگر. از نظر امنیتی نیز منطقه‌های انتظامی دو شهرستان بهارستان و رباط کریم ضعیف است. شهر پرند در دو سال آینده جمعیت آن از 600 هزار نفر خواهد گذشت حتی یک بخش‌دار هم ندارد.

نوروزی در ادامه در تذکراتی به وزیر اقتصاد و بانک مرکزی بیان کرد: نسبت به استقرار بانک در شهر پرند و گلستان دستور لازم داده شود. برای حفظ تهران از ریزگرد و تقویت کشاورزی انتظار داریم وزارت نیرو و کشاورزی جهت ارسال آب بیشتر به این دو شهرستان جهت کشاورزی پیگیری مجدانه داشته باشد. از وزیر دادگستری می خواهم مراتب گلایه بنده را به رئیس قوه قضاییه انتقال دهند. شهرستان گلستان با 700هزار جمعیت، با 10 دادیار و بازپرس دادسرا کار می کند. یعنی هر قاضی چند برابر شهرستان‌های دیگر باید کار کند.

نوروزی ادامه داد: به وزیر کشور تذکر جدی می دهم تا نسبت به سکونت فرمانداران و شهرداری و حتی بعضی از اعضای شورای شهر و روستا و سایر مسئولان دستور لازم را ابلاغ کند چراکه 90 درصد مسئولان ما پروازی می باشند.

وی در ادامه با خطاب قرار دادن ایثارگران بیان کرد: فراکسیون ایثارگران با شدت تمام خواسته‌های قانونی شما را دنبال می‌کنند و نسبت به کسر خدمت قرار است با قول مساعد ستاد کل نیروهای مسلح و عنایت دوستان در جلسه اینده فراکسیون اقدامات لازم انجام شود. در موارد دیگر پیگیر حل شدن مشکلات هستیم. از خدمات ایثارگرانه مهندس فتاح و معاونان ایشان که به مناطق محروم کشور توجه ویژه دارند تشکر می‌کنم و نسبت به بعضی از مسائلی که مطرح می شود از ایشان دفاع می کنیم و این درست نیست که یک انسان خادم مورد حمله قرار گیرد. از حضور دکتر قاضی زاده هاشمی درمیان باران در منطقه قلعه میر که از مناطق محروم بهارستان است تشکر می‌کنم.

نوروزی گفت: ما به اعتراضات برادران ایثارگر واقف هستیم و فراکسیون ایثارگران با همه توان خود مشکل این افراد را برطرف خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها