کد خبر: 192386
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۸ ۱۷:۵۴:۰۰
| |

یک عضو فراکسیون امید مجلس:

شرایط مهیا نباشد اصلاح قانون انتخابات آفتابه خرج لحیم کردن است

عضو فراکسیون امید مجلس درباره احزاب و امکان رقابت آنها گفت: تا زمانی که فضا برای رقابت احزاب واقعی پیش نیاید، اصلاح قوانین انتخابات مصداق «آفتابه خرج لحیم کردن» است.

شرایط مهیا نباشد اصلاح قانون انتخابات آفتابه خرج لحیم کردن است
کد خبر: 192386
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۸ ۱۷:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا حیدری در خصوص اصلاح قوانین انتخابات و فعالیت احزاب، اظهار داشت: اگر بخواهیم واقعی و عمیق به انتخابات نگاه کنیم باید بگوییم که موضوع انتخابات با احزب عجین است و تا فضا برای رقابت احزاب واقعی پیش نیاید، اصلاح قوانین انتخابات آفتابه خرج لحیم کردن است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اراده حاکمیت باید بر فعالیت واقعی احزاب باشد، اینکه تا حزبی جان بگیرد و طرفدار جذب کند و در کسب آرا تاثیرگذار باشد ولی به بهانه های مختلف آن را منحل کنند، پذیرفتنی نیست.

بدبینی تاریخی نسبت به احزاب در ایران وجود دارد

او با بیان اینکه بدبینی تاریخی نسبت به احزاب در جامعه ایران و جود دارد و این وضعیت پیش از انقلاب نیز وجود داشته است، افزود: احزاب رستاخیز، ایران نوین و مردم پیش از انقلاب بودند ولی به دست دولت ساخته شده بودند، البته حزب توده نیز وابسته به شوروی بود و فرمان‌بر آن‌ها بودند و منافع ملی ایران در اولویت اصلی آن‌ها نبود.

او افزود: در جبهه اصلاحات حزب‌هایی تاسیس می‌شوند که کار هماهنگی با آن‌ها سخت می شود، حزبی که معلوم نیست چند طرفدار واقعی دارد، تنه به رهبر اصلاحات می‌زند و در این شرایط کار کردن سخت می‌شود و تشنج به وجود می‌آید، قوانین باید در این راستا اصلاح شوند.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: در این صورت کار شورای نگهبان نیز کم می شود زیرا احزاب در درون خود رقابت می‌کنند و برآیندش این می‌‎شود که یک نفر بالا می‌آید و نفر اول هر حزب به میدان رقابت می‌آید. قانون انتخابات باید در زمینه سن و تابعیت کاندیداها و دیگر مسائل تعیین کننده باشد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها