کد خبر: 192161
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۶ ۱۸:۱۰:۰۰
| |

سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد

دچار عده‌ای نخبه هستیم که مردم را به راه می‌اندازند و به اسم آزادی خلاف دین عمل می‌کنند/ نباید از یک اخم و یا حرکت دشمن ترسید

سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد با انتقاد از نخبه‌گرایی گفت: در جامعه دچار معادله یک عده نخبه هستیم که یا به حق یا ناحق جز نخبگان محسوب می‌شوند. با دکور و ژست راه میافتند و مردم را با نام نخبگی و آزادی‌خواه و آزادی‌طلب بودن دنبال خود راه می‌اندازند و بعد خلاف مصلحت دین و مردم عمل می‌کنند.

دچار عده‌ای نخبه هستیم که مردم را به راه می‌اندازند و به اسم آزادی خلاف دین عمل می‌کنند/ نباید از یک اخم و یا حرکت دشمن ترسید
کد خبر: 192161
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۶ ۱۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سیداحمد علم الهدی ظهر چهارشنبه در ادامه تفسیر سوره فتح که در مهدیه مشهد برگزار شد بیان کرد: آنجا که خدا بر کاری اراده کند برخلاف تمام معادلات و محاسبات انجام می شود و بزرگترین اشتباه این است که انسان گمان کند آنچه دارد از آن خودش است.

وی افزود: اینکه همواره چشم به دست دشمن داشته باشیم و بگوییم با یک اخم یا حرکت دشمن نابود می شویم نتیجه سوءظن به خدا بوده و این یکی از آموزه های سوره فتح است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: ما در جامعه دچار معادله یک عده نخبه هستیم که یا به حق یا ناحق جز نخبگان محسوب می شوند. با دکور و ژست راه میافتند و مردم را بانام نخبگی و آزادی خواه و آزادی طلب بودن دنبال خود راه می اندازند و بعد خلاف مصلحت دین و مردم عمل می کنند.

وی گفت:کسانی که در معامله بندی خود خدا را در نظر نگیرند بازارشان نمی گیرد و مشتشان باز و رسوا می شوند. ریشه دوم بور از بایر است که زمین شوره زاری است که قبلا در آن کشاورزی می شده و دیگر قابل زراعت نیست.

علم الهدی تصریح کرد: دل کسانی که در معادله بندی سیاسی خود خدا را حذف کنند همانند زمین بایر است و دیگر قابل استفاده نیست و بر این دل هیچ کلامی و توجی از ناحیه حق اثر نمی گذارد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: اگر انسان قوم بور شد بین کار خوب و بد تفاوتی نمی گذارد و از کار خوب ناراحت و از کار بد لذت می‌برد و فقط فکر پول و ثروت و قدرت و مقام است.

وی گفت: جامعه ای که تسلیم قدرت و ثروت بوده و در معادله هاشان قدرت و ثروت را در نظر می گیرند بدترین مردم و بزرگترین خطر برای دیگران هستند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها