کد خبر: 191570
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۰ ۰۸:۴۷:۰۰
| |

یادداشتی از علی تاجرنیا، نماینده دوره ششم مجلس

کاندیداتوری عارف و دستاورد اصلاح‌طلبان

علی تاجرنیا، نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی نوشت: سیاسیون اصلاح‌طلب خارج از مجلس با کاندیداتوری عارف موافق نبودند. آنها با توجه به شرایط موجود یعنی روی کار بودن یک رییس‌جمهور اعتدالی عمدتا این تحلیل را داشتند که آقای لاریجانی بهترین گزینه برای ریاست مجلس است. با این وجود اعضای فراکسیون امید نظر دیگری داشته و آقای عارف را به عنوان کاندیدای خود معرفی کردند.

کاندیداتوری عارف و دستاورد اصلاح‌طلبان
کد خبر: 191570
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۰ ۰۸:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علی تاجرنیا، نماینده مجلس ششم درباره انتخابات هیات‌رییسه و پیشی گرفتن فراکسیون امید در این دوره نوشت: نتیجه انتخابات هیات رییسه کاملا قابل پیش‌بینی بود. با توجه به حمایت فراکسیون مستقلین و ولایی از لاریجانی و این احتمال که حتی بخشی از فراکسیون امید نیز به او رای می‌دهد، می‌شد حدس زد که آقای عارف پیروز این رقابت نیست لذا برای ارزیابی دستاورد اصلاح‌طلبان از کاندیداتوری او باید دانست که این اقدام با چه رویکردی انجام شده است.

آنچه مسلم است، سیاسیون اصلاح‌طلب خارج از مجلس با کاندیداتوری عارف موافق نبودند. آنها با توجه به شرایط موجود یعنی روی کار بودن یک رییس‌جمهور اعتدالی عمدتا این تحلیل را داشتند که آقای لاریجانی بهترین گزینه برای ریاست مجلس است. با این وجود اعضای فراکسیون امید نظر دیگری داشته و آقای عارف را به عنوان کاندیدای خود معرفی کردند.

به نظر من تنها نکته‌ای که اقدام آنها را توجیه می‌کند این است که خواسته باشند در این فرآیند انسجام خود را به نمایش گذارند. اینکه بخواهد نسبت خود با سایر فراکسیون‌ها را شفاف و توانایی خود در داخل مجلس را ارزیابی کنند. هدفی که با وجود پیروز نشدن عارف در انتخابات تا حدودی محقق شد و من از این خوشحالم که در درون پارلمان شفافیت ایجاد و بحث فراکسیونیزم تا حدی جا افتاده است. با توجه به مجموع شرایط و اینکه معمولا نمایندگان در سال‌های دوم و سوم مجلس دچار محافظه‌کاری می‌شوند، کسب این میزان رای توسط فراکسیون امید، امید بخش بود.

در مجموع معتقدم که دیروز اتفاق عجیبی در مجلس نیفتاد و دکتر عارف نیز برای جلب اعتماد نمایندگان مجلس و افکار عمومی باید فعالیت فراکسیون را بیشتر کرده و جایگاه تاثیرگذار خود را پیدا کنند.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها