غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نایب رئیس فراکسیون مستقلین در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

تندروها امیدوار شده‌اند تا پایان سال رئیس‌جمهور را استیضاح و برکنار کنند/ رهبری اقدامات تندروها را تایید نمی‌کند/ جنگ داخلی فقط اسلحه کشیدن نیست

نایب رئیس فراکسیون مستقلین درباره چرایی اقدامات تندروها در مجلس، گفت: یک گروهی از بیرون مجلس به تندروهای داخل مجلس پیام می‌دهند و آنها هم امیدوار شده‌اند که تا پایان سال رئیس‌جمهور را استیضاح و برکنار می‌کنیم.

تندروها امیدوار شده‌اند تا پایان سال رئیس‌جمهور را استیضاح و برکنار کنند/ رهبری اقدامات تندروها را تایید نمی‌کند/ جنگ داخلی فقط اسلحه کشیدن نیست
کد خبر: 190929
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۲ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نایب رئیس فراکسیون مستقلین در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به حملات تندروها بعد از خروج آمریکا از برجام در مجلس، گفت: متاسفانه اگر یک نظرسنجی در جامعه کنید مردم نگاهش نسبت به مجلس مناسب نیست و مجلس با عملکردی که داشته بسیار بسیار تخریب شده است.

او گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که مجلس جای گفتمان حکیمانه است اما شاهد هستیم که بسیار ناآگاهانه پرچم یک کشور در جایگاهی که باید زبان ملت باشد به آتش کشیده می‌شود. ملت از این اقدامات هم راضی نیستند و می‌گویند که ما شما را به مجلس نفرستادیم تا پرچم آتش بزنید، شما را فرستادیم تا از حقوق ما دفاع کنید. برای مثال شما برای پرونده‌ای وکیل می‌گیرید، اینکه این وکیل در دادگاه کاغذی را آتش بزند خوب است یا وکیلی که از حقوق شما دفاع کند؟ ما وکیل هستیم و باید حکیمانه، عاقلانه و منطقی دفاع کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به حواشی ایجاد شده در جلسه بررسی لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم، ادامه داد: تندروها در مجلس پلاکارد بالا می‌گیرند که نمی‌گذاریم قانون تصویب شود که در نوع خود بی نظیر است. شاید در کشورهای عقب افتاده چنین رفتارهایی دیده شود اما در کشوری با پارلمان 100 ساله چنین چیزی را نداشتیم. بنابراین با این اوصاف دیدگاه افکار عمومی به مجلس خوب نیست.

جعفرزاده خطاب به تندروهای مجلس، گفت: به همکارانم توصیه می‌کنم که از ادامه اقداماتشان پرهیز کنند. در فاصله یک سال و اندی مانده به انتخابات 98 که مردم می‌خواهند در مورد مجلس قضاوت کنند باید رفتارهایمان را درست کنیم. بعید می‌دانم که این رفتارها را رهبر انقلاب تأیید کند و قطعاً تأیید نمی‌کند؛ چون مخالف چند قطبی شدن، اختلافات و درگیری و دعوا هستند. هیچ کس در این مجلس از سایر نمایندگان، نماینده‌تر نیست و هیچ کس در مجلس انقلابی‌تر، ولایت مدارتر و دلسوزتر از سایرین نیست و همه به یک اندازه هستیم و این تشخیصی است که ملت دادند.

او تاکید کرد: بنابراین به نظر می‌رسد ادامه روند تندروها، کار مجلس را در انتخابات 98 سخت خواهد کرد و مردم به چنین افرادی دیگر رأی نخواهند داد. همانطور که دیدیم در همه ادوار به تدریج تندروها حذف شدند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین در خصوص چرایی اقدامات تندروها در مجلس، گفت: یک گروهی از بیرون مجلس به دنبال ایجاد مشکلاتی برای دولت هستند و حتی اعلام می‌کنند که رئیس‌جمهور تا پایان سال استیضاح بشود و برکنار بشود... این افراد به تندروهای داخل مجلس پیام می‌دهند و آنها نیز امیدوار شده‌اند که تا پایان سال رئیس‌جمهور را استیضاح و برکنار می‌کنیم.

جعفرزاده گفت: در شرایط کنونی که ترامپ از برجام خارج شده، اتحادیه اروپا یکی به نعل می‌کوبد و یکی به میخ و وزیر خارجه امریکا 12 شرط برای ایران می‌گذارد، ما باید در داخل جنگ داخلی راه بیاندازیم؟ جنگ داخلی الزاماً اسلحه کشیدن نیست بلکه کارشکنی و کار انجام ندادن هم به معنای راه انداختن جنگ داخلی است. باید با وحدت، وفاق ملی و دوستی کنار همدیگر بایستیم. تندروها وارد مسائلی می‌شوند که این مسائل به نفع کشور نیست.

او درباره چرایی بلند بودن صدای اقلیت‌ها در مجلس، گفت: طرف مقابل تندروها آدم‌های منطقی و عاقلی هستند که بر اساس مدار منطق حرکت می‌کنند و این‌ها نمی‌توانند صدایشان را بلند و یا کلفت کنند. جامعه بعدها قضاوت خودش را در خصوص تندروها نشان خواهد داد و این افراد به ته صف خواهند رفت.

این نماینده مجلس ادامه داد: مشکلات مردم مسائلی که تندروها عنوان می‌کنند، نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها