کد خبر: 188907
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۴ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

سید ابوالفضل موسوی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

اولین گام شورای شهر بعد از انتخاب شهردار جدید تحقیق و تفحص از شهرداری تهران باشد/ نمایندگان بار دیگر تحقیق و تفحص از شهرداری را کلید می‌زنند

یک عضو کمیسیون عمران گفت: اولین گام شورای شهر بعد از انتخاب شهردار بررسی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران است. باید تفاهمی میان اعضای شورای شهر و نمایندگان سوال کننده ایجاد شود تا به این نتیجه برسند که شورای شهر به این موضوع می‌پردازد یا تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس کلید بخورد.

اولین گام شورای شهر بعد از انتخاب شهردار جدید تحقیق و تفحص از شهرداری تهران باشد/ نمایندگان بار دیگر تحقیق و تفحص از شهرداری را کلید می‌زنند
کد خبر: 188907
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۴ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سید ابوالفضل موسوی نماینده یزد و عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» ، در خصوص سرنوشت تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، گفت: زمانیکه تحقیق و تفحص از شهرداری تهران برای بار دوم مطرح شد، آقای نجفی توضیحاتی را در کمیسیون عمران ارائه کرد و گفت که در حال تدوین گزارش 100 روزه ای هستم و اجازه دهید تا این گزارش آماده شود. سپس این گزارش را بررسی کنید و اگر نیاز بود دوباره دنبال کنید.

او ادامه داد: این گزارش 100 روزه داده شد. اما یک بحثی در کمیسیون عمران مطرح بود که شورای شهر تهران بالا سر شهردار است و لزومی ندارد که این موضوع در مجلس بررسی شود. مگر اینکه موضوع ملی و حاد باشد. شورای شهر وظیفه دارد که عملکرد شهرداری را بررسی کند و اگر تحقیق و فحص از شهرداری تهران در مجلس مطرح شود به دلیل کوتاهی شورای شهر است.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم مشخص شدن هدف نمایندگان از تحقیق و تفحص، گفت: اگر تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بعد ملی دارد و از سطح شورای شهر خارج است، باید در مجلس بررسی شود. تحقیق و تفحص‌کنندگان باید در حال حاضر تکلیف خود را روشن و موضوع خود را بیان کنند. باید مشخص شود موضوع مورد توجه آن‌ها املاک نجومی در مقطع آقای قالیباف است یا کلا موضوع واگذاری املاک در شهرداری تهران؟ همچنین اعلام کنند که در تغییر کاربری‌ها می‌خواهند عملکرد شهرداری تهران در دوران‌های مختلف را بررسی کنند یا تنها در زمان تصدی آقای قالیباف را؟ اگر تحقیق و تفحص‌کنندگان این موارد را بگویند موضوع را می‌توان به صورت مشخص‌تر در کمیسیون عمران و سپس در مجلس بررسی کرد. اگر بحثشان کلی باشد موضوع ملی است ولی اگر مقطع خاصی باشد شورای شهر هم می‌تواند بررسی کند.

موسوی تاکید کرد: اولین گامی که شورای شهر بعد از انتخاب شهردار باید بردارد موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران است. البته تحقیق و تفحص از شهرداری تهران مورد تقاضای شورای شهر نیست. نمایندگان درخواست کننده تحقیق و تفحص از شهرداری تهران می توانند این موضوع را از شورای شهر بخواهند. اگر شورای شهر تقاضا داشت موضوع به صورت ملی بررسی شود می تواند به نمایندگان سوال کننده اعلام کنند.

او با بیان اینکه بهتر است تفاهمی میان نمایندگان و اعضای شورای شهر تهران ایجاد شود، ادامه داد: پیشنهاد من این است که تفاهمی میان اعضای شورای شهر و نمایندگان سوال کننده ایجاد شود تا به این نتیجه برسند که شورای شهر به این موضوع می‌پردازد یا تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس کلید بخورد و اگر تعامل صورت بگیرد مجلس هم بهتر رای می‌دهد.

این عضو کمیسیون عمران در خصوص آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس، گفت: تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در کمیسیون عمران مطرح و رای مساوی آورد، به هیات رئیسه رفت و گزارش آن نیز داده می‌شود. تحقیق و تفحص‌کنندگان از شهرداری تهران بار دیگر قصد دارند که موضوع را مطرح کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها