کد خبر: 188795
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۳ ۰۷:۵۶:۰۰
| |

مصطفی درایتی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی تاکید کرد

ابزارهای مدنی را دست‌کم نگیریم

مصطفی درایتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره راه‌های خروج کشور از بحران نوشت: تنها راه فایق آمدن بر مشکلات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی انسجام و گفت‌وگوی ملی است. ابزارهای مدنی را نباید دست‌کم گرفت. ابزارهای مدنی به ما این امکان را می‌دهد تا بتوانیم صدای مردم را بشنویم و به دنبال یافتن راه‌حل بر بیاییم. همه باید احساس کنند که میدان بازی برای فعالیت و اظهارنظر دارند.

ابزارهای مدنی را دست‌کم نگیریم
کد خبر: 188795
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۳ ۰۷:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی درایتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: امروز کشور با مشکلاتی در زمینه‌های مختلف مواجه است؛ در حوزه بین‌المللی با خروج امریکا از برجام، در حوزه اجتماعی اعتراضات مردمی و در حوزه محیط زیست نیز مشکلاتی داشتیم. بحران‌های امروز کشور تنها با اقدام دولت حل شدنی نیست. حل مشکلات نیازمند اقدام مشترک نهادهای حاکمیتی است. همه ارکان‌های نظام باید کمک کنند تا شاید دولت بتواند بخشی از مشکلات را مدیریت کند.

آنچه امروز مهم‌ترین ابزار ما است و می‌تواند در بخش‌های مختلف به کار نظام بیاید، مساله انسجام و همدلی و نزدیکی مردم به حاکمیت است. با کمک و همدلی مردم می‌توانیم بخشی از معضلات کشور را حل کنیم. در غیر این صورت هر کاری کنیم، هزینه‌های هنگفتی برای کشور به بار می‌آید. هر تلاشی که این امکان را به وجود آورد که فاصله بین حاکمیت و مردم کمتر شود و اعتماد به نظام افزایش یابد، باید مورد توجه قرار بگیرد. اعتمادسازی وظیفه مهمی است که تنها با ایجاد همدلی و با همکاری مشترک قوا محقق می‌شود. مردم باید احساس کنند که نظام جمهوری اسلامی به دنبال رفع مشکلات و حفظ عزت مردم است.

تنها راه فایق آمدن بر مشکلات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی انسجام و گفت‌وگوی ملی است. ابزارهای مدنی را نباید دست‌کم گرفت. ابزارهای مدنی به ما این امکان را می‌دهد تا بتوانیم صدای مردم را بشنویم و به دنبال یافتن راه‌حل بر بیاییم. همه باید احساس کنند که میدان بازی برای فعالیت و اظهارنظر دارند. اگر جامعه تصور کند که با حاکمیت غریبه شده، طبیعی است که احساس همدلی نکند. آنجا است که نهادهای مدنی با انگیزه‌تر می‌توانند وارد میدان شوند تا بخشی از مشکلات را بر طرف کنند.

تقویت نهادهای مدنی یکی از راه‌هایی است که می‌تواند منجر به تقویت انسجام و همدلی بین مردم و حاکمیت شود. بر همین اساس لازم است تا با شناخت دقیق از نیازهای کشور و مطالبات اجتماعی و توجه ویژه به مصایب و مشکلات، راهبردهای لازم جهت عبور از بحران‌ها اتخاذ شود. به تعویق انداختن اختلافات سیاسی و اعلام راه‌حل‌های مبتنی بر نیازهای کشور با رویکردی ملی و در راستای تامین امنیت ملی و حفظ حاکمیت ملی از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که نیروهای سیاسی کشور باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها