کد خبر: 188693
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۲ ۰۹:۳۹:۰۰
| |

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

در مقابل توطئه‌ها متحد باشیم/ یک ملت هیچ‌گاه برای یک جناح سیاسی جانفشانی نمی‌کند

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به خروج آمریکا از برجام و نیاز به اتحاد داخلی گفت: اگر قرار باشد یک جناح سیاسی خود را همه‌چیز کشور معرفی کند و حتی در مقابل رای مردم مانع تراشی کند و در همه قوا و همه حوزه‌ها به دخالت بپردازد مسلما مردم را برای حضور همه‌جانبه در صحنه دلسرد خواهد کرد.

در مقابل توطئه‌ها متحد باشیم/ یک ملت هیچ‌گاه برای یک جناح سیاسی جانفشانی نمی‌کند
کد خبر: 188693
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۲ ۰۹:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد کاظمی، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نوشت: هفته گذشته پیش از خروج امریکا از برجام همین جا نوشتم و عرض کردم که با خیزی که بیگانگان عبری، غربی و عربی علیه ایران برداشته‌اند، باید از کلیشه‌های موجود و کهنه خصوصا در بعد تبلیغاتی عبور کنیم و با تکیه بر توان داخلی و به صحنه آوردن واقعی مردم ...

یک دفاع اساسی و همه‌جانبه از کشور را مهیا کنیم. حالا رییس‌جمهور بد عهد امریکا به بدترین و تندترین وجه ممکن از برجام خارج شده است و به جهانیان نشان می‌دهد که اصول انسانی و معاهده‌های بین‌المللی برای او کمترین ارزشی ندارد و حتی از قبایل بدوی که در جای جای جهان و مقاطع مختلف تاریخ بر عهدی که می‌بستند پایبند می‌ماندند عقب‌تر است و خویی عهدشکن و خیانتکار دارد. ما نمی‌خواهیم و نباید در مقابل او بازهم به شعار درمانی روی بیاوریم و تنها هنگامی به خود آییم که عرصه بسیار تنگ و خطرناک شود. آری امریکا و دیگر کشورها (که قطعا فقط به فکر منافع خود هستند و حتی اگر لازم باشد به سرعت از دوستی خود صرف نظر می‌کنند)، می‌توانند برای ما و کشورمان و مردم خوب‌مان مشکلاتی ایجاد کنند.

بدترین مواجهه آن است که کید و قدرت دشمن را کوچک بپنداریم و خیال خود را آسوده ‌سازیم. بدترین تقابل آن است که به تبلیغاتی که می‌کنیم باور بیاوریم و با آتش زدن چند برگ کاغذی، کارستان! خود را به رخ دنیا بکشیم، فجیع‌ترین روش آن است که ازموضوع پیش آمده به نفع اهداف جناحی و باندی بهره‌برداری کنیم و از این طریق به بیگانگان علامت دهیم که راه برای رخنه آنان باز است. کدام منطق و عرف رایج در جهان هنگام فشار و طمع دشمنان به جای اتحاد و همدلی و رجوع به مردم خویش به اختلاف‌ها می‌پردازند وگاهی شادی خود را مخفی نمی‌کنند!؟ اگر برجام نبود ترامپ 2 سال جلوتر بود، اگربرجام نبود این رییس‌جمهور نامتعادل امریکا 6 قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را در دست داشت، اگر برجام نبود یک اجماع جهانی پشت سر او بود، چرا عده‌ای به خاطر منافع شخصی و جناحی حقایق تا به این حد مسلم و آشکار را نا دیده می‌گیرند و از خسارت به منافع مردم خویش ترسی به دل راه نمی‌دهند.

ترامپ هم‌اکنون برای مقابله با ایران از صفر شروع کرده است و تنها اسراییل و عربستان و دوکشور غیر قابل ملاحظه را پشت سر خود دارد. ما زمان بسیار مغتنمی داریم که با آن می‌توانیم در داخل و خارج کشور تهدید کنونی را به فرصت تبدیل و پایه‌های اقتدار کشور را بیش از هر زمان دیگری تقویت و حقانیت خود را به جهانیان ثابت کنیم. متاسفانه عده‌ای برای هر حادثه و رویداد و مرض و بلا و تهاجمی به رفتار کلیشه‌ای خود اعتیاد شدید پیدا کرده‌اند و از راه‌های نو و عاقلانه و خردمندانه استنکاف نشان می‌دهند. راه اصلی مقابله با یورش بیگانگان رجوع همه‌جانبه به مردم است ولی مردم هنگامی قاطع و با اراده و مصمم و استوار و همه‌جانبه به میدان می‌آیند که اقناع شوند و عوامل تشتت و خودمحوری و تبعیض و نامهربانی را در کشور نبینند.

چرا تعارف کنیم؟ یک ملت هیچگاه برای یک جناح سیاسی به جانفشانی نمی‌پردازد، اگر قرار باشد یک جناح سیاسی خود را همه‌چیز کشور معرفی کند و حتی در مقابل رای مردم مانع تراشی کند و در همه قوا و همه حوزه‌ها به دخالت بپردازد مسلما مردم را برای حضور همه‌جانبه در صحنه دلسرد خواهد کرد. دلگرمی مردم وقتی پدید می‌آید که کدورت‌ها رفع شوند، کینه‌ها زدوده شوند، مسوولان با همه ایرانیان مهربانی کنند وهر لحظه به بهانه‌ای قشری از اقشارجامعه مورد سرزنش و حتی برخورد قرار نگیرند و رای و نظر و تمایل و اراده ملت اصلی‌ترین ستاره راهنمای اداره کشور شود.

پس از خروج ترامپ از برجام با کمال تاسف بعض از رفتارها گاهی شدیدتر از گذشته خصوصا در تضعیف دولت چنان بالا گرفت که یکی از علمای بزرگوار قم در این زمینه شدیدا هشدار داد. بگذارید رسما و صریحا حقیر به عنوان یکی از نمایندگان ملت و به عنوان ثبت در تاریخ اعلام کنم که اگر خدای ناکرده به کشور صدمه‌ای وارد شود از جانب خودخواهی‌ها و افراطگرایی‌ها و تفرقه‌ها و ندانمکاری‌ها و دگم‌اندیشی‌ها و غیرمردمی‌ها و جهالت‌ها و اشتباهات داخلی است. ملت ایران صدها بار در طول تاریخ ثابت کرده است که عزم و اراده و توان ایستادن در مقابل هر بدخواه بیگانه را دارد و اگر گاهی کم آورده و خسارت دیده از جهالت‌ها و سستی‌ها و آسیب‌های داخلی بوده است.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها