کد خبر: 188475
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۰ ۰۹:۱۴:۰۰
| |

حمیدرضا ترقی:

ملت ایران یکپارچه در برابر تهدیدات خارجی ایستاده است

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره مقابله با تصمیم آمریکا درباره برجام گفت: هر وقت ما از سوی دشمنان مورد تهدید قرار می گیریم ملت ایران کاملا متحد و منسجم بوده و یکپارچه در برابر تهدیدات خارجی ایستاده و از این پس هم خواهد ایستاد.

ملت ایران یکپارچه در برابر تهدیدات خارجی ایستاده است
کد خبر: 188475
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۰ ۰۹:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به این‌که «مواضع ترامپ درباره خروج از برجام موجب منزوی شدن آمریکا شد»، گفت: مردم در حال حاضر انتظار انسجام ملی، فکری و استراتژیک دارند و دولت هم باید برنامه‌های خود را براساس نگاه انقلابی، غیرمحافظه کارانه و بدون حسن‌نیت به غرب پیش ببرد.

حمیدرضا ترقی درباره خروج آمریکا از برجام و لزوم اتحاد و یکپارچگی در کشور برای مقابله با این تصمیم ترامپ اظهار کرد: هر وقت ما از سوی دشمنان مورد تهدید قرار می گیریم ملت ایران کاملا متحد و منسجم بوده و یکپارچه در برابر تهدیدات خارجی ایستاده و از این پس هم خواهد ایستاد.

وی همچنین افزود: ملت ایران برای غلبه بر مشکلات موجود و عواقب خروج آمریکا از برجام خواهان انسجام ملی، فکری و استراتژیک در کشور است. برای این‌که مردم آمادگی بیشتری برای همکاری با دولت در شرایط فعلی داشته باشند، به اعتمادسازی میان دولت و ملت نیاز است. دولت از این پس نباید به آمریکا و غرب حسن‌نیت داشته باشد. سیاستی که دولت در پیش گرفت یعنی اعتماد به آمریکا اکنون نتیجه معکوس گرفته است.

وی با بیان این‌که «دولت به کمک مردم و مقاومت آن‌ها نیاز دارد»، تصریح کرد: دولت هم باید به جای اعتماد به غرب بر ظرفیت‌های داخلی و مردم تکیه کرده و بدون اتکا به بیرون، مسیر پیشرفت را دنبال کند. من معتقدم این سیاست اشتباه بود که حل تمام مشکلات را به برجام ربط دهیم.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه با اشاره به ضرورت همکاری سایر قوا با دولت ادامه داد: در جریان تصویب برجام سایر قوا از دولت پشتیبانی کرده و هماهنگ عمل کرده‌اند تا برجام به نتیجه برسد. در شرایط فعلی هم انتظار این است که سایر قوا کمک کنند تا کشور از این چالش به وجود آمده به نحو مطلوب عبور کند. دولت هم باید برنامه‌های خود را مبتنی بر نگاه انقلابی و غیرمحافظه کارانه اعلام کرده و بدون حسن‌نیت نسبت به غرب عمل کند.

وی همچنین با اشاره به این‌که «آمریکا با تصمیم اخیر ترامپ در جامعه جهانی منزوی شده است»، گفت: نمایش اخیر نتانیاهو نیز هیچ تاثیری در جامعه جهانی نداشت و اتحادیه اروپا و سایر کشورها هم تاکید کردند که ایران به تعهدات خود پایبند است. اما این قضاوت نسبت به عملکرد ایران وقتی ارزشمند است که این کشورها در عمل هم خلاف سیاست‌های آمریکا عمل کنند که هنوز این اتفاق نیفتاده است. ما هنوز نمی توانیم با بانک‌های اروپایی ارتباط داشته باشیم و مشکلات ما همچنان باقی مانده است.

وی در پایان گفت: درست است که آمریکا در جامعه جهانی منزوی است و ثابت شده است که ایران به تعهدات خود پایبند است هرچند عمل به این تعهدات دستاوردی برای ایران نداشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها