کد خبر: 188363
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۹ ۱۱:۳۴:۰۰
| |

در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

حاجی‌دلیگانی: چگونه می‌خواهیم به FATF اعتماد کنیم؟/ مطهری: حرف شما قابل تأمل است

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: لوایح سه قلو استعماری است و کشور را گرفتار خواهند کرد. چرا باید در مورد بررسی و تصویب آن تعجیل کرد.

حاجی‌دلیگانی: چگونه می‌خواهیم به FATF اعتماد کنیم؟/ مطهری: حرف شما قابل تأمل است
کد خبر: 188363
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۹ ۱۱:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر ماده 141 آیین نامه داخلی گفت: پالرمو یکی از لوایح سه قلو است در حالی که بر اساس ماده 141 در دستور کار مجلس قرار گرفته یعنی زمان شکل گیری مجلس و در واقع دو سال از شکل‌گیری مجلس می‌گذرد؛ بر اساس ماده 200 اگر طرحی در حال رسیدگی باشد نمی‌توان وارد آن شد و همچنین نامه رئیس جمهور نیز بر آن قید نشده و نامه متعلق به سال 1342 است. از سویی بر اساس ماده 200 هم زمانی که طرحی در قالب رسیدگی است نمی‌توان مجددا آن را وارد شور کرد و طرح جدیدی ارائه داد بنابراین اصل دارای ایراد است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه 4 سال برای برجام وقت گذاشتیم و در حال حاضر بدعهدی‌های آمریکا را نظاره‌گر هستیم، گفت: چگونه می‌خواهیم به FATF اعتماد کنیم، در گذشته برجام بود در حال حاضر گروه اقدام مالی بنابراین لوایح سه‌قلو نباید تصویب شوند. این لوایح استعماری است و کشور را گرفتار خواهند کرد، چرا باید در مورد بررسی و تصویب آن تعجیل کرد؛ تقاضا داریم از دستور کار خارج شده و به صورت کارشناسانه بررسی آن مورد توجه قرار گیرد.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: ماده 141 مربوط به سوابق لایحه است و در ماده 200 بحث ارجاع از شورای نگهبان است که به دلیل ارجاع در دستور کار قرار گرفته البته حرف شما قابل تأمل است و آن را در هیات رئیسه مطرح خواهیم کرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها