کد خبر: 187787
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۵ ۱۸:۰۱:۰۰
| |

واکنش‌های اینستاگرامی به پست رئیس‌جمهوری درباره دخالت نداشتن دولت در فیلترینگ تلگرام

این روزها افکارعمومی واکنش‌های متعددی نسبت به اتفاقات روی‌داده دارد. دو پست‌ اخیر صفحه اینستاگرام رئیس‌جمهوری که به موضوع فیلترینگ ارتباط دارد به پر بازدیدترین پست‌های آن صفحه تبدیل شده و مردم واکنش رئیس‌جمهوری منتخب خود را بی‌پاسخ نمی‌گذارند؛ اگرچه اکثر این واکنش‌ها به‌تندی و تلخی ابراز می‌شود.

واکنش‌های اینستاگرامی به پست رئیس‌جمهوری درباره دخالت نداشتن دولت در فیلترینگ تلگرام
کد خبر: 187787
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۵ ۱۸:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| صفحه اینستاگرام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری این روزها به جایگاهی برای اعلام موضع او درباره مسائل روز تبدیل‌شده است. در روزهای اخیر بحث فیلترینگ داغ است و اعتراض‌های بسیاری با توجه به وعده‌های انتخاباتی روحانی مطرح است. درواقع افکار عمومی دولت و شخص رئیس‌جمهوری را مسبب این اتفاق می‌داند و دولت هم با بیانیه و اظهارنظر از طریق صفحه شخصی رئیس‌جمهوری تلاش می‌کند افکار عمومی را اقناع کند که بی‌تقصیر است و فیلترینگ تلگرام در محدوده اختیارات او قرار ندارد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، حسن روحانی در این پست تاکید کرده که فیلترینگ تلگرام از طرف دولت اعمال نشده و مراجع قضایی دستور آن را صادر کرده‌اند. او همچنین این عمل را مغایر با «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» دانسته است. رئیس‌جمهوری البته در ادامه مباحث مطرح‌شده عنوان کرده است: اگر در عالی‌ترین سطح نظام، تصمیمی برای محدود کردن یا مسدودسازی ارتباطات مردم گرفته‌شده است، باید صاحبان واقعی این کشور که مردم هستند در جریان امور قرار بگیرند.

اما این روزها افکارعمومی واکنش‌های متعددی نسبت به اتفاقات روی‌داده دارد. دو پست‌ اخیر صفحه اینستاگرام رئیس‌جمهوری که به موضوع فیلترینگ ارتباط دارد به پر بازدیدترین پست‌های آن صفحه تبدیل شده و مردم واکنش رئیس‌جمهوری منتخب خود را بی‌پاسخ نمی‌گذارند؛ اگرچه اکثر این واکنش‌ها به‌تندی و تلخی ابراز می‌شود.

بیشتر پیام‌های زیر پست رئیس‌جمهوری واکنش منفی به صحبت‌های اوست و برخی هم از او تقاضای صراحت و جسارت بیشتر کرده‌اند و خواسته‌اند که اگر واقعاً توانایی دفاع از حقوق آن‌ها به‌عنوان مردمی که به او رأی داده‌اند ندارد بهترین کار این است که کناره‌گیری کند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، کاربری با اشاره به مباحثی که اخیراً روحانی درباره آن‌ها گفته که می‌خواستم اما نشد گفته است: آقای رئیس‌جمهور من به شما رأی دادم، از شما حمایت کردم که شما حامی مردم باشید! حامی ما باشید! اما حالا وضعیت تبدیل‌شده به «می‌خواستم اما نشد» ما با این فشار روحی که دولت از هر نظر رومون گذاشته چطور باید بمونیم و نسل سازنده مملکت باشیم؟ چی باید ما رو توی این مملکت نگه داره؟! آیا فقط داشتن عرق ملی کافیه؟! من به‌عنوان یک شهروند از شما پاسخ می‌خوام! و قطعاً پاسخ صحیح این نیست که «مردم بدانید من هم با شمام اما دست دیگری در میان است!»

کاربر دیگری نوشته است: من به شما رأی دادم چون در گفتار شما نشانه‌های خوبی از یک تفکر معتدل؛ اصلاح‌طلب و احترام به حقوق‌بشر را می‌دیدم و فکر می‌کردم شما توان بردن ایران به سمت دموکراسی و آزادی را دارید. ولی افسوس شما از همان ابتدای انتخاب شدن تغییر رفتار دادید. حتی نشانه آن رئیس‌جمهور شوخ‌طبع و طناز هم دیگر در شما نیست. اتفاقاً با آن طنازی‌ها خیلی بهتر حرفتان را می‌زدید، اما الان چی؟ فقط دارید دوباره قول می‌دید و وعده.

فردی هم با اشاره به ناتوانی دولت در برابر فیلترینگ تلگرام گفته باز میگم هدف این پست چی بود؟ ما عصبانی‌تر شیم یا احمق فرض شیم؟ یعنی 20 میلیون رأی نمیتونه جلوی یه قاضی رو بگیره؟

برخی هم همچنان بر موضع خود پافشاری می‌کنند و تاکید دارند که حتی از روی کنجکاوی هم پیام‌رسان داخلی نصب نمی‌کنند.

کاربری هم خطاب به روحانی و تاکیدش بر ناتوانی در جلوگیری از فیلتر کردن تلگرام نوشته که «اگر دست شما نیست پس چرا موقع انتخابات روی آن مانور میدادین؟! آگه در این حد قدرت ندارین که از خواسته مردم دفاع کنید پس چرا ما به شما رأی دادیم؟»

همچنین عده‌ای از کاربران مطرح کرده‌اند که کسب و کارشان از طریق تلگرام بوده و با فیلتر کردن آن بیکار شده‌اند و درآمدی هم ندارند.

کاربری هم در اعتراض به فیلترینگ و محدود کردن فضای مجازی تاکید کرده است: چطور میلیون‌ها ایرانی که از تلگرام استفاده می‌کنند صحیح و غلط را نمی‌فهمند و مسئولان باید برایشان تصمیم بگیرند. اما زمان انتخابات همین مردم باید کاندیدای اصلح را انتخاب کنند؟!

کاربری نوشته پس میشه بگین نقش قوه مجریه در این مملکت چیست؟! فرد دیگری با اشاره به صحبت‌های روحانی در دوره اول ریاست‌جمهوری و اینکه درها را با کلید باز می‌کند نه با زور؛ به اجبار مردم برای استفاده از فیلترشکن و نشان آن در گوشی تلفن همراه تاکید کرده و گفته است: کلیدهایی که گفتی اومده بالای صفحه گوشی هامون.

کاربری هم با اشاره به صحبت‌های انتخاباتی روحانی و حامیانش که تاکید می‌کردند برای پیشبرد اهداف دولت رأی دور دوم باید بیشتر باشد و از مردم می‌خواستند با همه قوا پای صندوق‌های رأی بروند، نوشته است: جناب آقای روحانی رئیس‌جمهور 24 میلیونی! رئیس‌جمهوری که فرمودید برای عملی کردن وعده‌ها نیاز به رأی و پشتوانه مردم دارید، ما رأی خود را دادیم و با تمام کاستی‌ها پشت به اصلاحات نکردیم. شما جز اعلام اینکه چه کاری کردید و نکردید، چه کردید؟!

برخی هم صحت صحبت‌های رئیس‌جمهوری را نشانه رفته‌اند و تاکید کرده‌اند که پس خروج دسته‌جمعی افراد دولت شما از تلگرام به خاطر مخالف بودنتون با فیلتر تلگرام بوده؟!

عده‌ای هم تلگرام و فیلترینگ آن را یک موضوع انحرافی دانسته‌اند که دولت برای پاسخگویی در موضوعات مهم‌تر آن را به راه انداخته است. کاربری گفته بهتر است به‌جای سوق دادن مردم به موضوعات متفرقه جوابگوی بیکاری، نرخ ارز، تورم و هزار تا چیز دیگه باشید که فقط دم انتخابات ازش دم می‌زنید.

در این میان اما برخی کاربران هم خبر از پاک شدن پیام‌های خود زیر پست رئیس‌جمهوری داده‌اند و نسبت به این اتفاق اعتراض کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها