کد خبر: 166944
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۷ ۰۹:۰۵:۰۰
| |

سیداحسان قاضی‌زاده‌ هاشمی عضو مجلس در کمیته کنترل بحران کاغذ:

کاغذ جز کالاهای اساسی معرفی نشد/ چاپخانه‌ها در حالت تعطیلی یا نیمه تعطیلی هستند/ حوزه کتاب در بحرانی‌ترین شرایط است

سیداحسان قاضی‌زاده‌ هاشمی، عضو مجلس در کمیته کنترل بحران کاغذ با بیان اینکه کاغذ برخلاف وعده وزیر فرهنگ در لیست کالاهای اساسی قرار نگرفت، گفت: متاسفانه وزارت فرهنگ نتوانسته از حقوق ناشران و اهالی مطبوعات صیانت کند.

کاغذ جز کالاهای اساسی معرفی نشد/ چاپخانه‌ها در حالت تعطیلی یا نیمه تعطیلی هستند/ حوزه کتاب در بحرانی‌ترین شرایط است
کد خبر: 166944
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۷ ۰۹:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سیداحسان قاضی‌زاده‌ هاشمی با اشاره به گزارش هفته گذشته رئیس برنامه و بودجه درخصوص کالاهای اساسی، گفت: متاسفانه طبق این گزارش کاغذ جزء لیست کالاهای اساسی قرار نمی‌گیرد و اشاره‌ای به کاغذ نشد لذا این ایراد و انتقاد جدی به مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد است چراکه نتوانست از حقوق مولفین و ناشران و اهالی مطبوعات صیانت کند.

نماینده فریمان، سرخس، احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه نشر و کتاب در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب در بحرانی‌ترین شرایط به سر می‌برد، ادامه داد: بنا براطلاع شخصی بسیاری از چاپخانه‌ها در حالت تعطیلی یا نیمه تعطیلی به سر می‌برند؛ در حالی که این فصل باید فصل شکوفایی حوزه نشر و چاپخانه‌ها باشد و شبانه روز کار کنند اما بعضا با شمارگان بسیار پایین خود را به نمایشگاه می‌رسانند چراکه هنوز قیمت کاغذ مشخص نشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار پیگیری موضوع از طریق وزارت فرهنگ شده است، افزود: این موضوع باید در درون دولت و ستاد اقتصادی آن حل و فصل شده و کاغذ در کنار کالای اساسی و دارو قرار می‌گرفت اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و لذا در گزارش نهایی سازمان بودجه نیز کاغذ جزو کالاهای اساسی معرفی نشد.

عضو مجلس در کمیته کنترل بحران کاغذ توضیح داد: در صورت قرار گرفتن کاغذ در لیست کالاهای اساسی، مابه التفاوت 3 هزار میلیارد تومانی که بین نرخ قدیمی 3هزار و 700 تومانی و 4 هزار و 200 تومانی وجود دارد برای کمک به آن تعلق می‌گرفت.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها