سخنگوی فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

روحانی بگوید اختیار روابط خارجی با چه کسی است/ مدیران ترسو برای مناصب انتخاب نشوند/ شعاردرمانی دیگر پاسخگو نیست

یک نماینده مجلس گفت: اگر رئیس‌جمهور احساس می‌کند که مدیری می‌ترسد منتظر نباشد که آن فرد کنار برود چرا که آن شخص که می‌ترسد حتما منافعی دارد و منافعش ایجاب نمی‌کند که کنار برود.

روحانی بگوید اختیار روابط خارجی با چه کسی است/ مدیران ترسو برای مناصب انتخاب نشوند/ شعاردرمانی دیگر پاسخگو نیست
کد خبر: 166647
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۵ ۰۹:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| بهرام پارسایی نماینده شیراز و عضو کمیسیون اصل 90 در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه «اگر کسی در پست مدیریتی خود می‌ترسد و از اخم این‌وآن هراس دارد، باید کنار برود»، گفت: رئیس‌جمهور در راس کابینه است و وزرای و استانداران منتخب او هستند. اگر انتقادی است باید او نیروهایی را بیاورد که دغدغه آن‌ها به واقع اجرای قانون اساسی و دفاع از حق ملت باشد.

او افزود: من نمی‌دانم مخاطب اصلی رئیس جمهور چه کسانی هستند اما این بخش از سخنان او با توجه به انتخاب‌هایی که داشته، به خود روحانی و دولت بر می گردد. مدیران اجرایی منتخب روحانی و تیمشان هستند، اصل دولت کابینه است که روحانی انتخاب می‌کند و اگر افرادی هستند که می‌ترسند او نباید آن افراد را معرفی می‌کرد. استانداران نماینده دولت در استان‌ها هستند و اگر انتقادی به عملکرد آن‌ها وجود دارد دولت نباید آن‌ها را انتخاب می‌کرد.

این نماینده مجلس گفت: اگر رئیس‌جمهور احساس می‌کند که مدیری می‌ترسد منتظر نباشد که آن فرد کنار برود چرا که آن شخص که می‌ترسد حتما منافعی دارد و منافعش ایجاب نمی‌کند که کنار برود؛ بنابراین چنین مدیری با یک سخنرانی کنار نمی‌رود و باید دولت اقدامی در این راستا انجام دهد و اگر مدیری ناتوان است خودش آن را برکنار کند.

پارسایی با اشاره به لزوم خانه‌تکانی در دولت؛ گفت: به میزان مطالبات مردم، خانه‌تکانی و بازسازی دولت اهمیت دارد. مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف، مطالبات به حق و به‌جایی است. مردم در بخش‌های مختلف مطالباتی دارند. در کشور بحث‌های سیاسی؛ اجتماعی و اقتصادی به یکدیگر مرتبط هستند و نمی‌توان بدون توسعه سیاسی، توسعه اقتصادی و اجتماعی بوجود آورد. مخصوصا در روابط خارجی روحانی باید اعلام کند که ما بدانیم اختیار روابط خارجی با او است یا خیر. اگر او در ارتباطات سیاست خارجی اختیار دار است باید یکسری اصلاحات انجام شود و اگر نیست اعلام شود.

او با انتقاد از دادن شعارهایی که عملیاتی نمی‌شود، گفت: سال‌ها است که شعار درمانی می‌کنیم. پشت تریبون یک شعار می‌دهیم و در عمل به نحو دیگری رفتار می‌کنیم. با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی کشور شعار دیگر پاسخگو نیست. شعار دادن خوب است اما در زمانی که همراه با اجرا و عمل باشد. اگر شعارها نتیجه‌ای نداشته باشد موجب سرخوردگی مردم و نا امیدی مردم می‌شود. اگر مردم از گفته‌های ما در کنار عمل ما ناامید شوند، یک خطر جدی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها