کد خبر: 165445
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۷ ۱۰:۳۴:۰۰
| |

غرویان در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین به اظهارات پناهیان واکنش نشان داد:

انبیا برای اخلاق آمدند نه سیاست/ جای اخلاق و سیاست را عوض کردیم

محسن غرویان گفت: «زمانی امیرالمؤمنین در حال وصله زدن به کفش خود بود که عده‌ای از اصحاب آمدند و گفتند شما رئیس جامعه هستید؛ کفش خود را وصله می‌زنید؟ اما امیرالمؤمنین در پاسخ به آنان گفت اگر اخلاق نباشد ریاست بر جامعه به اندازه این کفش هم برای من ارزش ندارد.»

انبیا برای اخلاق آمدند نه سیاست/ جای اخلاق و سیاست را عوض کردیم
کد خبر: 165445
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۷ ۱۰:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا پناهیان، روحانی اصولگرا در کانال تلگرامی خود مدعی شده «رسول خدا (ص) به دنبال قدرت بود و تمام درگیری انبیاء سر مسائل سیاسی بوده، نه سر برگزاری کلاس اخلاق»؛ اما محسن غرویان، استاد حوزه و دانشگاه نظر دیگری دارد و تاکید کرد انبیا برای اخلاق آمدند نه سیاست.

او در واکنش به این اظهارات به اعتمادآنلاین گفت: «با توجه به مطالعات اسلامی که بنده داشتم پیغمبران برای انسان‌سازی آمده‌اند. آنها از جانب خدا آمده‌اند که ارزش‌های انسانی در جامعه رشد کند.»

غرویان در ادامه روایتی از پیامبر اکرم (ص) را نقل کرد و با بیان اینکه خود پیغمبر فرموده‌اند «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ»؛ یعنی من برای این مبعوث شدم که مکارم اخلاقی را به مراحل کمال برسانم» اظهار کرد: «مسائل اخلاقی بالاتر از مسائل سیاسی است. سیاست یک امر دنیوی و برای رسیدن به قدرت و برای مدیریت است.»

این استاد حوزه با طرح این سؤال که «آیا رسیدن به قدرت هدف است» گفت: «رسیدن به قدرت و رئیس و مدیر بودن همه ابزارند. مدیریت، سیاست، قدرت باید در خدمت اخلاق باشند. اما ما متأسفانه جای اخلاق و سیاست را عوض کرده‌ایم و سیاست بالاتر از اخلاق رفته است که این بزرگ‌ترین اشتباه ماست.»

غرویان با اشاره به زندگی حضرت علی (ع) گفت: «زمانی امیرالمؤمنین در حال وصله زدن به کفش خود بود که عده‌ای از اصحاب آمدند و گفتند شما رئیس جامعه هستید؛ کفش خود را وصله می‌زنید؟ اما امیرالمؤمنین در پاسخ به آنان گفت ارزش این کفش کهنه برای من از ریاست بیشتر است و اگر اخلاق نباشد ریاست بر جامعه به اندازه این کفش هم برای من ارزش ندارد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها