کد خبر: 164394
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۶ ۱۰:۱۹:۰۰
| |

جمالی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا اگر از برجام خارج شود اعتماد دنیا را از دست می‌دهد

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر این که آمریکا در صورت خروج از برجام منزوی می‌شود، گفت: آمریکا اگر از برجام خارج شود اعتماد دنیا را از دست می‌دهد و دیگر کشوری به آنان اعتماد نمی‌کند زیرا هر لحظه امکان دارد که آنان زیر قول و قرارهایشان بزنند.

آمریکا اگر از برجام خارج شود اعتماد دنیا را از دست می‌دهد
کد خبر: 164394
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۶ ۱۰:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در صورت خروج از برجام منزوی می شود و کشورهای دنیا اعتماد خود را به این کشور از دست می دهند.

محمدجواد جمالی روز پنجشنبه در گفت وگویی افزود: جمهوری اسلامی ایران در توافق برجام به دنیا ثابت کرد که اهل تعامل و مذاکره با دنیاست و بعد از امضای آن نیز ثابت کردیم که پای تعهداتمان می ایستیم و از آن کنار نمی کشیم.


وی ادامه داد: ما همواره بر توافق هسته ای پایبند بوده و می مانیم و در دو سالی که از امضای این توافق می گذرد این را به دنیا نشان داده ایم و ثابت کردیم که حرف و عمل مان یکی است.


نماینده مردم فسا در مجلس با تاکید بر این که آمریکا در صورت خروج از برجام منزوی می شود، گفت: آمریکا اگر از برجام خارج شود اعتماد دنیا را از دست می دهد و دیگر کشوری به آنان اعتماد نمی کنند زیرا هر لحظه امکان دارد که آنان زیر قول و قرارهایشان بزنند.


جمالی گفت: ما در توافق برجام با 1+5 مذاکره داشتیم، اگر آمریکا از برجام خارج شود فقط یکی از اعضا خارج می شود و باقی اعضا بر تعهد خود پایبند می مانند یعنی برجام لغو نمی شود، این کار فقط آمریکا را منزوی تر از گذشته می کند.


وی اضافه کرد: این هجمه ها و لفاظی های ترامپ برای امتیازگیری بیشتر از ماست، آنان خودشان می دانند همه اجزای حاکمیت و نظام ما بر تعهد بر برجام و عدم مذاکره در سایر موضوعات متفق القول هستند.


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: اگر آمریکا از برجام خارج شود ما این توانایی را داریم که به همان برهه ای برسیم که آمریکا را مجبور به مذاکره و پشت میز نشستن با ما کرد.


دنیس راس مشاور پیشین هیلاری کلینتون و دستیار رئیس‌جمهور سابق آمریکا اخیرا بیان کرده است:نگرانی‌های من درباره خروج آمریکا (از برجام) عمیق‌ است، چنین کاری، بدون هیچ گونه تاثیر عملی، یک توهم درباره سرسخت بودن در برابر ایران ایجاد خواهد کرد. خروج از توافق (برجام) سبب انزوای آمریکا خواهد شد ولی ایرانی‌ها منزوی نخواهند شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها