کد خبر: 164065
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۴ ۰۷:۱۰:۰۰
| |

داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

ایجاد محدودیت برای تلگرام باعث ایجاد نارضایتی می‌شود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اغلب کسانی که گوشی هوشمند دارند امروز از تلگرام استفاده می‌کنند و ایجاد محدودیت باعث ایجاد نارضایتی می‌شود.

ایجاد محدودیت برای تلگرام باعث ایجاد نارضایتی می‌شود
کد خبر: 164065
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۴ ۰۷:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره فیلتر کردن تلگرام اظهار کرد: این اقدام مشکلی را حل نمی‌کند و ضمن اینکه باعث بدبینی افکار عمومی در داخل کشور و ایجاد فضای نامناسب علیه کشور در خارج می‌شود و در کل می‌توان گفت که به نفع و مصلحت نظام نیست.

قنبری ادامه داد: تجربه هم ثابت کرده است که به‌هیچ‌وجه نمی‌شود با فناوری‌های ارتباطات برخورد قهرآمیز داشت و دست مردم را از این تکنولوژی‌ها کوتاه کرد.

او افزود: با توجه به فیلترشکن‌هایی که وجود دارد مسدود کردن تلگرام در واقع مردم را تشویق می‌کند که از فیلتر شکن استفاده کنند که در این صورت انتخاب‌های گسترده‌تری در دسترس مردم قرار می‌گیرد و این کار مردم را سوق می‌دهد به سمت سایت‌هایی بروند که نسبت به تلگرام وضعیت بهتری ندارند.

قنبری گفت: به همین خاطر بنده احساس می‌کنم که فیلتر کردن تلگرام راه مناسبی نیست و این ناشی از یک نوع نگاه محدود و خاص به عرصه اطلاع‌رسانی و تکنولوژی ارتباطی است. از طرفی این اقدام نشان می‌دهد که ما هنوز در حال تکرار تجربیات گذشته از جمله نحوه برخورد با ماهواره هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: با توجه به موضع گیری‌های آقای روحانی در حمایت از فضای مجازی، مسدود کردن تلگرام باعث بدبینی مردم می‌شود و در کل انتظار افکار عمومی این است که آقای روحانی اجازه چنین کاری را ندهند. این در حالی است که ایشان هم اعلام کردند که چندهزار شغل از طریق تلگرام ایجاد شده است و بستن آن باعث کاهش یافتن این مشاغل می‌شود.

قنبری تأکید کرد: تعداد کاربران تلگرام در ایران فوق‌العاده زیاد است و بستن این فضا و محدود کردن آن قطعاً تأثیر منفی بر چهل میلیون نفر کاربری دارد که در ایران از این فضا استفاده می‌کنند. اغلب کسانی که گوشی هوشمند دارند امروز از تلگرام استفاده می‌کنند و ایجاد محدودیت باعث ایجاد نارضایتی می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها