کد خبر: 162838
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ ۰۷:۳۱:۰۰
| |

عیادت سفیر ایران در وین از سرباز مجروح اتریشی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش، عصر سه شنبه از سرباز اتریشی که در حادثه یکشنبه شب برابر ساختمان اقامتگاه سفیر مجروح شده بود، در بیمارستان عیادت کرد.

عیادت سفیر ایران در وین از سرباز مجروح اتریشی
کد خبر: 162838
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ ۰۷:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| عیادت عبادالله مولایی سفیر ایران از سرباز مجروح اتریشی بدون اطلاع قبلی انجام شد و سفارت جمهوری اسلامی سه شنبه شب با صدور بیانیه ای رسمی به زبان آلمانی این موضوع را اعلام کرد که این اقدام در رسانه های مختلف اتریش از جمله روزنامه های کوریر، اتریش و خبرگزاری آپا بازتاب یافت.

این رسانه های اتریشی ضمن اشاره به عیادت عبادالله مولایی سفیر ایران در وین از سرباز مجروح در بیمارستان، خاطرنشان کردند که سفارت ایران در بیانیه رسمی، از اقدام نیروهای پلیس و امنیتی در حضور سریع خود در محل حادثه و مدیریت خوب موقعیت تشکر کرده است.

حدود ساعت 11 و نیم شب یکشنبه (به وقت محلی) حادثه ای برابر اقامتگاه سفیر ایران در منطقه 13 شهر وین روی داد و فردی مهاجم با چاقو به سرباز محافظ مستقر برابر ساختمان رزیدانس سفیر حمله کرد. سرباز در ابتدا با استفاده از اسپری فلفل برای دور کردن مهاجم تلاش کرد که تاثیری نداشت. در این درگیری سرباز 23 ساله از ناحیه بازو مجروح شد و فرد مهاجم 26 ساله که یک اتریشی مصری تبار بوده، به ضرب گلوله کشته شد.

میکائیلا کاردیس رئیس اداره امنیت عمومی اتریش روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: شواهد اولیه حاکی از آن است که این مرد 26 ساله 'آشکارا گرایش هایی به اسلام سیاسی' (گرایشهای افراطی و سلفی) داشته است. وی گفت که وسایل و اقلام توقیف شده در محل اقامت او در روزهای آینده مورد بررسی بیشتر قرار خواهد گرفت.

منبع:‌ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها