کد خبر: 161836
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ۱۶:۲۹:۰۰
| |

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

استیضاح برای وزرا و نمایندگان یک فرصت است/ نتیجه استیضاح وزرای راه و کار قابل پیش‌بینی نیست

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی می‌گوید: ممکن است وزرا در خصوص اشکالاتی که وارد است توضیحاتی داشته باشند که قانع کننده باشد. همچنین ممکن است در جلسه استیضاح مسایلی مطرح شود که نمایندگان در جریان نباشند و این توضیحات آنها را قانع کند و یا کوتاهی شده باشد که وزرا خودشان را اصلاح کنند.

استیضاح برای وزرا و نمایندگان یک فرصت است/ نتیجه استیضاح وزرای راه و کار قابل پیش‌بینی نیست
کد خبر: 161836
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ۱۶:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا بادامچی نماینده تهران و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به مطرح شدن استیضاح دو وزیر کار و راه، گفت: استیضاح جزو اختیارات نمایندگان است و مطالبات مردم را باید منتقل کند و تفاوتی ندارد که یک ماه از رای اعتماد به وزرا گذشته باشد یا 6 ماه.

وی ادامه داد: نمایندگان باید مطالبات مردم را به سمع و نظر مسئولان و وزرا برسانند و اگر اشکالاتی وجود دارد و کوتاهی شده است حتما تصحیح شود. ما نباید کوتاهی کنیم و مطالبات را به دلیل اینکه این وزرا اخیرا رای اعتماد گرفته اند به تاخیر بیاندازیم.

به گفته بادامچی استیضاح فرصت بسیار خوبی است برای وزرا و نمایندگان است.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: ممکن است وزرا در خصوص اشکالاتی که وارد است توضیحاتی داشته باشند که قانع کننده باشد. همچنین ممکن است در جلسه استیضاح مسایلی مطرح شود که نمایندگان در جریان نباشند و این توضیحات آنها را قانع کند و یا کوتاهی شده باشد که وزرا خودشان را اصلاح کنند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی با اشاره به سانحه پرواز تهران-یاسوج، خاطرنشان کرد: موضوع هواپیما یک موضوع بسیار بزرگی بود و برای هموطنانمان در یاسوج قیامتی برپا کرد. نمایندگان باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند. ما نمی‌توانیم بی‌توجه از کنار این موضوع بگذریم. 66 نفر در این حادثه هوایی فوت کردند و باید دلیل این کوتاهی و پیش آمدن این حادثه را بیان کنیم.

وی تاکید کرد: برخی نمایندگان معتقدند که اگر در عملیات انسانی مسئولان وزارتخانه ها دقت لازم، انگیزه و فکر لازم وجود داشت قطعا حادثه با درجه پایینتری اتفاق می‌افتاد. به همین دلیل برخی از نمایندگان قانع نمی‌شوند و می‌خواهند توضیحات وزیر را در صحن علنی بشنوند.

بادامچی در خصوص پیش‌بینی‌اش از استیضاح وزرا، گفت: صحن مجلس قابل پیش‌بینی نیست چون نمایندگان باتوجه به برداشت خودشان رای می دهند. بارها پیش بینی کردیم و عکس آن اتفاق افتاد. هر دو وزیر منتقدان خودشان را دارند و نمی‌توان گفت که احتمال رای آوری کدام استیضاح بیشتر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها