کد خبر: 161254
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۱ ۰۹:۴۰:۰۰
| |

رئیس دادگستری کل تهران:

تعیین وقت برای صدور و اجرای حکم راننده اتوبوس حادثه گلستان هفتم صحیح نیست

رئیس کل دادگستری کل استان تهران گفت: پرونده محمد ثلاث، راننده اتوبوس به شعبه 9 دادگاه کیفری شماره یک استان تهران ارجاع شده و برای وی وکیل تسخیری در نظر گرفته شده است.

تعیین وقت برای صدور و اجرای حکم راننده اتوبوس حادثه گلستان هفتم صحیح نیست
کد خبر: 161254
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۱ ۰۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری کل استان تهران در گفت‌وگویی در خصوص رسیدگی به پرونده محمد ثلاث فردی که با یک اتوبوس، سه نفر از مأموران نیروی انتظامی را در خیابان پاسداران به شهادت رسانده بود، گفت: در ابتدای هفته‌ای که گذشت، پرونده این فرد به شعبه 9 دادگاه کیفری شماره یک استان تهران ارجاع داده شد.

وی افزود: قاضی کشکولی رئیس شعبه 9 مقدمات تعیین وکیل برای این متهم را انجام داده و وکیل تسخیری برای محمد ثلاث در نظر گرفته شد.

اسماعیلی ادامه داد: وکیل ثلاث، مهلتی 10 روزه دارد تا پرونده را مطالعه کرده و در صورتی که نسبت به پرونده اعتراضی داشته باشد، آن را به دادگاه اعلام کند.

رئیس کل دادگستری کل استان تهران خاطرنشان کرد: در اواخر هفته پیش رو، مهلت 10 روزه وکیل ثلاث به پایان می‌رسد و اگر از سوی وکیل اعتراض موجهی به تحقیقات مقدماتی پرونده نداشته باشد، شعبه 9 دادگاه کیفری وارد مرحله تعیین وقت می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از آن و با توجه به تعیین زمان برگزاری جلسه دادگاه، با رعایت تمام تشریفات قانونی و همچنین تمام الزامات قضایی قید شده در قانون، دادگاه تشکیل جلسه داده و پس از آن بسته به تعداد جلسه موردنیاز برای رسیدگی به این پرونده، شعبه نهم دادگاه کیفری برای ثلاث حکم متناسب با عمل مجرمانه وی را صادر خواهد کرد.

اسماعیلی که در لباس خادمین آستان قدس رضوی مشغول خدمت‌رسانی به زائران بود، گفت: هر حکمی که از سوی دادگاه صادر شود از ناحیه اولیای دم شهیدان، دادستان و متهم یا وکیل وی قابل اعتراض است.

وی افزود: در صورت اعتراض، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و در هر حال اجرای حکم موکول به قطعیت و طی تشریفات قانونی است.

وی خاطرنشان کرد: در پرونده محمد ثلاث همچون همه پرونده‌هایی که به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود، مطابق مرّ قانون عمل خواهد شد، اما این تشریفات قانونی بدون نوبت انجام خواهد گرفت.

اسماعیلی در خصوص تعیین وقت برای صدور حکم و احیاناً اجرای حکم، گفت: تا زمانی که حکم قطعی صادر نشده و فرآیند قانونی اجرای آن طی نشده است، هرگونه اظهارنظری در این زمینه صحیح نیست. ولی تلاش می‌شود با رعایت مقررات همه فرآیندها در اسرع وقت انجام شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها