کد خبر: 160965
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ۰۷:۴۸:۰۰
| |

نائب رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین پیشنهاد داد:

حسن روحانی با برگزاری جلسه با خانه احزاب گفت‌وگوی ملی را کلید بزند/ انحصار صداوسیما به یک تفکر سیاسی شکسته شود

نائب رئیس خانه احزاب در گفتگو با اعتمادآنلاین پیشنهاد داد: حسن روحانی برای با برگزاری جلسه با خانه احزاب، گفتگوی ملی را کلید بزند.

حسن روحانی با برگزاری جلسه با خانه احزاب گفت‌وگوی ملی را کلید بزند/ انحصار صداوسیما به یک تفکر سیاسی شکسته شود
کد خبر: 160965
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ۰۷:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| قدرتعلی حشمتیان، نائب رئیس خانه احزاب با تأکید بر لزوم گفتگوی ملی پیشنهاد داد رئیس‌جمهوری برای این کار پیش‌قدم شود و جلسه‌ای با خانه احزاب برگزار کند.

حشمتیان به اعتمادآنلاین گفت: «موضوع گفتگوی ملی بحث متعلق به امروز نیست و از سال‌ها قبل مطرح بوده است اما به نظر می‌رسد در شرایط امروز همه گروه‌های سیاسی به لزوم آن پی برده‌اند؛ بنابراین باید هرچه سریع‌تر این گفتگو بین جریان‌های سیاسی شکل گیرد.»

حشمتیان با یادآوری تجربه حضور گروه‌های سیاسی در خانه احزاب و تبادل‌نظر در این نهاد گفت: «گرچه خانه احزاب چند سالی تعطیل شده بود اما بعد از روی کار آمدن دولت آقای روحانی فعالیت خود را از سر گرفت. اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقلان در خانه احزاب دور هم جمع شده‌اند و با وجود اختلاف‌نظر و سلیقه درباره مسائل مختلف با هم گفتگو می‌کنند؛ بنابراین با توجه به این تجربه شکل‌گیری گفتگوی ملی امر ناممکنی نیست.»

نائب رئیس خانه احزاب با اشاره به اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری که گفته بود «ما به خودمان این نقد را وارد می‌کنیم که به عنوان دولت، گفت‌وگویی با اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و نخبگان نداریم» پیشنهاد داد: «رئیس‌جمهوری گفتگوی ملی را با برگزاری جلسه با خانه احزاب کلید بزند.»

حشمتیان تصریح کرد: «خانه احزاب بعد از اینکه در دولت یازدهم فعالیت خود را از سر گرفت جلسات متعددی با مسئولان مختلف داشته است اما متأسفانه تاکنون با رئیس‌جمهوری جلسه‌ای نداشته‌ایم. آقای روحانی علی‌رغم اینکه همیشه شعار تقویت و حمایت از احزاب را داده‌اند اما تاکنون جلسه‌ای با ما نداشته‌اند. اکنون به نظر می‌رسد با توجه به اتفاق‌های اخیر و اجماع همه گروه‌های سیاسی بر شکل‌گیری گفتگوی ملی بهتر از دولت پیش‌قدم شود.»

او همچنین از صداوسیما به عنوان رسانه ملی خواست برای شکل‌گیری گفتگوی ملی نمایندگان همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی را در برنامه‌های مختلف دعوت کند تا انحصار صداوسیما به یک تفکر سیاسی شکسته شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها