کد خبر: 160883
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۸ ۰۹:۲۰:۰۰
| |

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس:

امروز نیاز به بازنگری در قانون احساس می‌شود/ تشکیل دو مجلس در کشور ضروری است

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تشکیل دو مجلس در کشور را ضروری دانست و گفت: با تشکیل دو مجلس یکی به قانون‌گذاری و تهیه و تصویب طرح‌ها و لوایح می‌پردازد و مجلس دیگر مشکلات و مسائل مردم در استان‌ها را پیگیری می‌کند.

امروز نیاز به بازنگری در قانون احساس می‌شود/ تشکیل دو مجلس در کشور ضروری است
کد خبر: 160883
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۸ ۰۹:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد جمالی از پیشنهاد تعدادی از نمایندگان برای تشکیل دو مجلس در کشور خبر داد و اظهار داشت: حدود 28 سال از آخرین بازنگری قانون اساسی می گذرد و امروز نیاز به بازنگری در این قانون احساس می شود.

وی افزود: با توجه به مشکلات اساسی مردم، تنها یک مجلس در کشور کافی نیست و نیاز است که ما مجلس دیگری داشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که با تشکیل مجلسی مسائل مربوط به قانون گذاری و بررسی لوایح و طرح ها انجام شود و مسائل مربوط به حل و پیگیری مشکلات مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

جمالی تصریح کرد: امروز تنها مسئول در دسترس مردم، نمایندگان هستند که تمام مسائل خود را می توانند با آنان در میان بگذارند و نماینده هم باید مسائل و مشکلات مردم را رفع کند، ولی در کنار آن نمایندگان وظیفه قانون گذاری و بررسی طرح ها و لوایح را هم دارند.
وی افزود: نمایندگان مجلس در حال حاضر فرصت نمی کنند به تمامی مسائل رسیدگی کنند، از این رو نیاز است که مجلس دیگری تشکیل شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به زمان بر روند رسیدگی به لایحه بودجه سالانه کل کشور اشاره کرد و گفت: در زمان رسیدگی به این لایحه نمایندگان از صبح تا شب در مجلس به قانون گذاری می پردازند و در کنار آن نمایندگان با حوزه های انتخابیه خود در تماس هستند و مشکلات مردم را حل می کنند.

جمالی یادآور شد: در ساعت کاری مجلس اگر نماینده ای به درخواست های مردم جواب ندهد موکل می گوید رای ما را گرفت و رفت، اگر جواب هم بدهد از وظیفه اصلی خود باز می ماند.

وی خاطرنشان کرد: در مجلس دوم که قانون گذاری را انجام می دهد، حدود 60 یا 70 نماینده کافی است، این نمایندگان به قانون گذاری و تصویب طرح ها و لوایح می پردازند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان در حال تهیه طرحی برای تشکیل دو مجلس هستند،گفت: صحبت هایی در این زمینه با نمایندگان در حال انجام است تا موضوع را جا بیندازیم و روند اجرای آن شکل بگیرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها