کد خبر: 160704
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ ۰۷:۲۰:۰۰
| |

سلیمی نمین:

مسئولان قضایی وقتی می‌دانند که احمدی‌نژاد بازیگری می‌کند باید تحمل کنند/ نمی‌توانیم ادعا کنیم که آقای هاشمی مورد غضب نظام بود

سلیمی نمین در پاسخ به اینکه «چرا با آقای احمدی‌نژاد برخورد نمی‌شود؟» گفت: برای اینکه او حرف می‌زند. اگر فرض کنید که آقای میرحسین موسوی هم حرف می‌زد مشکلی برایش ایجاد نمی‌شد. خب حرف بزنند با حرف زدن که کسی مشکلی ندارد. حرف بزند و مسائلی را به برخی مقامات نسبت بدهد حتی اگر خلاف واقع باشد.

مسئولان قضایی وقتی می‌دانند که احمدی‌نژاد بازیگری می‌کند باید تحمل کنند/ نمی‌توانیم ادعا کنیم که آقای هاشمی مورد غضب نظام بود
کد خبر: 160704
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ ۰۷:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عباس سلیمی نمین می‌گوید: احمدی‎نژاد تلاش زیادی کرد که قدرت را در گروه و حلقه وابسته به خود حفظ کند. شورای نگهبان با تایید نکردن صلاحیت آقای مشایی و بقایی، طبعا بازی ایشان را برهم زد. در ادامه بخش های مهم این گفت و گو را می خوانید:

  • اینکه آقای احمدی‌نژاد هم اظهاراتی را علیه شورای نگهبان داشته، دلیلش معلوم است. آقای احمدی نژاد تلاش زیادی کرد که قدرت را در گروه و حلقه وابسته به خود حفظ کند. شورای نگهبان با تایید نکردن صلاحیت آقای مشایی و بقایی، طبعا بازی ایشان را برهم زد. یعنی برنامه‎ریزی گسترده ایشان برای اینکه قدرت را در نزد خود و اطرافیانش حفظ کند با عملکرد شورای نگهبان منتفی شد.
  • آقای احمدی نژاد قصد داشته فردی را که دارای پرونده سنگین مالی بوده بعنوان گزینه ریاست جمهوری معرفی کند و ایشان را بعنوان رییس جمهور ایران تحمیل کند. عملکرد شورای نگهبان در این زمینه قطعا در مسیر صلاح و رستگاری جامعه بود.
  • براین اساس می‏ت وان یک نظر دقیق را داد. آقای روحانی که قبلا در مورد صلاحیت خودش که با شورای نگهبان مشکل نداشته است پس حمله او به شورای نگهبان فقط بحث شخصی است که باید در موردش تامل کرد.
  • با همه روسای جمهور ایران که برخورد نشده است. آقای هاشمی تا آخرین روز عمرشان جایگاه بسیار رفیعی در کشور داشتند. ایشان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که یکی از مراکز بسیار مهم و تعیین کننده نظام است بودند.حتی ریاست مجلس خبرگان رهبری را هم برعهده داشتند. پس چگونه می توانیم ادعا کنیم که آقای هاشمی مورد غضب نظام بود.اینکه انتقاداتی بر رویه شخصی ایشان وارد باشد را نباید به معنی مطرود بودن ایشان تلقی کرد. آقای هاشمی یکسری ویژگی های شخصی داشت که قطعا نباید بر کشور حاکم می شد. این ویژگی ها به گونه ای فرصت سوزی می کرد و برای اقداماتی که منافع شخصی را به همراه داشت بکار گرفته می شد. اینکه انتقاداتی در این زمینه وارد بشود به این معنی است که هاشمی از نظام کنار گذاشته شده بودند؟ خیر.
  • (چرا با آقای احمدی نژاد برخورد نمی‌شود؟)برای اینکه حرف می زند. اگر فرض کنید که آقای میرحسین موسوی هم حرف می زد مشکلی برایش ایجاد نمی شد. آقای موسوی دعوت به طغیان می کند. مردم را به خیابان می آورد. این فرق می کند. خیلی ها مسائل مختلف را مطرح می کنند و حرف می زنند. خب حرف بزنند با حرف زدن که کسی مشکلی ندارد. حرف بزند و مسائلی را به برخی مقامات نسبت بدهد حتی اگر خلاف واقع باشد.
  • این را نباید از نظر دور نگه داشت که آقای احمدی نژاد یک کارهایی می کند که در واقع با او برخورد شود. همه این حرف‌ها صرفا به این دلیل است که خود را در موضع مظلومیت قرار دهد و اصل پرونده های اطرافیانش تحت شعاع قرار بگیرد. هر برخوردی با او اصل قضایا را که خود نیز قصد پنهان کاری را دارد، به حاشیه می راند. قوه قضاییه نباید توجهی به صحبت های احمدی نژاد کند و تنها به بررسی پرونده بقایی بپردازد و تخلفاتی هم که اگر مشایی دارد پیگیری کند. مانند تخلفات آقای رحیمی که پیگیری شد و حکم گرفت و اکنون در زندان است.
  • مسئولان قضایی وقتی می دانند که او دارد بازیگری می کند باید تحمل کنند. کسی مال شما را می دزد و برای اینکه حواس ها را پرت کند به شما توهین می‌کند. درست است که ایشان افترا می زند اما برای اینکه حقیقت برای مردم روشن شود مسئولان باید از خود بردباری نشان دهند. شما باید مسئولان را دعوت به بردباری بیشتری کنید که اصلا کسی جواب او را ندهد. بعضا می بینیم که قوه قضاییه به او جواب می دهد. اصلا نباید به او جواب بدهد. قوه قضاییه باید کار خود را بکند و به مردم نشان دهد که حلقه خاص دور احمدی نژاد حلقه فاسدی است.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها