کد خبر: 160593
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۶ ۱۰:۵۵:۰۰
| |

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

باید از تحریف و اغراق در دفاع مقدس دوری کنیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما می‌بایست از تحریف و اغراق در دفاع مقدس دوری کنیم و از دروغ و افترا و سایر ابعاد غلط نیز مراقبت کرده و واقعیت را آنگونه که بوده منتقل کنیم.

باید از تحریف و اغراق در دفاع مقدس دوری کنیم
کد خبر: 160593
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۶ ۱۰:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سرلشکر محمد باقری در همایش علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش با بیان اینکه ما در شرایطی قرار داریم که قدرت‌های بزرگ استکباری که قرن‌ها ملت‌ها را استعمار کردند بنا دارند فرهنگ مورد علاقه خودشان را تحمیل کنند، گفت: ملت‌ها علاقه دارند براساس فرهنگ خودشان حرکت کنند و این نبرد در بعد فرهنگی در حال جریان است. ما در دوره‌ای هستیم که تحولات در بازه‌های زمانی کوتاه و با سرعت در حال اتفاق است و فضای مجازی هم به این جریان سرعت بخشیده است.

وی افزود: در این میدان مفاهیم عالی انسانی و ملی دستخوش تغییر و دستکاری قدرت‌های بزرگ است و این موضوع تنها مختص به کشور ما نیست و بسیاری از کشورهای غربی هم نگران هستند که چگونه از فرهنگ خود مراقبت کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نوجوانان و جوانان ما در چنین شرایطی باید خود را برای اداره جامعه آماده کند، تاکید کرد: تکلیف ما در سند چشم‌انداز و سند بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده است و در این اسناد مسیری که بایستی آموزش و پرورش برای تربیت نسل آینده کشور طی کند، ترسیم شده است.

باقری ادامه داد: ایران به عنوان کشوری متمدن با تاریخی با شکوه طی قرون گذشته دچار حوادث جدیدی شده است. ما برای حدود 5 قرن تحت تاثیر حکام نالایق دچار ضعف‌هایی بودیم اما ملت ایران تحت تاثیر آموزش روحانیت و فرهنگ اسلامی، انقلاب برپا کرد و تصمیم گرفت با تکیه بر ارزش‌های اسلامی و ملی روی پای خود بایستد و استقلال کامل را برای خود رقم بزند. این ملت صلح‌دوست و با فرهنگ با توطئه‌هایی مواجه شد و به فاصله کمی بعد از انقلاب گرفتار تجاوزی آشکار از جانب استکبار و نماینده آن رژیم بعث شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما شکست از شوروی در ماجرای عهدنامه گلستان و ترکمنچای را تجربه کردیم و می‌بایست دفاع مقدس را در مقابل آن سرافکندگی موجب افتخار و سربلندی ملت ایران بدانیم.

وی افزود: دفاع مقدس می‌تواند مفاهیم مربوط به اداره کشور براساس چشم‌انداز 20 ساله را برای نسل جوان معنا کند و بگوید امنیت ملی، مشارکت مردم و بصیرت چگونه اتفاق می‌افتد.

باقری با تاکید بر اینکه اگر قرار است در برابر تهدیدها به بازدارندگی برسیم و صلح و آرامش برای مردم تامین کنیم، اظهار کرد: نیاز به ابزارهای مختلف از جمله دفاع مقتدرانه داریم با شرایط کشور ما این دفاع غالبا انسان پایه است و نیاز به جوانانی دارد که می‌بایست در آموزش و پرورش تربیت شوند.


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: ما می‌بایست از تحریف و اغراق در دفاع مقدس دوری کنیم و از دروغ و افترا و سایر ابعاد غلط نیز مراقبت کرده و واقعیت را آنگونه که بوده منتقل کنیم.

وی ادامه داد: آنهایی که چیزی نمی‌دانند شاید جنگ را فقط در حوزه ایثار آن مشاهده کنند، اما من حتی یک مورد سراغ ندارم که فرماندهی به رزمندگانش دستور داده باشد روی مین بروند و یا اقداماتی کورکورانه برای افزایش تلفات نیروی انسانی صورت گرفته باشد. شاید کسانی در بیان خاطرات خود با اغراق به این نکات پرداخته باشند اما دفاع مقدس مملو از ابتکار و عقلانیت بوده است برای مثال رزمندگان واحدهای تخریب کارهای مهمی انجام می‌دادند که باید ساعت‌ها روی آن بحث کرد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس استراتژیست‌های بزرگی تربیت شده‌اند که هم اکنون در مقابل استراتژیست‌های بزرگ دنیا بسیار برتر هستند. زمانی که فرماندهان ما و استراتژیست‌های نظامی ما با استراتژیست‌های بزرگ جهانی روبرو می‌شوند می‌فهمند که آنها در حوزه فهم راهبردی بسیار کوچکتر هستند.

وی در پایان با اشاره به افتتاح 10 موزه دفاع مقدس در 12 روز اخیر با حضور رئیس جمهوری، اظهار کرد: حدود 5 موزه هم در حال ساخت است که ظرف یکی دو سال آینده آماده می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها