وزیر خارجه عراق:

سردار سلیمانی از مستشاران نظامی مورد اعتماد دولت عراق است

وزیر امورخارجه عراق با اشاره به این‌که (ژنرال) سردار قاسم سلیمانی از مستشاران نظامی مورد اعتماد دولت عراق است، اعلام کرد: برادران عرب پرسش‌هایی درباره ژنرال سلیمانی داشتند و زمانی که موضع دولت عراق را درباره وی به برادران عرب توضیح دادم این برادران موضع ما را درک کردند و هیچ فرد دیگری مخالفت و ابراز شک و تردید ندارد.

سردار سلیمانی از مستشاران نظامی مورد اعتماد دولت عراق است
کد خبر: 127471
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین- وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد: هماهنگی‌های امنیتی که میان ایران، عراق، روسیه و سوریه وجود دارد، ادامه خواهد یافت و هرگز متوقف نخواهد شد.

ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی المیادین با اشاره به این که حامل پیام بغداد به کشورهای عربی درباره اوضاع فلوجه و اصرار مقامات عراق بر آزادسازی این شهر هستم، گفت: نبرد در فلوجه یک نبرد ملی است و ما بر بعد انسانی عملیات آزادسازی فلوجه تاکید داریم.

وی با اشاره به این‌که (ژنرال) سردار قاسم سلیمانی از مستشاران نظامی مورد اعتماد دولت عراق است، اعلام کرد: برادران عرب پرسش‌هایی درباره ژنرال سلیمانی داشتند و زمانی که موضع دولت عراق را درباره وی به برادران عرب توضیح دادم این برادران موضع ما را درک کردند و هیچ فرد دیگری مخالفت و ابراز شک و تردید ندارد.

این دیپلمات عالی عراقی تاکید کرد: تروریسم در عراق خطری است که همه کشورهای همسایه نظیر ایران، عربستان سعودی، ترکیه و اردن را تهدید می‌کند. چالش تروریسم که در عراق وجود دارد در سراسر این کشور بوده و حمایت از نیروی بسیج مردمی نیز سراسری است. بسیج مردمی یک پدیده منطقه‌ای و فرقه‌ای نیست و این نیرو از همه استان‌های عراق دفاع می‌کند. نیروی بسیج مردمی بخشی از اراده ملی است.

وزیر امور خارجه عراق درباره هماهنگی‌های منطقه‌ای عراق گفت: هماهنگی‌های امنیتی که میان ایران، عراق، روسیه و سوریه وجود دارد، ادامه خواهد یافت و هرگز متوقف نخواهد شد. این هماهنگی‌ها میان این چهار کشور، درباره مسائل امنیتی است و درباره موضوعات نظامی نیست. عراق درباره مسائل نظامی میدانی به قانون اساسی و قوانین داخلی خود متعهد است.

*ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها