کد خبر: 288777
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۰۹:۲۲:۰۰
| |

چرا ظریف با رسانه ترامپ گفت‌و‌گو کرد؟ + ویدئو

محمدجواد ظریف در سفر اخیر خود به نیویورک با شبکه «فاکس‌نیوز» مصاحبه‌ای انجام داد. او در پاسخ به علت انجام این کار گفت: اکثر مردم آمریکا این شبکه را نگاه می‌کنند و در شرایط کنونی به این مصاحبه نیاز بود.

چرا ظریف با رسانه ترامپ گفت‌و‌گو کرد؟ + ویدئو
کد خبر: 288777
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۰۹:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد ظریف در سفر اخیر خود به نیویورک با شبکه «فاکس‌نیوز» مصاحبه‌ای انجام داد. او در پاسخ به علت انجام این کار گفت: اکثر مردم آمریکا این شبکه را نگاه می‌کنند و در شرایط کنونی به این مصاحبه نیاز بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفر به نیویورک گفت: براساس شنیده‌ها برخلاف اینکه ترامپ شرط استخدام بولتون را شروع نکردن جنگ دیگری خواند، اما بولتون سیاست دیگری را دنبال می‌کند.

ظریف تصریح کرد: در سخنرانی بولتون در جلسه منافقین که 50 هزار دلار رسما برای آن پول گرفته و در برگه‌های مالیاتی وی موجود است، می‌گوید سال آینده در ایران خواهیم بود. هفته گذشته هم پمپئو در اجلاس ایرانی‌ها، حتی اقدامات غیرقانونی برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران را رد نکرد.

ظریف گفت‌وگو با فاکس‌نیوز را به خاطر ارتباط با لایه‌ای از مردم آمریکا که طرفدار دولت ترامپ هستند، دانست و گفت: این تذکر داده می‌شد که منافع آمریکا در حال قربانی شدن برای منافع اسرائیل و یک گروه جنگ‌طلب است. این واقعیت؛ موضوع جدیدی نیست اما فضا را به قدری با تبلیغات و هوچی‌گری سنگین کرده‌اند که بسیاری از کسانی که به این واقعیت باور دارند، جرات این را ندارند که این واقعیت را به راحتی به زبان آورند. برای همین است که به زبان آوردن این واقعیات در این محیط هم لازم است و هم می تواند در شکستن این فضای اختناق خبری برخلاف ادعای آزادی، موثر باشد.


وزیر خارجه کشورمان گفت: ما 40 سال براساس نیاز با تحریم‌ها مقابله کردیم و دکترای مقابله با تحریم داریم. جمهوری اسلامی با اتکا به مردم توانسته است از فشارها عبور کند، این بار هم مردم ایران برخلاف همه فشارهای آمریکا از همیشه منسجم‌تر و متحدتر حضور دارند و وظیفه ما به عنوان دولت این است که این فشارها را به حداقل برسانیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها