کد خبر: 580625
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۱ ۰۵:۲۰:۰۰
| |

وحشت اروپایی‌ها از این سلاح ایران+ عکس

روسیه در استفاده از پهپادهای انتحاری تا حدی موفقیت داشته است.

وحشت اروپایی‌ها از این سلاح ایران+ عکس
کد خبر: 580625
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۱ ۰۵:۲۰:۰۰

روسیه در مرحله اول در استفاده از این پهپادهای انتحاری تا حدی موفقیت داشته است، ولی اوکراینی ها با کمک دیگر کشورهای غربی به مرور زمان نحوه مقابله و سرنگونی این پهپادها که ادعا شده است شاهد ۱۳۶ هستند را یاد گرفته اند.

به گزارش دیپلماسی ایرانی، این پهپادها خیلی کوچک هستند و کشفشان در رادار بسیار مشکل است. طبق گفته فرماندهان نظامی، پیدا کردن این پهپادها در صفحه رادار مثل این است که با یک پرنده یا هر چیزی دیگر اشتباه گرفته شوند. برای همین تشخیص آنها از بین هدف های کاذب بسیار دشوار است و مدتی به زمان احتیاج دارد تا اپراتورهای رادار بتوانند تجربه پیدا کنند و تشخیص دهند و این تشخیص درست را روی رادار که هدف های مشابهی نشان می دهند پیدا کنند.

صادرات پهپادهای ایران به روسیه اگر واقعیت داشته باشد، باعث می شود که جامعه جهانی برای مقابله با سیاست های خارجی و رفتارهای ایران متحدتر شوند، همچنین تلاش های زیادی برای تحریم های بیشتر علیه ایران اعمال خواهند کرد. البته اعلام خبر صادرات پهپاد به روسیه از سوی ایران همزمان است با اعتراضات در داخل و خارج از ایران که این مساله می تواند تحریم های حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران را باعث شود.

 

پهپاد شاهد 136

 

شاهد ۱۳۶ یکی از بهترین پهپادهای انتحاری ایران است که ادعا شده در اختیار روسیه قرار گرفته است؛ این نشان دهنده روابط استراتژیک ایران و روسیه است. این پهپادها حدود ۲۰۰۰ کیلومتر برد دارند و می توانند تمام خاک اوکراین را مورد حمله قرار دهند. علاوه بر آن پهپادهای شاهد ۱۳۶ حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم مواد منفجره خیلی قوی دارند و این اصلا قابل مقایسه با پهپادهای ساخت خود شرکت های روسی نیست، پهپادهای روسیه حدود ۳ تا ۴ کیلوگرم بیشتر مواد منفجره ندارند.

اگر روسیه از این پهپادها به خوبی استفاده کند می تواند هدف های حساس اوکراین را مورد حمله قرار بدهد و از بین ببرد اما مورد هدف قرار دادن هدف های متحرک با اینها یک مقدار مشکل است مگر این که همراه با پهپادهای شناسایی به پرواز درآیند چون برخلاف پهپادهای انتحاری مثل هاروپ که روی دماغه شان دوربین دارند و می توانند به هدف های متحرک حمله کنند، این نوع پهپادها این قابلیت را ندارند و بیشتر برای حمله به هدف های ثابت مورد استفاده قرار می گیرند مثل کارخانه ها پالایشگاه ها، گردان ها و...

به این پرونده های نظامی مهاجم نمی تواند پهپاد گفت، چون هدایت نمی شوند بلکه مختصات یک هدف به آنها داده می شود و آنها به صورت خودکار می روند تا به هدف شان برسند، به گفته خود اوکراینی ها، این نوع پهپادها تا یک سوم توان تولید برق اوکراین را از بین برده اند. جنس این پهپادها فایبرگلاس است و حدود 3.5 متر عرض و 4.5 متر طول طول دارند و نزدیک به زمین حرکت می کنند، و مانند موشک کروز و رادارها نمی توانند به راحتی کشف و رهگیری شوند. البته با سیستم های الکترواپتیک و دید در شب بهتر می توان آنها را کشف کرد، و به دلیل ساختار لانه زنبوری بدنه شان، گلوله های جنگی به ویژه نوع معمولی این گلوله ها، تاثیر زیادی روی آنها نمی گذارند. تنها نقطه ضعف این پهپادها صدای زیاد و سرعت کم شان است، سرعتشان حدود ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱

    قرار نبود در کشتن دیگر انسان ها و در تجاوز گری شریک بشویم

    • ملی ارسالی در
      چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱

      یک دیالوگ در سریال در چشم بار بود که می‌گفت جنگ کوره
      وقتی به طرفت شلیک میکنن تو هم ناچاری که به طرفشون شلیک کنی

  • محمد علی ارسالی در
    سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱

    بنده خدا ها خواب و خوراک ندارند و از ترس پهبادهای شما رو به پسرفت دارن و هروز صبح و شب گریه میکنند

  • مهدی ارسالی در
    سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱

    ایشالاه که شریک ادمکشی نیستیم

  • رضا ش ارسالی در
    سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱

    مدت هشت سال بیش از نیمی از کشورهای جهان به صدام در حمله به خاک ایران عزیز و کشت و کشتار ملت عزیز ایران کمک کرده و پیشرفته ترین سلاح ها و دلار های بی صاحب را در اختیار دیوانه ای روانی قرار داده و حتی یکنفرشان دلسان بر احوال ما نسوخت اما ایران که از چند سال قبل تعدادی پهپاد در اختیار روسها قرار داده و در ان شرایط جنگی هم در کار نبوده است اما همه برایشان گریه کرده و اشک تمساح میریزند که اگر کسی اندک تعقل و تامل کند سیاسی بودن و بهانه قرار دادن ابزار حقوق بشر در دستان زورگویان جهان را درک مینمایند .روزی در جنگلی بره ای از اب جاری در رودخانه مینوشید .گرگی در بالا دست بره مشغول اب خوردن شد و هی به بره تذکر میداد که اب را گل الود نکن بره گفت چرا بهانه گیری میکنی اب که از جلوی تو عبور کرده و بعدا به من میرسد بهانه الکی نگیر و اگر قصد خوردن من را داری بسمه الله ..حالا حکایت کار ایران است منتها فرقش این است که انان نمیتوانند مانند اون گرگه بره را راحت بخورند چرا که ایران لقمه ای گلوگیر برای انان است و موجب خفگی انا میشود

  • Dard ارسالی در
    سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱

    حقوق بی بشر اگه راس میگه جلو آمریکایی بگیره. آمریکا باید بفهمه اگه اون سلاح میفروشه دیگران هم میتونن بفروشن. اونی که مخالف این جریانه حتما توسری خوره. وگرنه حرف زور رو آدم عاقل و مستقل نمیپذیره

  • حسین فدایی ارسالی در
    چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱

    آقا مافوق صوت یا ماخ یعنی چه یعنی چی که یه هواپیما از آسمان ایران با زرفیت 200کیلو تا 400کیلو عبور کنه وما نبینیمش

  • حسین فدایی ارسالی در
    چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱

    لطفاً بیشتر آبرومونو نبرید همت بسه

  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱

    احسنت به بچه های سپاه با این حرکتشان ذهن طاغوتی ها می بندند خدا قوت پهلوانان

  • مرتضی سلیمانی ارسالی در
    چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱

    حتما صدای زیاد پهپادشاهد ۱۳۶ یه ویژگی داره که مهندسان نظامی ما لحاظ کردن مثه سرعت کمش که رادار نمی تونن تشخیص بده خدا قوت برادران نون بابا و شیر مامان حلالتون

  • Sadjad ارسالی در
    پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱

    سلام و درود بر تمام آریایی های عزیزم
    ایران اواخر دوران قاجار حتی یک متر جاده آسفالت نداشت و مرتب هدف قدرتهای دنیا برای غارت انرژی قرار میگرفت، یک روز آمریکا یک روز شوروی و روزی بریتانیا. دشمن کارش دشمنی است چرا؟ چون ایران یکی از منابع خدادادی بزرگ مثل نفت را دارد و دشمن سالیان سال به قیمت مجانی غارت کرده. امروز دستش نمیرسد پس از هر راهی برای تسلط دوباره به این مرز و بوم استفاده مینماید. یک روز تحریم روز بعد مهسا امینی و حقوق بشر و یک روز موشکی و اتمی. دشمنی دشمن عجیب نیست، عجیب مردمان کشور من هستند که شاخه زیر پای خود را میبرند. عجیب افرادی هستند که چشمانشان فقط جلوی بینیشان را میبیند.

  • مهدی ارسالی در
    پنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱

    دلار چند شده راستی........................................

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها