کد خبر: 661329
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۶ ۰۸:۳۸:۵۷
| |

دستگیری 3 سارق بی‌کله بعد از دستبرد میلیاردی به شرکت ساخت و ساز مسکن ملی

اعضای باند خطرناک موسوم به بی‌کله با بستن دست و پای 2 نگهبان چندین میلیارد لوازم ساختمانی را سرقت کردند.

دستگیری 3 سارق بی‌کله بعد از دستبرد میلیاردی به شرکت ساخت و ساز مسکن ملی
کد خبر: 661329
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۶ ۰۸:۳۸:۵۷

با دستگیری3 عضو باند مخوف «بی‌کله»، تلاش پلیس مشهد برای به دام انداختن 2 متهم فراری دیگر این باند سرقت همچنان ادامه دارد.

به گزارش روزنامه خراسان، چند روز قبل 4 جوان که نقشه دستبرد به یک شرکت ساخت و ساز مسکن ملی را در سر می پروراندند به سراغ یکی از دوستانشان رفتند که قبلا کارگر این شرکت ساختمانی بود. آن ها با وسوسه های مالی «محمد-ز» را نیز با خود همراه کردند چراکه او به مکان های انبار لوازم ساختمانی و محیط جغرافیایی مجتمع مسکونی طرح مسکن ملی در شهرک مهرگان مشهد آشنایی کامل داشت. طولی نکشید که باند مخوف سرقت به سرکردگی جوان معروف به «بی‌کله»تشکیل شد و آن ها با سرقت یک دستگاه وانت نیسان آماده دستبرد شدند.

شب از نیمه سی و یکم خرداد گذشته بود که 5 عضو باند سوار بر 2 دستگاه پراید و نیسان به طرف مجتمع مسکونی به راه افتادند. آن ها خودروها را در حاشیه خیابان پارک کردند و در حالی که 2 تن از اعضای باند خارج از مجتمع ایستاده بودند تا از اوضاع مراقبت کنند،3 عضو خشن باند با شمشمیر و قمه وارد اتاقک نگهبانی مجتمع شدند و 2 نگهبان27 و43 ساله را تهدید به مرگ کردند. آن ها با دست‌بند های پلاستیکی که به همراه داشتند، دست و پای یکی از نگهبان ها را بستند و پتویی نیز روی او انداختند تا چیزی نبیند اما نگهبان دیگر به التماس افتاد که به خاطر شکستگی کتفش او را آزار ندهند ولی 3 عضو باند مخوف «بی‌کله» فقط پاهای او را بستند و سپس تقاضای کلید انبار را کردند اما دو نگهبان سوگند می خوردند که کلید انبار را ندارند و مدیر شرکت کلیدها را نزد خودش نگه می دارد. این بود که دزدان خشن با پتک به جان دیوار انبار افتادند و روزنه بزرگی را برای انتقال اموال ایجاد کردند.

ساعتی بعد، تعداد زیادی از بسته های لوله های پلاستیکی و دیگر لوازم ساختمانی را به قسمت بار وانت انداختند و از محل متواری شدند. با فرار اعضای باند سرقت، نگهبان جوان که پاهایش در میان دست‌بندهای پلاستیکی قرار نگرفته بود، به طرف مجتمع مسکونی دیگری در نزدیکی محل سرقت به راه افتاد و از نگهبانان دیگر کمک خواست.آن ها نیز بلافاصله دستان نگهبان را گشودند و سپس به یاری نگهبان دیگر رفتند. بنا بر این گزارش، با لو رفتن ماجرای دستبرد سارقان به انبار شرکت ساختمانی، بلافاصله نگهبانان مجتمع سوار موتورسیکلت شدند و به سوی کلانتری شهرک مهرگان رفتند.

اما هنوز آن ها به کلانتری نرسیده بودند که یکی از منابع و مخبران محلی کلانتری خواجه ربیع مشهد، متوجه انتقال مشکوک بسته لوله های ساختمانی به یک منزل مسکونی در خیابان رسالت 97 شد و بی درنگ موضوع را به پلیس اطلاع داد. لحظاتی بعد، خبر مذکور در بی‌سیم های پلیس پیچید و بدین ترتیب گروه زبده‌ای از افسران دایره تجسس و نیروهای گشت انتظامی با دستور سرهنگ روح ا... شجاعی(رئیس کلانتری خواجه ربیع) عازم بولوار رسالت شدند و منطقه یاد شده را به محاصره درآوردند. طولی نکشید که نیروهای عملیاتی با هماهنگی قاضی کوکبی(جانشین معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) وارد عمل شدند و دو جوان را که یکی از آن ها از اتباع غیر مجاز افغانستان بود دستگیر کردند. با کشف تعداد زیادی لوله های پلاستیکی بسته بندی شده، 2 متهم نیز به مقر انتظامی انتقال یافتند و زیر نظر ستوان یکم سید قطبی (رئیس دایره تجسس) مورد بازجویی های فنی قرار گرفتند.

«محمد-ز» که مدعی بود قبلا در این شرکت ساختمانی کارگری می کرد با لو دادن  باند «بی کله» گفت: من فریب خوردم چراکه آن ها با وسوسه های مالی مرا عضو باند سرقت کردند و سپس در حالی که اعضای دیگر باند «مخوف» سرقت را به پلیس  معرفی می کرد به بستن دست و پاهای نگهبانان مجتمع مسکن ملی اشاره کرد و افزود: مقدار دیگری از لوازم سرقتی را همدستانم به مکان دیگری انتقال داده اند. در پی اعترافات وی و با هماهنگی های پلیسی، مشخص شد که دو نگهبان به کلانتری مهرگان رفته و ماجرای دستبرد را بازگو کرده اند.

با توجه به اهمیت موضوع،گروه ویژه‌ای از نیروهای کلانتری خواجه ربیع با تاکید و راهنمایی های سرتیپ دوم  احمد نگهبان(جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی) عملیات دستگیری اعضای فراری این باند مخوف را در دستور کار قرار دادند و به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد سرکرده باند قصد دارد با فردی در خیابان رسالت دیدار کند. به همین دلیل، گروه عملیاتی شب چهارم خرداد، محل قرار وی را به محاصره درآوردند و به کمین جوان معروف به «بی کله» نشستند. ساعتی بعد این جوان35 ساله سوار بر یک دستگاه پراید وارد کمین نیروهای انتظامی شد اما در یک لحظه پدال گاز را فشرد و به طرف بولوار طبرسی فرار کرد. نیروهای انتظامی نیز به تعقیب وی پرداختند و فرمان «ایست» صادر کردند اما او در تاریکی شب به طرز وحشتناکی ویراژ می داد تا از چنگ پلیس فرار کند. بالاخره گروه عملیاتی پس از اخطارهای قانونی، دست به سلاح بردند و تیراندازی کردند ولی جوان پراید سوار از لابه لای خودروها به سوی خیابان مسلم می گریخت تا این که در نهایت با پنچر شدن لاستیک ها، خودرو را رها کرد و از پشت فرمان بیرون پرید. او برای فرار از چنگ قانون، قمه اش را در هوا چرخاند و به سمت نیروهای انتظامی حمله ور شد تا راهی برای گریز بیابد. با وجود این، افسران کارآزموده پلیس با چند فن دفاع شخصی، وی را زمین گیر کردند و در حالی به کلانتری انتقال دادند که برای دستگیری او بیش از 20 گلوله شلیک شده بود.

تحقیقات بیشتر درباره باند مخوف «بی کله» با کشف مقادیر دیگری لوازم سرقتی  از درون پراید، آغاز شد و عملیات پلیس برای دستگیری دیگر اعضای فراری این باند همچنان ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها