کد خبر: 656436
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۹ ۱۴:۲۴:۴۴
| |

گروگانگیری در شرکت هرمی کاریابی

متهمان با تاسیس شرکت هرمی جوانان جویای کار را گروگان می‌گرفتند و از خانواده آنها اخاذی می‌کردند.

گروگانگیری در شرکت هرمی کاریابی
کد خبر: 656436
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۹ ۱۴:۲۴:۴۴

اعضای باندی که با راه‌اندازی شرکت هرمی دست به آدم‌ربایی و اخاذی می‌زدند، دستگیر شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین، مرد جوانی با مراجعه به اداره یازدهم پلیس آگاهی گفت: چند ماه قبل خواهرزاده‌ام که 19 سال سن دارد، در فضای مجازی آگهی استخدام در یک شرکت را مشاهده کرد و پس از تماس‌های مکرر برای گزینش و استخدام به تهران آمد.   یک روز از شرکت تماس گرفتند و مدعی شدند خواهرزاده‌ام را هدف ضرب و جرح قرار داده‌اند و با تهدید به قتل وی در ازای آزادی‌اش 2 هزار دلار  ارز خواستند.

تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد، چند مرد با ایجاد یک شرکت تحت عنوان هیونت جوانان را به عنوان کاریابی در شرکت‌های معتبر، اغفال و جذب کرده و سپس با جلب اعتماد افراد، از خانواده آنها مبالغی اخاذی می‌کنند.

کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی مخفیگاه متهمان را در شهر ملارد استان تهران  شناسایی کردند. سپس اعضای این باند 15 نفره دستگیر در یک عملیات منسجم دستگیر و جوانان ربوده شده از جمله 9 تبعه خارجی آزاد شدند.

متهمان پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر حبس غیرقانونی با شگرد تشکیل باند هرمی موسوم به شرکت هیونت اعتراف کردند و برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر مالباختگان در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها