کد خبر: 656326
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۸ ۲۳:۳۰:۴۰
| |

زورگیران هنگام سرقت از مرد سابقه‌دار شناسایی شدند

دو سارق حرفه‌ای که در تهران از شهروندان زورگیری می‌کردند، بعد از دستگیری به جرایم‌شان اعتراف کردند.

زورگیران هنگام سرقت از مرد سابقه‌دار شناسایی شدند
کد خبر: 656326
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۸ ۲۳:۳۰:۴۰

دو شرور که در آخرین سرقت مسلحانه، فردی سابقه‌دار را طعمه قرار داده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش سایت جنایی، این دو شرور سابقه‌دار که پرونده آنها در شعبه نهم دادسرای ویژه سرقت در حال رسیدگی است، شاکیان متعددی دارند. این متهمان در حال حاضر به اتهام سرقت مقرون به آزار دستگیر شده‌اند و در بازداشت هستند تا تحقیقات در مورد جرایم‌شان ادامه یابد.

هر دو متهم افرادی سابقه‌دار هستند که اتهام شرارت و درگیری را در پرونده خود دارند و به خاطر جرایم مشابهی بارها دستگیر شده‌اند. این متهمان در جدیدترین پرونده اتهامی خود چند سرقت سریالی و زورگیری را به کارنامه سوابق مجرمانه‌شان اضافه کرده‌اند. این افراد آخرین بار بهمن پارسال از زندان آزاد شدند و به محض آزادی تصمیم گرفتند دونفری جرایم جدیدی را شروع کنند.

یکی از شاکیان این زورگیران در اظهارات خود گفت: سارقان هر دو ماسک داشتند. آنها با موتورسیکلت جلوی من را ‌گرفتند و یکی پیاده شد، اسلحه را روی گیجگاهم گذاشت. او با تهدید گردنبند مرا گرفت و بعد هم آنها مرا هل دادند.

در ادامه اشکیان دیگری نیز اظهارات مشابهی را مطرح کردند و معلوم شد برخی از آنها در جریان دزدی مجروح شده و دست یا پای‌شان شکسته است.

در پی طرح شکایت‌های سریالی تحقیقات پلیس ادامه یافت تا اینکه آخرین مال‌باخته هفته گذشته راز این سرقت‌ها را فاش کرد.

این مال‌باخته با مراجعه به پلیس گفت: من هم سابقه درگیری و شرارت داشتم ولی الان زندگی‌ام عوض شده است.

این شاکی ادامه داد: وقتی دو سارق زورگیر سراغم آمدند اول از روی صدای‌شان شک کردم افرادی هستند که اختلافاتی با آنها داشته‌ام و الان می‌خواهند به تلافی گذشته خفتم کنند. با آنها درگیر شدم و در درگیری ماسک صورت‌شان کنار رفت و آنها را کاملاً شناختم. آنها وقتی دیدند من آشنا هستم و ممکن است آنها را لو بدهم خودم و خانواده‌ام را تهدید کردند.

این شاکی ادامه داد: خیلی با خودم کلنجار رفتم تا راضی شدم شکایت کنم و آنها را لو بدهم. حالا خطر را به جان خریده‌ام.

در پی اطلاعاتی که آخرین شاکی در اختیار ماموران پلیس قرار داد، دو متهم تحت تعقیب در پاتوق‌شان دستگیر شدند.

یکی از این متهمان که سابقه شرارت و درگیری دارند در بازجویی‌ها گفت: من و همدستم از اینکه مردم از ما حساب ببرند، لذت می‌بردیم. ما فقط از مردها سرقت می‌کردیم و در مرام ما نیست سراغ زن برویم.

این متهم در مورد اموال مسروقه نیز گفت: بخشی را فروختیم و بخشی را هم به خانواده و دوستان کادو دادیم. می‌خواستیم با ترساندن دیگران به شهرت برسیم که در آخرین سرقت سراغ فرد اشتباهی رفتیم و به دام افتادیم.

در پی دستگیری این دو سارق مسلح تلاش برای شناسایی دیگر مال‌باختگان احتمالی ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها