کد خبر: 655429
|
۱۴۰۳/۰۱/۰۶ ۱۴:۵۰:۳۷
| |

سارقان ۴ هزار دلاری دستگیر شدند

اعضای باندی که دست به سرقت ۴ هزار دلاری زده بودند، به دام افتادند.

سارقان ۴ هزار دلاری دستگیر شدند
کد خبر: 655429
|
۱۴۰۳/۰۱/۰۶ ۱۴:۵۰:۳۷

 رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت از بازداشت عاملان سرقت 4 هزاردلار در شرق تهران خبر داد و گفت: متهمان در استان فارس در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین، سردار علی ولیپور گودرزی گفت: چندی قبل مرد جوانی به پایگاه ششم پلیس آگاهی رفت و گفت، من به همراه پدرم در یک صرافی در میدان "فردوسی" تهران مبادلات ارز داریم و هم زمان در یک گروه شبکه مجازی که حدود هزار نفر عضو دارد خرید و فروش ارز انجام می دهیم؛ در این باره با یکی از اعضای گروه توافق کردیم 4 هزار دلار را به شخص ناشناسی بفروشیم. در روز معامله، شخصی که دلارها را گرفت، اقدام به فرار کرد. سریع دنبال وی رفتم که سوار یک دستگاه خودرو پژو شد و هنگامی که خواستم مانع فرارش شوم همزمان 2 نفر با چاقو و قمه از خودرو من را هدف ضرب و جرح قرار دادند.

وی افزود: پس از ثبت شکایت از سوی شاکی و تشکیل پرونده با دستور قضائی تیمی از کارآگاهان برای تحقیقات میدانی راهی صحنه جرم شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته پی بردند که متهمان با طراحی نقشه قبلی دست به این سرقت زده‌اند همچنین پلاک خودرو شناسایی شد.

سردار گودرزی ادامه داد: کارآگاهان پس از کشف این سرنخ مهم با اقدامات اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم هویت متهمان را شناسایی و متوجه شدند آنها پس از ارتکاب جرم به یکی از شهرستان‌های استان "فارس" متواری شده‌اند.

وی با بیان اینکه مخفیگاه متهمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی شد، افزود: کار آگاهان در گام بعدی پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه موردنظر در استان فارس شدند و متهمان را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: متهمان نیز در جریان بازجویی‌ها ابتدایی به جرم سرقت 4 هزار دلار از پدر و پسر جوان در میدان فردوسی با استفاده از قمه و چاقو اعتراف کردند؛ در تحقیقات بیشتر نیز مشخص شد، متهمان حدود 10 هزار یورو از شخصی با همین شگرد سرقت کرده و در چندین استان نیز دست به کلاهبرداری زده اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ متذکر شد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات برای شناسایی سایر مال باختگان احتمالی همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها