کد خبر: 653861
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ۲۲:۳۰:۱۶
| |

پایان ۲ سال فرار قاتل تحت تعقیب

مردی که از حدود دو سال پیش به جرم قتل تحت تعقیب بود، سرانجام دستگیر شد.

پایان ۲ سال فرار قاتل تحت تعقیب
کد خبر: 653861
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ۲۲:۳۰:۱۶

متهم به قتل فراری که به مدت دو سال تحت تعقیب ماموران آگاهی پایتخت بود در نهایت به چنگ قانون افتاد و حتی هویت جعلی هم نتوانست او را از دستگیری نجات دهد.

به گزارش سایت جنایی، این متهم پس از ارتکاب قتل به خارج از کشور گریخت اما در آنجا هم مرتکب جرائمی شد و مجبور شد به ایران بازگردد، بعد از بازگشت هم به درگیری‌های خود ادامه داد تا سرانجام به خاطر تیراندازی دستگیر شد و به قتلی که سال‌ها از مجازات آن گریخته بود، اعتراف کرد.

درگیری بامدادی که این متهم در آن دست به چاقو شده بود، هفتم مهر سال 1400 اتفاق افتاد و متهم از آن زمان فراری بود تا اینکه  چندی قبل دستگیر شد.

قتلی که این جوان، متهم به ارتکاب آن است در ساعت یک و 17 دقیقه بامداد روز حادثه به ماموران کلانتری 149 امامزاده حسن گزارش شد. ماموران کلانتری از طریق همکاران خود در مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مطلع شدند درگیری در تقاطع خیابان قزوین و خیابان عبید زاکانی اتفاق افتاده است و چند جوان چاقوکشی کرده‌اند. ماموران کلانتری پس از حضور در محل متوجه شدند یک طرف درگیری چهار جوان بوده‌اند که دو نفر از آنها زخمی و به بیمارستان برده شده‌اند، اما یکی از آنها به خاطر جراحات وارده جان خود را از دست داده است. دوستان مقتول در روند تحقیقات گفتند: می‌خواستیم به قهوه‌خانه‌ای شبانه‌روزی برویم به همین خاطر سوار سمند یکی از دوستان‌مان شدیم و به خانه رفیق‌مان رفتیم تا او را سوار کنیم. در راه یک ماشین پراید که خانمی راننده آن بود و یک پسر جوان هم سرنشینش بود راه ما را سد کرد. پسر جوان با راننده ماشین ما چشم تو چشم شد و درگیر شدیم، آن پسر با چاقو به ما حمله کرد و بعد فراری شد.

در پی این اتفاق، راننده ماشین فراری که دختر جوانی بود شناسایی شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او گفت ضارب دوستش بوده که قبلاً قرار ازدواج داشته‌اند.

با به دست آمدن این اطلاعات و شناسایی متهم به قتل او تحت تعقیب قرار گرفت ولی معلوم شد به طور غیر قانونی از کشور خارج شده  و به ترکیه رفته است. با وجود این، پرونده این متهم تحت تعقیب همچنان مفتوح بود تا اینکه اطلاعاتی به دست آمد که متهم به کشور بازگشته اما محل سکونت و مخفیگاه او مشخص نبود. در نهایت بهمن‌ماه امسال یک مورد تیراندازی در شهرک حمیدیه زنجان اتفاق افتاد که پلیس عامل تیراندازی را شناسایی و دستگیر کرد. متهم دستگیرشده سعی داشت با هویت جعلی دیگر جرائم خود را مخفی کند اما انگشت‌نگاری از او رازش را فاش کرد و معلوم شد او قاتل فراری‌ای است که دو سال قبل در خیابان قزوین مرتکب قتل شده بود. به این ترتیب لب به اعتراف گشود و گفت، بعد از قتل ترکیه رفته و مدتی در ترکیه بوده اما به خاطر چاقوکشی مجبور شده از آنجا به ایران فرار کند. مدتی در تبریز بوده و از تبریز به زنجان آمده تا اینکه دستگیر می‌شود.

در پی این اعترافات متهم دستگیرشده به تهران انتقال یافت و در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت تا تحقیقات جنایی ادامه یاید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها