کد خبر: 650946
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ ۰۷:۲۶:۵۷
| |

ماجرای پیچیده کلاهبرداری میلیاردی بعد از سرقت مسلحانه کامیون

سارق مسلحانه بعد از دزدیدن یک کامیون از مالباخته کلاهبرداری میلیاردی کرد.

ماجرای پیچیده کلاهبرداری میلیاردی بعد از سرقت مسلحانه کامیون
کد خبر: 650946
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ ۰۷:۲۶:۵۷

سارقی که با ترفندی خاص، یک دستگاه کامیون را از مشهد سرقت کرده بود نه تنها با شگردی پیچیده مبلغ یک میلیارد ریال از مالباخته کلاهبرداری کرد بلکه 10 تن برنج ایرانی را هم از طعمه دیگری ربود.

به گزارش روزنامه خراسان، چند روز قبل جوان 30 ساله‌ای با مشاهده آگهی استخدام راننده پایه یکم در سایت دیوار با مالک کامیون تماس گرفت و با وی قرار ملاقات گذاشت. جوان30ساله که خود را «عابد» معرفی کرده بود در عرض چند دقیقه اعتماد مالک کامیون را جلب کرد و برای نشان دادن مهارت رانندگی خود، چند سرویس بار را در حالی به شهرهای اطراف مشهد برد که شاگرد مالک کامیون نیز او را همراهی می کرد. وقتی شاگرد کامیون لب به تمجید از مهارت حرفه ای و فنی راننده 30 ساله گشود، قرار بر این شد که قرارداد کاری بین آن ها منعقد شود. در همین حال راننده جوان، از مالک کامیون خواست تا اجازه دهد او کامیون را برای بررسی های فنی و موتوری به یکی از تعمیرگاه‌های معتبر ببرد و سپس قرارداد را امضا کند.طولی نکشید که «عابد» پشت فرمان نشست تا خودرو را به یکی از مراکز تعمیرگاهی در حاشیه شهر مشهد ببرد اما با گذشت 3روز از این ماجرا، هرچه مالک کامیون با شماره تلفن وی تماس گرفت،کسی پاسخگو نبود!

مالک میان‌سال کامیون وقتی متوجه شد که طعمه یک سارق حرفه ای شده است، تصمیم گرفت برای دستگیری وی به پلیس مراجعه کند اما هنوز از خانه بیرون نیامده بود که فرد ناشناسی با تلفن همراه وی تماس گرفت و در حالی که خود را دایی«عابد» معرفی می‌کرد از وی خواست اگر کامیون را می خواهد باید مبلغ یک میلیارد ریال به حساب بانکی او واریز کند. مال‌باخته که احتمال می داد با پرداخت یک میلیارد ریال بتواند کامیونش را به دست آورد، بدون اطلاع پلیس این مبلغ را واریز کرد اما دیگر گوشی «عابد»خاموش شد و از کامیون هم خبری نبود!

او که دیگر چاره ای جز توسل به پلیس نداشت، در حالی شکایتی را در پلیس آگاهی مشهد مطرح کرد که «عابد» سوار بر کامیون به شهرهای شمالی کشور رفت و از طریق سایت های واسطه گر، راننده ای را نیز برای خودش به استخدام درآورد و کامیون را با پلاک جعلی در اختیار وی گذاشت تا برایش کار کند! در همین حال او به یکی از برنج فروشی‌های معتبر در شمال مراجعه کرد و 10 تن برنج مرغوب ایرانی را خرید تا به یکی از استان های غربی کشور منتقل کند ولی بعد از بارگیری برنج، دیگر تلفن خود را خاموش کرد و بدین ترتیب فروشنده برنج نیز که طعمه کلاهبرداری های پیچیده، دزدکامیون شده بود، با چهره‌ای غمگین راهی مرکز انتظامی شد. از سوی دیگر کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد که با راهنمایی و دستورات خاص سرهنگ احمد نگهبان(رئیس پلیس مشهد) رصدهای اطلاعاتی را برای شناسایی سارق حرفه ای آغاز کرده بودند، در حالی به سرنخ هایی از سوابق متعدد«عابد» رسیدند که بررسی های آنان نشان داد وی با نام جعلی خود را به مالک کامیون و شاگرد وی معرفی کرده است و فردی به نام «عابد» با مشخصات ارائه شده از سوی مال‌باخته وجود خارجی ندارد! در عین حال با شناسایی هویت واقعی وی، مخفیگاه این سارق حرفه‌ای در شهرستان محمودآباد به محاصره پلیس درآمد و آن ها در یک عملیات ضربتی سارق 30 ساله را به دام انداختند و در بازرسی از مخفیگاه وی یک قبضه سلاح کلت جنگی،2تیغه خشاب، مقداری مهمات به همراه 4 دستگاه گوشی تلفن، 10 سیم کارت مختلف کشف کردند.

در ادامه این عملیات،کامیون سرقتی نیز که در اختیار راننده دیگر بود از استان مازندران به مشهد انتقال یافت. بررسی های بیشتر بیانگر آن بود که سارق جوان اهل یکی از استان های غربی کشور است که سوابق متعدد کلاهبرداری در استان های مرکزی و غربی کشور نیز دارد.

تحقیقات بیشتر با تاکید فرمانده انتظامی مشهد برای ریشه یابی و کشف جرایم احتمالی دیگر این سارق و کلاهبردار حرفه ای ادامه یافت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها