کد خبر: 647510
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۸ ۰۸:۰۵:۵۳
| |

دستگیری قاتل سریالی مسافران بعد از 43سال

قاتل سریالی که به اتهام قتل 6مسافر قاچاقی در ویتنام تحت تعقیب بود بعد از 43سال به دام افتاد.

دستگیری قاتل سریالی مسافران بعد از 43سال
کد خبر: 647510
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۸ ۰۸:۰۵:۵۳

جنایتکار سریالی که به اتهام قتل 6مسافر قاچاقی در ویتنام تحت تعقیب بود بعد از 43سال دستگیر شد.

به گزارش همشهری به نقل از رسانه‌های ویتنام، در سال1989، مردی 28ساله به نام فان‌تان ویت اهل ویتنام، به همراه 4نفر از دوستانش باند سرقت تشکیل دادند. آنها شیوه عجیبی برای دزدی انتخاب کردند. اعضای این باند سراغ افرادی می‌رفتند که قصد داشتند به‌صورت قاچاقی از مرز ویتنام خارج شوند. فان و اعضای باند مخوفش متوجه شده بودند اکثر این افراد پولدار هستند و قصد دارند با دارایی‌ها و اموال‌شان از کشور فرار کنند.

بنابراین با نقشه‌‌ای از پیش طراحی شده به این افراد نزدیک می‌شدند و خود را قاچاقچی انسان معرفی می‌کردند و به آنها اطمینان می‌دادند که به راحتی از مرز خارج‌شان می‌کنند. بدین‌ترتیب آنها را به نقاط کور مرزی می‌بردند و این افراد را به قتل می‌رساندند و دارایی‌هایشان را می‌دزدیدند و همانجا بین هم تقسیم می‌کردند. این باند با این روش 6نفر را به قتل رساندند و اموال‌شان را دزدیدند. پس از آخرین جنایت این باند، پلیس ویتنام از طریق اعلام مفقودی از سوی خانواده یکی از قربانیان، تحقیقات خود را برای پیدا کردن فرد گمشده آغاز کرد. پلیس در تحقیقات خود متوجه قتل این فرد و 5نفر دیگر از سوی قاچاقچیان انسان شد. با استفاده از شواهد و مدارک، اعضای این باند شناسایی شدند و پلیس برای دستگیری آنها تحقیقاتش را آغاز کرد. در سال1989 مأموران توانستند 4نفر از اعضای این باند را ردگیری و 3نفرشان را دستگیر کنند و نفر چهارم نیز به ضرب گلوله پلیس کشته شد. اما سردسته باند همچنان فراری بود.

از میان افراد دستگیر شده 2نفر به اعدام و نفر سوم به حبس ابد محکوم شد و این درحالی بود که سردسته باند به نام فان‌تان ویت خود را از نظرها پنهان و سال‌ها مخفیانه زندگی کرد. با وجود این نام او در لیست افراد تحت تعقیب بود تا اینکه اوایل سال جدید میلادی مخفیگاه او در جنوب ویتنام شناسایی و او پس از 43سال فرار دستگیر شد. فان که اکنون 71ساله شده در بازداشت به سر می‌برد و به‌زودی محاکمه می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها