کد خبر: 646504
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ ۰۷:۲۵:۵۹
| |

دختری قاتلان پدرش را بعد از 10 سال بخشید

سه نفر که با همدستی یکدیگر مردی را کشته و به قصاص محکوم شده بودند، از طناب دار دور شدند.

دختری قاتلان پدرش را بعد از 10 سال بخشید
کد خبر: 646504
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ ۰۷:۲۵:۵۹

دختر جوانی که تا چندی قبل تصمیم به قصاص قاتلان پدرش داشت در آخرین روزها هر ۳ قاتل را بخشید.

به گزارش سایت جنایی، این دختر جوان که تنها ولی دم پدرش است، با وجود اینکه مبلغ لازم را برای اجرای حکم هر سه محکوم به قصاص که در پرونده پدرش گناهکار شناخته شده بودند، فراهم کرده بود، با حضور در شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی همه محکومان این پرونده را بخشید.

ماجرای این پرونده به هفتم آذر سال 1392 بازمی‌گردد. ساعت دو و ۳۰ دقیقه بامداد آن روز ماموران کلانتری 171 مصطفی خمینی مطلع شدند در حوالی بهشت زهرا جسد مرد میانسالی پیدا شده است. بنابراین ماموران راهی محل کشف جسد شدند و دیدند با اینکه متوفی لباس بیرون به تن دارد کفش به پا ندارد.

همین موضوع شک ماموران را برانگیخت و در تماس با بازپرس کشیک قتل از مشکوک بودن ماجرا خبر دادند. به این ترتیب بازپرس کشیک وقت دستور حضور تیم‌های تحقیق جنایی را صادر کرد. کارشناسان پزشکی قانونی در معاینات خود پی بردند که حدود 7 ساعت از مرگ مرد جوان گذشته است. همچنین در معاینات اولیه آثاری از جراحت و شیار گردنی مشاهده شد که از درگیری متوفی و انسداد راه تنفس او با پیچیدن چیزی به دور گردنش حکایت داشت.

در پایان تحقیقاتی که در محل کشف جسد انجام شد بازپرس جنایی دستور انتقال جسد مرد مجهول‌الهویه برای یافت هویت او و خانواده‌اش را صادر کرد. در بررسی پرونده افراد گمشده مشخص شد دقیقا همان روز زنی با مراجعه به مراجع انتظامی از مفقود شدن همسرش خبر داده است. این زن جسد مجهول‌الهویه را به عنوان همسر خود شناسایی کرد.

پس از آن زن جوان مورد تحقیق قرار گرفت و به ماموران اداره دهم پلیس آگاهی گفت: صبح شوهرم برای خرید سیگار از خانه بیرون رفت اما بعد از آن برنگشت و از او خبر نداشتم. مدتی که گذشت نگرانش شدم و ناپدید شدن او را اعلام کردم.

این زن همچنین در مورد اختلاف احتمالی همسرش با دیگران مورد سوال قرار گرفت و گفت: شوهرم در این مورد با من صحبت نکرده بود.

تحقیق از همسایه‌ها راز اختلاف مقتول با همسرش را فاش کرد. حتی تحقیقات محلی حاکی از آن بود که وقتی مقتول به مسافرت می رفت، مرد غریبه‌ای به خانه او رفت و آمد داشت. به این ترتیب زن جوان این بار به عنوان مظنون به قتل مورد بازجویی قرار گرفت و وقتی که دید خودش در مظان اتهام است لب به اعتراف گشود و گفت: شوهرم بداخلاق بود و با او درگیری داشتم. او من را کتک می زد. یک روز  وقتی دخترم را به مدرسه می بردم مردی چند بار مزاحمم شد اما در نهایت با همان مرد آشنا شدم و بعد که درد دل کردم قرار شد از شوهرم طلاق بگیرم و با او ازدواج کنم‌. اما شوهرم راضی نشد که مرا طلاق بدهد، بعد از آن بود که از آن مرد خواستم شوهرم را کتک بزند تا با طلاق موافقت کند.

این زن در مورد ماجرای قتل هم گفت: آن شب من کلید را به مردی که با او ارتباط داشتم دادم و او با دو نفر دیگر آمدند و شوهرم را کشتند.

به این ترتیب متهم اصلی شناسایی و دستگیر و مشخص شد او با برادر کوچک خود که در زمان قتل 17 ساله بود و دوست نوجوان برادرش دست به قتل زده است. آنها زمانی که مقتول خواب بود با هدایت همسرش بالای سر او رفتند و سه نفری او را با زیر شلواری خودش خفه کردند. بعد هم جسد را از خانه بیرون بردند.

پس از تکمیل تحقیقات قاتل 30 ساله به قصاص محکوم شد و برادر و دوست برادرش که زیر 18 سال بودند به حبس در کانون اصلاح و تربیت محکوم شدند. در ادامه پرونده برای قصاص قاتل به دادسرای جنایی رفت. در زمانی که پرونده مراحل قانونی اجرای حکم را پشت سر می‌گذاشت دو متهم دیگر پرونده به سن قانونی رسیدند و برای تحمل باقیمانده حبس خود به زندان بزرگسالان منتقل شدند. در همین حین دو متهم با تصور اینکه ممکن است حکمشان شکسته شود و حبس کمتری بگیرند تقاضای رسیدگی دوباره پرونده را مطرح کردند. اما انتظار نداشتند که رسیدگی دوباره نتیجه عکس داشته باشد چون قضات دیوان عالی به حکم ایراد گرفتند و اتهام هر سه نفر مشارکت در قتل تشخیص داده شد. در محاکمه دوباره متهمان دادگاه هر سه نفر را به قصاص محکوم کرد، اما برادر متهم اصلی که قبل از صدور حکم توانسته بود با وثیقه از زندان بیرون بیاید به ترکیه فرار کرد. این متهم که به قصاص محکوم شده بود سال قبل برای دیدن خانواده‌اش به ایران آمده بود که ماموران متوجه شدند و او را دستگیر کردند. به این ترتیب هر سه متهم در آستانه اعدام قرار داشتند و دختر مقتول که تنها ولی دم بود، قبول کرد تفاضل دیه را فراهم کند.

این دختر در آخرین جلسه صلح و سازش که هفته گذشته در دادسرای جنایی برگزار شد گفت به خاطر روز مادر هر سه نفر را بخشیده است و با دریافت مبلغی حاضر به رضایت شد. به این ترتیب این پرونده با رضایت دختر جوان در شعبه 4 اجرای احکام و با تلاش‌های دادیار کرمانی نژاد بدون اجرای حکم قصاص سه متهم مختومه شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها