کد خبر: 643607
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۵ ۲۰:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از پیگیری یک پرونده گزارش می‌دهد:

مجازات قصاص؛ تاوان سرقت مرگبار 20 میلیارد تومان بیت‌کوین

مردی که دوستش را برای سرقت بیت‌کوین‌های او دزدیده بود با درخواست اولیای دم مقتول به مرگ محکوم شد.

مجازات قصاص؛ تاوان سرقت مرگبار 20 میلیارد تومان بیت‌کوین
کد خبر: 643607
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۵ ۲۰:۳۰:۰۰

مردی که برای سرقت بیت‌کوین‌های 20 میلیارد تومانی، دوستش را به قتل رسانده بود با حکم دادگاه به قصاص محکوم شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که با همدستی دوستش، جوان ثروتمند را دزدیده و با شلیک گلوله او را به قتل رسانده بود در جلسه دادگاه ادعا کرد همدستش عامل قتل است اما دادگاه حرف‌های او را نپذیرفت و رأی بر قصاص صادر کرد.

یک سال قبل خانواده جوانی به نام داریوش به پلیس خبر دادند او گم شده است. خانواده داریوش گفتند، او با دوستانش قراری داشت. به همین دلیل از خانه خارج شد و دیگر برنگشت.

پلیس دوست داریوش به نام رامین را شناسایی کرد و تحت بازجویی قرار داد. رامین گفت خبری از داریوش ندارد و او سر قرار نیامده است. کارآگاهان در ادامه تلفن همراه داریوش و رامین را ردیابی کردند و متوجه شدند هر دو نفر در زمان گم شدن پسر جوان در یک مکان بوده‌اند.

به این ترتیب، ماموران رامین را بازداشت کردند. او بعد از انجام تحقیقات فنی لب به اعتراف گشود و گفت: می‌دانستم داریوش 20 میلیارد تومان بیت‌کوین دارد، برای اینکه ولت او را به دست بیاورم با همکاری دوستم فرزاد او را به باغی در دماوند کشاندیم و در آنجا داریوش را شکنجه کردیم تا بتوانیم ولت‌ها را از او بگیریم اما زیر بار نرفت. در نهایت در درگیری داریوش را به قتل رساندیم و در باغ دماوند دفنش کردیم.

بعد از اعتراف رامین، ماموران در باغ دماوند حاضر شدند. آنها جسد داریوش را کشف کردند و متوجه آثار شدید شکنجه روی بدن این جوان شدند.

با بازداشت فرزاد تحقیقات از او هم انجام و در نهایت با صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه 13 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست علیه متهم را خواند و در ادامه اولیای دم برای عاملان قتل درخواست قصاص و مجازات کردند.

وقتی نوبت به رامین رسید، او قبول کرد داریوش را دزدیده و قصد سرقت بیت‌کوین‌ها را داشته اما اتهام شلیک به مقتول را رد کرد و گفت: فرزاد به او شلیک کرد. من این کار را نکردم.

همچنین فرزاد هم دوستش رامین را متهم کرد و گفت: من اصلاً با داریوش دشمنی نداشتم و قاتل نیستم. از اولیای دم درخواست بخشش دارم.

در پایان هیات قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند و رامین را به قصاص و فرزاد را به 10 سال حبس محکوم کردند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها