کد خبر: 640805
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۳ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

مخالفت با آزادی مردی که به پسربچه‌ای تعرض کرد و او را کشت

دادگاه مردی را که پسربچه‌ای را با انگیزه شیطانی به قتل رسانده است به پرداخت دیه محکوم و با آزادی او مخالفت کرد.

مخالفت با آزادی مردی که به پسربچه‌ای تعرض کرد و او را کشت
کد خبر: 640805
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۳ ۱۹:۳۰:۰۰

مردی که پسربچه‌ای را ربوده، او را مورد آزار و اذیت قرار داده و به قتل رسانده است به دلیل نداشتن قوه تمیز از قصاص نجات پیدا کرد و به حبس و پرداخت دیه محکوم شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، این پرونده 9 سال قبل در منطقه ورامین به جریان افتاد. آن زمان مادر کودکی هفت‌ساله به ماموران پلیس گزارش داد پسرش گم شده است.

این زن به ماموران گفت: پسرم طبق معمول هر روز به مدرسه رفت. همیشه خودش از مدرسه برمی‌گشت اما روز حادثه نیامد. من از او خبر ندارم.

یک روز بعد ماموران جسد سوخته پسربچه را در اطراف ورامین پیدا کردند و با انجام آزمایش‌ دی‌ان‌ای مشخص شد جسد متعلق به رامین کودک هفت‌ساله گمشده است.

در تحقیقات مشخص شد در همسایگی رامین مردی 25 ساله زندگی می‌کند که به صاحب مغازه‌ای در همان اطراف گفته بود بچه‌ای را ربوده و مورد تجاوز قرار داده است. مرد مغازه‌دار نیز موضوع را به پلیس گزارش داد. به این ترتیب سهراب 25ساله بازداشت شد.

سهراب در دادگاه به قتل و تجاوز به رامین اعتراف کرد و گفت: ما با هم همسایه بودیم. روز حادثه مقابل مدرسه رفتم. پسربچه را سوار ماشین کردم و گفتم بیا تو را به خانه برسانم. چون همسایه بودیم او قبول کرد سوار ماشین شود. در راه او را به بیابان‌های اطراف بردم و مورد تعرض قرار دادم. بعد از ترس او را کشتم و جسدش را سوزاندم.

با اعترافات این مرد پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و در جلسه رسیدگی به قتل اعتراف کرد.

وقتی نوبت به وکیل متهم رسید، او گفت: مطابق نظر پزشکی قانونی موکل من قدرت تمیز ندارد. هرچند او را مجنون تشخیص نداده‌اند اما پزشی قانونی اعلام کرده او قدرت تمیز ندارد. بنابراین حکم اعدام و قصاص از او ساقط است.

به این ترتیب دادگاه وارد شور شد و متهم را به 10 سال حبس و پرداخت دیه محکوم کرد. این حکم مورد اعتراض قرار گرفت اما دیوان عالی کشور آن را تایید کرد. تا اینکه چندی پیش متهم با ارسال نامه به دادگاه خواستار بررسی شرایط اعسار شد. او گفت: من هیچ دارایی‌ای ندارم که دیه پرداخت کنم و درخواست دارم دیه قسط‌بندی شود تا بتوانم آزاد شوم.

روز گذشته جلسه بررسی اعسار برگزار شد اما دادگاه آن را قبول نکرد و متهم محکوم به پرداخت یکجای مبلغ دیه شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها