کد خبر: 639994
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۸ ۰۷:۲۵:۲۰
| |

2 مرد همسرکش به دار آویخته شدند

دو مرد که در ماجراهای جداگانه مرتکب قتل همسران خود شده بودند بعد از طی مراحل قانونی به دار مجازات آویخته شدند.

2 مرد همسرکش به دار آویخته شدند
کد خبر: 639994
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۸ ۰۷:۲۵:۲۰

حکم قصاص دو مرد که در جنایت‌های جداگانه همسران خود را کشته بودند، اجرا شد.

به گزارش جوان، یکی از این اعدامیان مرد جوانی بود که شش سال قبل همسرش را به‌طرز فجیعی به قتل رساند و به جرم قتل عمد محاکمه و قصاص شد.

شامگاه چهارشنبه ۱۷ آبان‌ماه ۹۶ به مأموران پلیس خبر رسید زن جوانی در خانه‌اش با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است.

با اعلام این خبر، تیمی از مأموران پلیس راهی محل حادثه شدند و داخل حمام آپارتمان مسکونی در خیابان هلال احمر در جنوب تهران با جسد زن جوانی روبه‌رو شدند که با ضربات متعدد چاقو از پای درآمده بود.

پسر ۱۲ ساله مقتول که حادثه را به مأموران خبر داده بود، گفت: «بیرون از خانه بودم و وقتی وارد خانه شدم هر چقدر مادرم را صدا زدم جوابی نشنیدیم تا اینکه با جسد او داخل حمام روبه‌رو شدم.»

بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد مقتول از مدتی قبل با شوهرش که معتاد به موادمخدر بود، اختلاف داشته و تمام هزینه‌های زندگی هم بر دوش او بوده است. همچنین مشخص شد روز حادثه همسر مقتول در آن خانه بوده و پس از حادثه هم به مکان نامعلومی گریخته است. بدین ترتیب شوهر مقتول به عنوان مظنون تحت تعقیب قرار گرفت و چند ساعت بعد بازداشت شد.

متهم پس از دستگیری به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت: «من معتاد و بیکار بودم، اما همسرم در شرکتی مشغول به کار بود. چند باری اعتیادم را ترک کرده بودم، اما فایده‌ای نداشت و از طرفی هم افسردگی به سراغم آمده بود. مدتی بود به رفتار‌های همسرم مشکوک شده بودم و آخرین بار هم به سفر یک روزه‌ای که رفته بود مشکوک و با او درگیر شدم. آن روز من در خانه بودم و همسرم به حمام رفته بود که دوباره با هم مشاجره لفظی کردیم. او می‌گفت می‌خواهد از من طلاق بگیرد و زن فرد دیگری شود، وقتی صحبت‌های او را شنیدم عصبانی شدم و با چاقو ضرباتی به او زدم و بعد از خانه بیرون رفتم.»

متهم پس از اعتراف در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد. حکم قصاص سحرگاه دیروز اجرا شد.

فردی دیگر که دیروز حکم قصاصش اجرا شد مردی به نام بهنام بود که پنج سال قبل همسرش را به قتل رسانده بود.

ششم شهریورماه ۹۷، مأموران پلیس از قتل زنی باخبر و راهی محل شدند. مأموران در محل حادثه با جسد زنی روبه‌رو شدند که حکایت از آن داشت ابتدا با مایع اسیدی مصدوم و سپس خفه شده است.

مأموران پلیس در همان تحقیقات اولیه به اختلافات مقتول و همسرش پی بردند، به همین دلیل همسر مقتول به نام بهنام را تحت تعقیب قرار دادند و وی را بازداشت کردند. متهم در بازجویی‌ها به قتل همسرش به‌خاطر اختلاف خانوادگی اعتراف کرد. پس از صدور کیفرخواست، اولیای دم برای قاتل درخواست قصاص دادند و قاتل برای محاکمه از زندان به دادگاه منتقل شد. هیئت قضایی، بهنام را مجرم شناخت و به جرم قتل عمد همسرش به قصاص محکوم کرد. حکم قصاص متهم پس از تأیید در دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به یکی از شعبه‌های اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد. در نهایت متهم پس از گرفتن استیذان حکمش از رئیس قوه قضائیه، سحرگاه دیروز با حضور اولیای دم در زندان قزلحصار کرج قصاص شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها