کد خبر: 638584
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ ۲۱:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

شهروند جسور ۲ مامور قلابی را گرفتار کرد/ شگرد جالبی که مامورنماها را به دام انداخت

۲ مامور قلابی که دست به اخاذی می‌زدند، می‌گویند بعد از اینکه خودشان طعمه مامورنماها شدند از این شگرد برای اخاذی استفاده کردند.

شهروند جسور ۲ مامور قلابی را گرفتار کرد/ شگرد جالبی که مامورنماها را به دام انداخت
کد خبر: 638584
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ ۲۱:۳۰:۰۰

دو جوان بعد از اینکه طعمه ماموران قلابی شدند تصمیم گرفتند خودشان با این شگرد از مردم اخاذی کنند.

به گزارش اعتمادآنلاین، یکی از این دو جوان که از چهار ماه قبل شروع به اخاذی کرده بودند، مکانیک و دیگری سیگارفروش است. این متهمان در آخرین اقدام مجرمانه خود سراغ شهروندی رفتند که بر خلاف دیگر طعمه‌ها، با اعتمادبه‌نفس از آنها کارت شناسایی خواسته و حاضر نشده بود با آنها برود یا اجازه تفتیش بدنی بدهد. این واکنش یک شهروند عادی باعث درگیری آنها شد و در نهایت با دخالت رهگذران دو مامورنما دستگیر و با حضور ماموران گشت به کلانتری برده شدند.

پرونده این متهمان به شعبه ششم بازپرسی دادسرای ویژه سرقت تهران ارجاع شد و آنها وقتی مقابل بازپرس مصطفی تقی‌زاده قرار گرفتند به جرائم خود اعتراف کردند.

متهمان گفتند: از چهار ماه پیش اقدامات مجرمانه خود را با جعل عنوان مامور آغاز کردیم. ما افراد سابقه‌دار، خلافکار خرده‌پا یا هر کسی را که فکر می‌کردیم ریگی به کفش دارد و به نوعی از مامور پلیس می‌ترسد، شناسایی می‌کردیم و سراغش می‌رفتیم. بعد به او می‌گفتیم که تحت تعقیب است و ما باید او را بگردیم. با این ترفند جیب‌هایش را خالی و در همین بین اموال باارزشش را سرقت می‌کردیم. گاهی هم به این بهانه که طعمه‌مان حکم جلب دارد و باید با ما به مقر پلیس بیاید او را سوار ماشین می‌کردیم، به گوشه‌ای خلوت می‌‌بردیم و در آنجا اموالش را سرقت می‌کردیم. البته در بین طعمه‌هایمان اتباع کشورهای خارجی و گاهی افراد بی‌گناه و شهروندان معمولی و ساده‌ای هم بودند که فریب ما را می‌خوردند و اموال‌شان سرقت می‌شد.

این دو جوان که از اعمال مجرمانه خود پشیمان هستند، ادعا می‌کنند مدتی قبل از اینکه اقدامات مجرمانه را شروع کنند خودشان در دام مامورنماها گرفتار شدند و حتی شکایت هم کردند، اما وقتی دیدند شکایت‌شان بی‌نتیجه مانده و متهمان قابل شناسایی نیستند تصمیم گرفتند با همان شگرد دست به خلاف بزنند.

در حال حاضر پرونده این دو مجرم که می‌گویند بیشتر در جنوب غرب تهران اخاذی می‌کردند در شعبه ششم بازپرسی دادسرای سرقت در حال رسیدگی است و متهمان تحت بازداشت قرار دارند تا دیگر قربانیان احتمالی آنها نیز شناسایی شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها