کد خبر: 631464
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۹ ۱۱:۲۳:۵۹
| |

قاتل سریالی قلابی دستگیر شد

مردی در فضای مجازی خودش را قاتل سریالی معرفی و از مردم اخاذی می‌کرد.

قاتل سریالی قلابی دستگیر شد
کد خبر: 631464
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۹ ۱۱:۲۳:۵۹

فردی که با معرفی خود به عنوان قاتل سریالی و تهدید کاربران با ایجاد رعب و وحشت در فضای مجازی اخاذی می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، یکی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه کرد و مدعی شد فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی وی را تهدید کرده که اگر ظرف 48 ساعت مبلغ مورد نظرش را پرداخت نکند او را به قتل می‌رساند.

در روند رسیدگی به این پرونده تعداد شاکیان بیشتر شد و کارشناسان پلیس فتا با مطالعه اظهارات شکات و مستندات موجود در پرونده متوجه شدند مدتی است فردی در فضای مجازی با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی و استفاده از تصاویر قتل‌های سریالی موجود در اینترنت شهروندان را تهدید و از آنان اخاذی می‌کند.

با اقدامات تخصصی افسران سایبری پلیس ردپای مجرم در فضای مجازی شناسایی و پس از تحقیقات تکمیلی مشخص شد وی با بدست آوردن اطلاعات هویتی برخی از کاربران با روش‌های مهندسی اجتماعی به آنها پیام می‌داده و با دادن اطلاعاتی که از خودشان بدست آورده آنها را تهدید می‌کرده است.

متهم در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد. او که حتی یک سابقه درگیری نیز نداشت و مرتکب قتل نشده توضیح داد صرفا با استفاده از تصاویر آرشیوی موتورهای جستجوگر دست به تهدید و اخاذی از شهروندان زده بود و می‌خواست از این راه پول خوبی به دست بیاورد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها