کد خبر: 630813
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۴ ۰۸:۱۰:۰۲
| |

بخشش قاتل برادرزن بعد از 17 سال

اولیای دم مردی که در ین نزاع کشته شده بود، قاتل را به حرمت اربعین بخشیدند.

بخشش قاتل برادرزن بعد از 17 سال
کد خبر: 630813
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۴ ۰۸:۱۰:۰۲

مردی که برادرزن خود را با ضربات چاقو به کام مرگ فرستاد و حکم قصاص برایش صادر شده بود با بخشش اولیای دم از مرگ نجات یافت.

به گزارش سایت جنایی، این قتل در دهمین روز تیر  سال 85 اتفاق افتاد و پس از آن متهم پرونده خود را در اردبیل به ماموران پلیس تسلیم کرد و تا به امروز در زندان به سر می‌برد.

17 سال پیش در روز حادثه ماموران پلیس از درگیری خونینی در منطقه قلعه‌میر که در نزدیکی  رباط کریم واقع شده مطلع شدند. وقتی ماموران پلیس به محل درگیری رسیدند مرد مجروح به بیمارستان منتقل شده بود اما بر اثر خونریزی ناشی از ضربه چاقویی که به او خورده بود جان خود را از دست داد.

در پی این اتفاق هویت مقتول شناسایی شده و خانواده‌اش در بیمارستان حضور یافتند. آنها در اظهارات اولیه خود گفتند پسرشان با کسی اختلاف یا مشکلی نداشت.

این در حالی بود تحقیقات در شاخه‌های دیگر ادامه داشت و ماموران با بازبینی دوربین‌های مداربسته تصویر مردی را که در درگیری خونین به مقتول چاقو زده بود بدست آورند.

در تصاویر دیده شد اول متوفی با شکستن شیشه نوشابه به ضارب فراری حمله کرد و بعد طرف مقابل چاقویی را از جوراب خود خارج کرد، ضربه‌ای به مقتول زد و گریخت.

تحقیقات اولیه هویت مرد فراری را مشخص نکرد اما خانواده مقتول به محض اینکه تصویر ضارب را دیدند او را شناسایی کردند و گفتند او داماد خانواده و شوهر خواهر مقتول است.

در ادامه مشخص شد این درگیری در پی اختلاف مالی بین قاتل و مقتول رخ داد.

دستگیری داماد فراری در دستور کار قرار داشت تا اینکه او خودش را در اردبیل به پلیس معرفی کرد و به تهران منتقل شد.

متهم در بازجویی ها به ماموران پلیس گفت: من و برادر زنم مدتی تصمیم گفتیم یک پیکان بخریم و با آن کار کنیم که هم سرمایه‌گذاری کرده باشیم و هم پولی در بیاوریم اما در نهایت به اختلاف خوردیم و ماشین را فروختیم، از آن موقع که پیکان را فروختیم 400 هزارتومان پول من پیش او مانده بود و هر بار که به او مراجعه می‌کردم بهانه ‌می‌آورد و امروز و فردا می‌کرد. روز حادثه برای گرفتن طلب به در خانه پدرش رفتم که به من گفتند آنجا نیست. گفتم بگویید پولم را بدهد و کمی هم اوقات تلخی کردم. در راه بازگشت ناگهان او را دیدم و اول او به من حمله کرد. من اصلا قصد قتل نداشتم و فقط میخواستم پولم را بگیرم.

در پی اعترافات صریح متهم پرونده در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و پدر و مادر و مقتول و سه فرزندش برای قاتل تقاضای قصاص کردند که دادگاه هم پس از رسیدگی حکم بهخ قصاص داد. در ادامه روند قضایی حکم صادره در شعبه 20 دیوان عالی کشور تایید شد و برای اجرای حکم قصاص به شعبه 4 اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد. در دادسرای جنایی تهران دادیار امین کرمانی‌نژاد جلسات متعدد صلح و سازش تشکیل داد و در نهایت اولیای دم مقتول به احترام، اربعین قاتل را به شرط پرداخت دیه برای مصرف در امور خیریه بخشیدند. به این ترتیب مرد محکوم به قصاص که از مرگ رهایی یافته بود و مدت 17 سال را در زندان گذرانده بود، آزاد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها