کد خبر: 630181
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

محاکمه مردی که پسر خردسالش، یک کودک را کور کرد

مرد جوان در دادگاه گفت کور شدن کودک 5 ساله ربطی به تیرکمان فرزند او ندارد و شاهدان در این باره دروغ می‌گویند.

محاکمه مردی که پسر خردسالش، یک کودک را کور کرد
کد خبر: 630181
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۰۷:۰۰:۰۰

مردی که فرزند خردسالش هنگام تیرکمان باز باعث کوری چشم یک کودک دیگر شده است در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت.

به گزارش اعتمادآنلاین، به دلیل شسن کم کودک از نظر قانونی پدر او مسئول اعمال فرزندش است و به همین دلیل نیز او پای میز محاکمه رفت

این پرونده از سال گذشته و زمانی گشوده شد که پسربچه‌ای 5 ساله به نام بردیا را در حالی که چشم راستش به شدت آسیب دیده بود، به بیمارستانی در جنوب تهران بردند. پزشکان بعد از انجام اقدامات اولیه گفتند چشم این کودک به دلیل اصابت سنگ به شدت آسیب دیده و باید تخلیه شود.

پدر بردیا بعد از تخلیه چشم فرزندش از پسربچه‌ای 8 ساله به نام سامیار شکایت کرد و در توضیح ماجرا گفت: پسرم برای بازی به کوچه رفته بود که یکدفعه صدای داد و ناله‌اش بلند شد. در حالی که نگران شده بودم، جلوی در رفتم و دیدم صورت بردیا پر از خون است و او یک چشمش را گرفته است. به سرعت پسرم را به بیمارستان رساندم اما چشم او تخلیه شد. شاهدان ماجرا به من گفتند پسرم در حال بازی با پسربچه‌ای به اسم سامیار بود که او سنگی را در تیرکمان گذاشت و به سمت صورت پسرم پرتاب کرد و باعت این اتفاق شد. حالا از سامیار شکایت دارم.

ماموران بعد از ثبت این شکایت به تحقیق از شاهدان پرداختند و آنها گفتند سامیار را دیده‌اند که سنگی را در تیرکمان گذاشت و به سمت بردیا پرتاب کرد. به این ترتیب پدر سامیار که قیم پسر خردسال است، بازداشت شد؛ اما ادعا کرد پسرش بی‌گناه است.

در نهایت  این پرونده به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران سپرده شد. پدر بردیا در جلسه دادگاه گفت: چشم پسرم در ۵ سالگی نابینا و آینده‌اش تباه شده است. من حاضر به گذشت نیستم و پدر سامیار باید تاوان بدهد.

پدر سامیار نیز در دفاع از خودش گفت: پسرم در این ماجرا بی‌تقصیر است و تیرکمان دستش بوده و با آن بازی می‌کرده اما سنگی به سمت بردیا پرت نکرده است. بردیا خودش زمین خورده و چشمش نابینا شده است. شاهدان چون با من دشمنی دارند، دروغ می‌گویند پسرم با سنگ به چشم بردیا زده است.

قضات دادگاه بعد از شنیدن اظهارات طرفین ختم رسیدگی را اعلام کردند و برای صدور رای وارد شور شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها