کد خبر: 629108
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۳ ۲۲:۳۰:۴۳
| |

سناریوی دروغین قاتل درباره قتل مرد معتاد در خانه مخروبه

مردی که با دروغ‌گویی قصد داشت برادرش را به عنوان قاتل فردی معتاد معرفی کند در نهایت مجبور به اعتراف شد.

سناریوی دروغین قاتل درباره قتل مرد معتاد در خانه مخروبه
کد خبر: 629108
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۳ ۲۲:۳۰:۴۳

مردی که مدعی بود که اختلاف با برادرش به خاطر سکه تقلبی به درگیری خونین منجر شد،‌ مدتی پس از بازداشت به قتل اعتراف کرد.

به گزارش سایت جنایی، صبح روز پنج‌شنبه، دوازدهم مرداد فردی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ پایتخت تماس گرفت و اعلام کرد جسد مردی را در خانه مخروبه‌ای حوالی یکی از خیابان‌های اطراف میدان بهارستان پیدا کرده‌ است.

با اعلام این خبر، تیمی از ماموران به خانه‌ای قدیمی و مخروبه رفتند که به عنوان محل کشف جسد اعلام شده بود. آنها در آنجا با جسد مرد جوانی روبه‌رو شدند که با چند ضربه چاقو به شکم و قفسه سینه به قتل رسیده بود.

پس از آن ماموران کلانتری با حفظ صحنه جرم، موضوع  را به بازپرس کشیک قتل دادسرای امور جنایی تهران اطلاع دادند و دقایقی بعد محمد حسین زارعی، همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی،‌ کارشناسان پزشکی قانونی و متحصصان تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران در محل حادثه شد و تحقیقات را برای کشف راز این قتل آغاز کرد.

بررسی‌های تیم جنایی نشان داد محل وقوع حادثه پاتوق معتادان و خلافکاران است و هر روز تعداد زیادی معتاد و خرده‌فروش مواد‌مخدر به آنجا رفت و آمد می‌کنند. همچنین مشخص شد مقتول مردی معتاد است که از مدت‌ها قبل به این مکان رفت و آمد داشت. 

بر اساس معاینات اولیه پزشکی قانونی معلوم شد حدود پنج ساعت از زمان مرگ مقتول گذشته است. شواهد به دست آمده نشان می‌داد او در جریان درگیری به قتل رسیده‌ است.

در ادامه، ماموران پلیس دریافتند مقتول با دو برادر خلافکار که آنها هم به پاتوق مورد نظر رفت و آمد دارند، اختلاف داشت و حتی افراد حاضر در آنجا  شهادت دادند که چند بار هم و مشاجره لفظی آنها را دیده‌اند.

در حالی که با بدست آمدن این یافته‌ها تحقیقات درباره درگیری مرگبار ادامه داشت، ماموران متوجه حضور مشکوک مرد جوانی در بین تماشاچیان شدند.

ماموران که به رفتارهای این فرد مظنون شده بودند، او را تحت‌نظر گرفتند، پرس‌وجو‌های نامحسوس از دیگر معتادان و شاهدانی که از درگیری مقتول با دو برادر خبر داده بودند، حکایت از آن داشت که مرد مظنون یکی از برادران خلافکاری است. به همین دلیل او به عنوان مظنونان به قتل بازداشت شد.

مرد جوان پس از دستگیری، ابتدا با تناقض‌گویی قصد فریب ماموران را داشت، اما وقتی فهمید کارآگاهان هویت او و برادرش را به عنوان مظنونان در قتل مرد معتاد شناسایی کرده‌اند، خودش را بی‌گناه معرفی کرد و قتل مرد معتاد را به گردن برادرش انداخت و مدعی شد پس از درگیری از او خبر ندارد.

متهم در اظهاراتش در مورد ماجرای منجر به قتل گفت: مدتی قبل مقتول سکه‌ای در خرابه‌ای پیدا کرد و به من و برادرم نشان داد و گفت این سکه عتیقه و قیمتی است. او خیال می‌کرد سکه ارزش زیادی دارد و می‌گفت می‌خواهد آن را بفروشد و با پول آن به زندگی‌اش سر و سامان بدهد. از آنجایی که برادرم دوست عتیقه‌شناسی داشت، مقتول سکه را به برادرم داد تا به دوست عتیقه‌شناس نشان دهد و قیمت آن را بگیرد، اما دوست برادرم چیزی گفت که همه رویاهای مقتول را نقش بر آب کرد. دوست برادرم پس از دیدن سکه گفته‌ بود اصلا ارزشی ندارد، به همین دلیل برادرم سکه را دور انداخته ‌بود. وقتی برادرم ماجرا را برای مقتول تعریف کرد و گفت دوستش گفته سکه ارزشی نداشته، او باور نکرد و پس از آن با برادرم اختلاف پیدا کرد و به همین دلیل چند باری با هم مشاجره لفظی کردند. روز حادثه برادرم سراسیمه پیش من آمد و گفت به خاطر همان سکه با مقتول درگیر شده و او را با چاقو زخمی کرده‌ است. برادرم گفت مقتول در توهم مواد دوباره سر همان سکه به او گیر داده و با او درگیر شده‌ است. برای همین برادرم از من خواست به محل حادثه بیایم و سر و گوشی آب بدهم تا بفهمم کسی که او را با چاقو زنده مانده یا فوت کرده‌ است. وقتی به خانه مخروبه آمدم و سرک کشیدم، ماموران به من مشکوک شدند و مرا بازداشت کردند.

در ادامه با دستور بازپرس جنایی متهم برای تحقیقات بیشتر و روشن‌شدن صحت ادعایش در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت. همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی، ماموران پلیس به دستور بازپرس جنایی تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی متهم فراری آغاز کردند.

در ادامه تحقیقات که با بازداشت مرد معتاد ادامه داشت مشخص شد مرد دستگیر شده نیز جراحتی در گردنش دارد در نهایت همین زخم او را مجبور به اعتراف کرد و او گفت قتل را خودش مرتکب شده است. متهم توضیح داد: درگیری ما بر سر گوشی بود و من مقتول را مجرح کردم و فراری شدم، برادرم هم در ماجرا دخالتی نداشت.

به این ترتیب تحقیقات وارد مرحله جدیدی شد و روند بررسی‌ها همچنان ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها