کد خبر: 625898
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۳ ۱۳:۵۱:۴۲
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اهدای اعضای بدن مرد کشاورز به 3 بیمار

اعضای بدن مرد افغانستانی که دچار مرگ مغزی شده بود، در تهران به هموطنانش پیوند زده شد.

اهدای اعضای بدن مرد کشاورز به 3 بیمار
کد خبر: 625898
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۳ ۱۳:۵۱:۴۲

سه عضو بدن مرد افغانستانی که در سانحه رانندگی جان خود را از دست داده است به سه هموطنش پیوند شد تا با امید بیشتر به زندگی خود ادامه دهند.

به گزارش اعتمادآنلاین، مردی که اعضای بدنش اهدا شده ۴۲ ساله بود و در سمنان زندگی می‌کرد. او پس از سانحه رانندگی به تهران منتقل شد و زمانی که خانواده‌اش از مرگ مغزی او مطلع شده‌اند با اهدای کبد و 2 کلیه‌اش موافقت کردند.

پسر متوفی در این مورد گفت: وقتی که پدرم مرگ مغزی شد پزشکان به ما توضیح دادند که پس از مرگ مغزی هیچ امیدی برای بازگشت به زندگی وجود ندارد. همچنین توضیح دادند ادامه این روند کم کم به از کار افتادن اعضای حیاتی پدرم منجر می‌شود. بنابراین ما که دیدیم با مرگ مغزی پدرم می‌توانیم جان چند نفر را نجات دهیم سه عضو بدنش را اهدا کردیم.

او در مورد ماجرای منجربه مرگ مغزی پدرش نیز گفت: خانواده ما در سمنان زندگی می‌کنند و پدرم هم در سمنان به کشاورزی مشغول بود. روز حادثه که سوم مرداد بود، ساعت 12 و نیم به دفتر اداره رسیدگی به امور اتباع افغانستان می‌رفت که در یکی از محله‌های سمنان ماشین پرایدی با سرعت بالا به او زد. پس از آن پدر مجروحم از طریق اورژانس به بیمارستان کوثر سمنان برده شد که آنجا هم به سرعت او را بستری کردند و تحت درمان قرار گرفت اما هشتم مرداد ماه مرگ مغزی توسط کادر درمانی بیمارستان تایید شد.

این پسر در ادامه گفت: ما پنج برادر و سه خواهر هستیم. وقتی مرگ مغزی اعلام شد با وجود اینکه خیلی ناراحت و غم‌زده بودیم تنها چاره را در اهدای عضو دیدیم تا حداقل با مرگ مغزی پدرم جان چند نفر نجات پیدا کند.

در پی این اتفاقات وقتی خانواده مرد افغان رضایت خود را برای اهدای عضو اعلام کردند پیکر نیمه جان مرد میانسال که فقط به کمک دستگاه زنده بود در روز سه‌شنبه گذشته به یکی از بیمارستان‌های تهران انتقال یافت و در نهایت پس از معاینات دقیق و تخصصی دو کلیه و کبدش به سه بیمار نیازمند پیوند که هر سه افغانستانی هستند پیوند زده شد.  خانواده او نیز با وجود از دست دادن پدرشان خوشحال بودند که توانستند به سه بیمار زندگی دوباره اهدا کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها