کد خبر: 625356
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۹ ۱۸:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

جزئیات دستگیری شرور مخوف به جرم برادرکشی

مرد متهم به برادرکشی در چندین درگیری مسلحانه شرکت داشته و در این نزاع‌ها 30 نفر زخمی شده‌اند.

جزئیات دستگیری شرور مخوف به جرم برادرکشی
کد خبر: 625356
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۹ ۱۸:۳۰:۰۰

مجرم سابقه‌داری که در تازه‌ترین اقدام مجرمانه‌اش برادر خود را به قتل رسانده ‌است جزئیاتی از جنایت خود را شرح داد.

به گزارش اعتمادآنلاین، این مجرم 63ساله که متهم است اوایل اردیبهشت امسال برادر خود را به ضرب گلوله به قتل رسانده در حالی که به تهران فرار کرده بود و با مسافرکشی زندگی خود را می‌گذراند، دستگیر شد.

اوایل اردیبهشت امسال در یکی از روستا‌های استان اردبیل درگیری‌ای با سلاح گرم اتفاق افتاد و ماموران پلیس به محل اعزام شدند. در بررسی‌های اولیه معلوم ‌شد در این درگیری سه نفر بر اثر اصابت گلوله مجروح و به نزدیک‌ترین بیمارستان برده شده‌اند. پس از آن تحقیقات برای دستگیری شرکت‌کنندگان در درگیری خونین آغاز شد.

شاهدان عینی ماجرا گفتند فردی که با اسلحه کلاشینکف اقدام به تیراندازی کرده، برادر یکی از مجروحان است. در همین اثنا خبر رسید یکی از مجروحان درگیری در بیمارستان جان خود را از دست داده است. به این ترتیب عامل تیراندازی که برادر مقتول بود به عنوان متهم به قتل تحت تعقیب قرار گرفت.

چند ساعت بعد که ماموران برای دستگیری متهم به خانه‌اش رفتند، متوجه شدند او فرار کرده است. در پی فرار متهم تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه او آغاز شد و ماموران متوجه شدند او به تهران گریخته است. بنابراین موضوع را به مرجع قضایی اطلاع دادند و بازپرس پرونده نیز با صدور نیابت قضایی از مسئولان قضایی تهران درخواست کرد برای دستگیری او اقدام کنند. به این ترتیب بازپرس وحید ناصری، بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران، مسئول نظارت بر روند دستگیری این متهم شد.

در نهایت پس از حدود سه ماه مخفیگاه متهم در حوالی آزادگان تهران شناسایی و شامگاه یکشنبه در خانه‌ای که برای سکونت به آن رفت‌وآمد داشت، دستگیر شد.

برادر 63ساله مقتول پس از دستگیری به شرکت در درگیری مرگبار و تیراندازی اعتراف کرد و گفت: ما به خاطر اختلاف ملکی، زمین و حقابه درگیر شدیم. وقتی فهمیدم برادرم کشته شده است به تهران آمدم و در این مدت با مسافرکشی امرار معاش و گذران زندگی می‌کردم؛ اما من برادرم را نکشته‌ام. گلوله‌ مرگبار را پسری شلیک کرده که او هم فراری است و نمی‌دانم کجا رفته است.

این ادعای متهم به قتلِ دستگیرشده در حالی است که خانواده برادرش و شاهدان عینی او را قاتل معرفی می‌کنند.

از سویی بررسی‌های اولیه سوابق متهم مشخص کرد او دارای سوابق متعددی در رابطه با درگیری مسلحانه و مجروح کردن طرفین درگیری به ضرب گلوله است. مستندات به‌دست‌آمده از سوابق این فرد حکایت از آن دارد که او در درگیری‌هایی شرکت کرده است که در مجموع حدود 30 نفر در آنها به ضرب گلوله مجروح شده‌اند و یکی از افرادی که در پرونده‌‌های قبلی دستگیر شده بود برادر کشته‌شده‌اش است که سال 88 در محله فلاح با خانواده‌ای دیگر سر جای پارک خودرو به حمایت از برادر متهم به قتلش درگیر شده و پس از محاکمه به حبس و پرداخت دیه محکوم و در نهایت با تحمل حبس و پرداخت دیه آزاد شده است. اما متهم فراری در پرونده‌های قبلی دستگیر نشده و همچنان تحت تعقیب بوده است.

متهم در درگیری‌هایی در رباط‌کریم و اسلام‌شهر شرکت داشته و حتی در پرونده‌ای که در دادگاه انقلاب به اتهام قاچاق سلاح گرم برایش تشکیل شده نیز به دو سال حبس محکوم شده اما در هیچ یک از موارد دستگیر نشده و آرا به صورت غیابی علیه او صادر شده است.

در نهایت بازپرس ناصری پرونده را با قرار عدم صلاحیت در رسیدگی برای مرجع قضایی که درخواست دستگیری این متهم فراری در تهران را داشت ارسال کرد تا روند قضایی در محل وقوع پیگیری شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها