کد خبر: 622656
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۴ ۰۸:۰۰:۲۸
| |

نجات بیماران بعد از حادثه مرگبار برای کارگر میانسال

خانواده مردی که در محل کارش دچار حادثه و مرگ مغزی شده بود، اعضای بدن او را اهدا کردند.

نجات بیماران بعد از حادثه مرگبار برای کارگر میانسال
کد خبر: 622656
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۴ ۰۸:۰۰:۲۸

خانواده مرد میانسالی که در تهران مرگ مغزی شده بود موافقت کردند اعضای بدن او برای نجات جان بیماران استفاده شود.

به گزارش سایت جنایی، حادثه‌ای تلخ پیش از ظهر امروز به ماموران کلانتری ۱۰۹ بهارستان تهران گزارش شد و آنها در تماس با تلفن بازپرس کشیک قتل پایتخت به بازپرس وحید ناصری که عهده دار کشیک قتل دادسرای امور جنایی تهران بود، گفتند: مردی ۴۸ ساله بر اثر حادثه‌ای که حین کار برایش اتفاق افتاده دچار مرگ مغزی شده و خانواده‌اش قصد دارند اعضای بدنش را اهدا کنند.

به این ترتیب بازپرس جنایی دستور تحقیقات بیشتر در مورد نحوه حادثه را صادر کرد و معلوم شد مرد میانسال در محیط کارش که یک کارگاه آهن فروشی در نظر آباد هشتگرد بوده دچار حادثه شده است. بعد از آن به نزدیک‌ترین بیمارستان برده شده و در آنجا خانواده وقتی از مرگ مغزی او مطلع شده‌اند تصمیم به اهدای اعضای بدن او گرفته‌اند. به همین دلیل او به بیمارستان سینای تهران آورده شده و با توجه به رضایت خانواده قرار است کلیه‌ها و کبدش برای پیوند به بیماران نیازمند استفاده شود.

یکی از اقوام مردی که مرگ مغزی شده بود، در مورد او گفت: مرد فوت شده ۴۸ ساله و متاهل بود و یک دختر جوان و پسر ۱۷ ساله داشت. آن مرحوم ۲۰ سال در کارگاهی که حادثه برایش اتفاق افتاد، کار می‌کرد. او در آن آهن‌فروشی مشغول کارش بود. در محوطه کارگاهی راننده که جرثقیل مشغول جا به جا کردن آهن بود که سیمش به آهنی دیگر گیر کرد و بعد آن آهن به این مرد ۴۸ ساله برخورد کرد. او هم تعادلش را از دست داد و سرش به آهنی که در محوطه بود، خورد و در نهایت سرش دچار مصدومیت شد. در پی این اتفاق مرد را به بیمارستان امام حسن مجتبی و بعد بیمارستان مدنی کرج بستری بردند و عصر پنجشنبه گذشته به خانواده‌اش اطلاع دادد دچار مرگ مغزی شده و زنده ماندن او ممکن نیست. به همین دلیل امروز آن مرحوم را به بیمارستان سینا در تهران منتقل کردند تا مقدمات لازم برای اهدای عضو که دو کلیه و کبد است، انجام شود.

این مرد مطلع درباره نیت خانواده مرحوم گفت: خانواده‌ او برای شادی روح مرحوم موافقت کردند که اعضای بدنش اهدا شود تا چند نفر زنده بمانند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها