کد خبر: 621111
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ۰۸:۱۰:۵۷
| |

ماجرای اخاذی از دانشجوی ایرانی دانشگاه روسیه چه بود؟

دانشجوی جوان دندانپزشکی مدعی است 2 مرد با حبس کردن او دست به اخاذی زده‌اند.

ماجرای اخاذی از دانشجوی ایرانی دانشگاه روسیه چه بود؟
کد خبر: 621111
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ۰۸:۱۰:۵۷

دانشجوی ایرانی رشته دندانپزشکی که در کشور روسیه تحصیل می‌کند با حضور در دادسرای امور جنایی از مردی فریبکار به اتهام اخاذی و حبس غیرقانونی شکایت کرد.

به گزارش جوان، اوایل اردیبهشت‌ماه امسال مرد جوانی در تهران به اداره پلیس رفت و از دو مرد آشنا به اتهام آدم‌ربایی و اخاذی شکایت کرد.

شاکی در توضیح ماجرا گفت: «من دانشجوی رشته دندانپزشکی در یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور روسیه هستم و دو ترم دیگر دوران تحصیلم تمام می‌شود و به ایران برمی‌گردم. چند سالی است برای تأمین هزینه تحصیل و زندگی در کار صادرات و واردات محصولات کشاورزی هم فعالیت دارم، از این راه درآمد خوبی در کشور روسیه دارم. دو سال قبل یکی از دوستان نزدیکم مرا به فرد مشهوری به نام پیام معرفی کرد. پیام می‌گفت سرمایه‌دار است و می‌خواهد با من در کار صادرات و واردات محصولات غذایی به کشور روسیه شریک شود. مدتی با هم ارتباط داشتیم تا اینکه او مبلغ ۲۰۰‌میلیون تومان برای سرمایه‌گذاری در اختیارم گذاشت و قرار شد من به او سود بدهم. پیام در چند مرحله مبالغی به من داد و من هم پس از سرمایه‌گذاری به او بیش از یک میلیارد تومان سود دادم.»

وی ادامه داد: «او همیشه در سود صادرات و واردات شریک بود، اما گاهی سرمایه‌گذاری‌های ما ضرر هم داشت، به همین خاطر به او گفتم بهتر است با هم قراردادی امضا کنیم که براساس مقدار سرمایه‌گذاریمان هر دو در سود و ضرر آن شریک باشیم. پیام ابتدا قبول نکرد، اما مدتی بعد گفت که حاضر است با من قرارداد امضا کند و قرار شد در اولین فرصت که به ایران آمدم به دفتر کارش بروم و قراردادی را که او آماده کرده امضا کنم. چند وقت پیش به ایران آمدم و پیام گفت قرارداد آماده امضاست و من هم به دفتر کار پیام در حوالی منطقه ستارخان رفتم. وقتی وارد دفتر کارش شدم او همراه یکی از دوستانش به نام پیمان بود. آن‌ها قراردادی را روی میز گذاشتند و از من خواستند بدون مطالعه امضا کنم. کنجکاو شدم و قرارداد را خواندم و متوجه شدم قرارداد یک‌طرفه است و من باید طبق قرارداد همیشه به او سود‌های کلان بدهم و همیشه بدهکارش باشم. قبول نکردم، اما آن‌ها مرا و خانواده‌ام را تهدید کردند و من هم از ترس آن را امضا کردم. پس از این به روسیه برگشتم و تصمیم گرفتم در اولین فرصت وکیلی بگیرم و قرارداد را فسخ کنم، اما چند روز قبل پیام به من تلفن زد و گفت ۵۰۰ میلیون تومان به عنوان سود به حسابش واریز کنم.»

شاکی در پایان گفت: «من بلافاصله به ایران برگشتم و به محل کارش رفتم تا درباره این موضوع با او صحبت کنم که در آنجا پیام و دوستش مرا به زور حبس و مجبورم کردند هفت سفته میلیاردی، هفت چک سفید امضا و یک برگ سفید را امضا کنم. ابتدا قبول نکردم، اما پیام اسلحه کمری از کشوی میزش بیرون آورد و مسلح کرد و روی سرم گذاشت و تهدید کرد اگر امضا نکنم مرا می‌کشد. آن‌ها مرا سه ساعت در یکی از اتاق‌های محل کارشان به زور حبس کردند و بعد از اینکه از ترس مجبور به امضا شدم مرا رها و تهدید کردند اگر ۵۰۰ میلیون تومان را در چند روز آینده فراهم نکنم، سفته و چک‌هایم را به اجرا می‌گذارند. به هر دری زدم نتوانستم آن مبلغ را فراهم کنم تا اینکه پیش یکی از دوستان به اصفهان رفتم و او گفت بهتر است به اداره پلیس بیایم و شکایت کنم. دوستم گفت اگر از آن‌ها شکایت نکنم هر چند وقت یک‌بار آن‌ها به همین شیوه از من اخاذی می‌کنند، من هم تصمیمم را گرفتم و به اداره پلیس آمدم تا از آن‌ها شکایت کنم.»

با شکایت مرد دندانپزشک، پرونده به دستور قاضی اکبری، بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه ۳۴ برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

مأموران در نخستین گام به محل کار پیام رفتند، اما دریافتند وی چند روز قبل محل کارش را تغییر داده و دفترش را به مکان نامعلومی منتقل کرده است.

بدین ترتیب مأموران پلیس تحقیقات برای دستگیری دو متهم را ادامه دادند تا اینکه یک روز قبل دفتر کار پیام را شناسایی و او و همدستش را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.

دو متهم صبح دیروز برای بازجویی به دادسرا منتقل شدند و در تحقیقات جرم خود را انکار کردند.

پیام در ادعایی گفت: «من و شاکی از مدتی قبل با هم شراکت کاری داشتیم، به همین دلیل من مقدار زیادی پول برای سرمایه‌گذاری در اختیار او قرار داده بودم. قرار بود او هر ماه به من سود بدهد، اما مدتی بود که سود پولم را نمی‌داد و وقتی هم پولم را از او درخواست کردم، مدام امروز و فردا می‌کرد. او دروغ می‌گوید که ما او را حبس غیرقانونی کرده‌ایم و به زور از او امضا گرفته‌ایم و قصد اخاذی داریم. او به این بهانه از ما شکایت کرده تا پول مرا بالا بکشد.»

همدست متهم نیز در ادامه اظهارات پیام را تأیید کرد.

دو متهم در ادامه به دستور بازپرس پرونده برای تحقیقات بیشتر و روشن شدن صحت و سقم ادعاها‌یشان در اختیار مأموران پلیس قرار گرفتند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها