کد خبر: 618344
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۰۸:۰۹:۴۱
| |

دخالت مرگبار شرور سابقه‌دار در دعوای ۲ همسایه

3 جوان شرور وقتی دیدند 2 همسایه در حال دعوا هستند وارد ماجرا شدند و یکی از آنها مرتکب قتل شد.

دخالت مرگبار شرور سابقه‌دار در دعوای ۲ همسایه
کد خبر: 618344
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۰۸:۰۹:۴۱

تحقیقات پلیس در یک پرونده که با پیش فرض درگیری خونین دو همسایه آغاز شده بود، به دستگیری سه نفر از مجرمان سابقه دار و شناخته شده به اتهام شرکت در درگیری مرگبار و قتل منجر شد.

به گزارش سایت جنایی، کارکنان بخش انتظامات یکی از بیمارستان‌های تهران در بیست و سومین روز اردیبهشت ماه از مرگ مشکوک مرد جوانی روی تخت بخش اورژانس مرکز درمانی  خود خبر دار شدند و پس از آن موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کردند.

با اعلام این خبر ماموران پلیس مستقر در بیمارستان و ماموران کلانتری در محل حضور یافتند و پس از آن محمدجواد شفیعی؛ بازپرس ویژه قتل شعبه پنجم دادسرای امور جنایی که در زمان مرگ مرد جوان عهده دار مسولیت کشیک قتل پایتخت بود در جریان قرار گرفت. پس از آن به دستور بازپرس شفیعی تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، ماموران تشخیص هویت و کارشناسان پزشکی قانونی راهی بیمارستان شدند تا تحقیقات ابتدایی را آغاز کنند.

تیم جنایی در سردخانه بیمارستان با جسد مرد حدودا ۳۰ ساله‌ای مواجه شدند که به دلیل  جراحات ناشی از شی برنده فوت کرده بود. همچنین بررسی‌های اولیه نشان می‌داد متوفی ساعتی قبل از اینکه فوت کند با همسایه خود درگیر شده است که همین موضوع باعث شد تیم جنایی، محل درگیری را به عنوان جایی برای تحقیقات انتخاب کند.

در نخستین گام تیم بررسی صحنه جرم پای در ساختمان مورد نظر واقع در محله بریانک گذاشتند و افرادی را که شاهد حادثه بودند، هدف تحقیق قرار دادند. یکی از شاهدان گفت: متوفی با یکی از همسایه‌ها بخاطر قوانین آپارتمان‌نشینی مشکل داشت که همین قضیه باعث وجود آمدن درگیری میان آنها در ساختمان شده بود.

شاهد دیگری گفت: زمان وقوع حادثه، متوفی و مرد جوان برای دومین بار در یک روز با یکدیگر درگیر شدند. دفعه اول درگیری  به صورت لفظی و مشاجره بود که با میانجیگری اهالی و همسایه ماجرا تمام شد. اما مدتی بعد به طور ناگهانی و برای دومین بار مشاجره درگرفت و بعد از آن بود که کتک کاری شروع شد و این بار هم همسایه ها دخالت کردند و نهایتا این نزاع پایان رسید و هر ۲ نفر به خانه‌های خود رفتند.

تحقیقات مقدماتی نیز حکایت از آن داشت، متوفی پس از پایان درگیری به خانه رفته اما ساعتی بعد به دلیل اینکه قفسه سینه‌اش درد داشته به بیمارستان مراجعه کرده که در آنجا اقدامات کادر پزشکی فایده‌ای نداشته و نهایتا فوت کرده است. به این ترتیب احتمال مرگ مرد جوان بر اثر خونریزی داخلی به عنوان قوی‌ترین فرضیه مرگ مطرح شد چون او پس از پایان درگیری دوم با جراحتی به خانه رفته و بعد به بیمارستان مراجعه کرده بود.

در ادامه همسایه متوفی بازداشت شد. او در تحقیقات ابتدایی عنوان کرد در درگیری اول حضور داشته اما ضربه شدیدی به قفسه سینه متوفی وارد نکرده است؛ همچنین پس از بررسی‌های اولیه قاضی جنایی به کارآگاهان دستور داد تا در رابطه با این نزاع مرگبار تحقیقات بیشتری انجام شود.

در روند تحقیقات جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر و مشخص شدن علت تامه فوت به پزشکی قانونی منتقل و متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

تا پیش از شروع تحقیقات تکمیلی تصور می‌شد همسایه‌ها به خاطر جای پارک و قوانین آپارتمان نشینی درگیری شده‌اند. با شروع تحقیقات دقیق‌تر مشخص شد فرض درگیری به دلیل اختلاف دو همسایه درست بوده اما همسایه‌ در نزاع مرگبار نقشی نداشته و دخالت مجرمان سابقه‌دار در این غائله منجر به اتفاق مرگبار شده است. بنابراین تحقیقات در این شاخه متمرکز و مشخص شد عاملان درگیری دوم، سه نفر بودند که دستگیری آنها در دستور کار قرار گرفت. در مدت کوتاهی پس از آن هر سه مظنون نیز شناسایی و دو نفر از آنها بازداشت شدند اما یکی از آنها که دو متهم بازداشت شده او را عامل قتل معرفی می‌کردند همچنان فراری بود.

برادر مقتول هم در تحقیقات گفت: یکی از ساکنان ساختمان محل سکونت برادرم مردی بود که عروسش علاوه بر این که خودش به آنجا رفت و آمد داشت کلید را به دیگران هم داده بود. خانمی که خانه پدر شوهرش آنجا بود با دادن کلید به افراد مختلف موجب شده بود که آنها به ساختمان بیایند و پارکینگ و انباری رفت و آمد کنند. این رفتار دلیل اعتراض برادرم بود. برادرم چند بار به پدر شوهر آن خانم تذکر داده بود که کلید را به غریبه‌ها ندهید و همین باعث جر و بحث آن روز شد. البته قبلا هم جر و بحث اتفاق افتاده بود که هر بار همسایه‌ها میانجیگری می‌کردند و آن روز هم جر و بحث سر همین موضوع بود که باعث دخالت چند موتوسوار شد. آنها داد و بیداد می‌کردند و به نظر می‌رسید مست هستند. همان سه نفر بودند که درگیری فیزیکی را ایجاد کردند و می‌گفتند چرا در محل ما دعوا می‌کنید و صدایتان را بالا می‌برید. در حالی که اگر دخالت نمی‌کردند ماجرای دو همسایه مثل دفعات قبل تمام می‌شد.  آنها چاقو و قمه داشتند و قمه‌ای هم به برادرم زدند، بعد هم که ما برادرم را بیمارستان بردیم در آنجا فوت کرد.

با بدست آمدن این نتایج و بررسی فیلم‌های موجود در دوربین‌های مدار بسته ساختمان محل درگیری و ساختمان‌‌های اطراف پلیس گفته‌های ساکنان ساختمان و برادر متوفی را تایید کرد. همچنین مشخص شد سه متهم، سابقه دار و از مجرمان شناخته شده محل هستند، به این ترتیب تحقیقات برای دستگیری متهم سوم ادامه یافت و مشخص شد او سه ماه پیش بعد از گذراندن ۷ سال زندان آزاد شده بود.

دو متهم بازداشت شده همچنان نفر سوم را که فراری بود به عنوان عامل ضربه مرگبار معرفی می‌کردند و بازبینی فیلم‌ها هم ادعای آنها را تایید می‌کرد. همچنین با بررسی سوابق متهم تحت تعقیب مشخص شد او به خاطر کلاهبرداری تبریز تعقیب است. به این ترتیب پلیس مخفیگاه او را شناسایی کرد اما هنگام حضور ماموران متوجه شده و فرار کرده بود. او در حین فرار به خانه همسایه رفته و با تهدید و اقدامی شبیه گروگانگیری ساکنان خانه را وادار به سکوت کرده بود تا سر و صدای آنها توجه پلیس را جلب نکند. پس از آن هم از در پشتی گریخته بود. به این ترتیب با شکایت ساکنان آن خانه که گفتند متهم فرار ی ما را گروگان گرفته برگی به جرایم متهم اضافه شد.

تحقیقات پلیس برای دستگیری این متهم همچنان ادامه داشت تا اینکه ماموران دیروز او را در محله قصرالدشت در یکی از پاتوق‌های خلافکاران دستگیر کردند. آخرین متهم پرونده در بازجویی‌ها شرکت در نزاع را پذیرفت ولی مدعی بود که یکی از دوستانش ضربه مرگبار را زده است و این در حالی بود که فیلم‌‌های دوربین مدار بسته هم او را به عنوان ضارب معرفی می‌کرد. به این ترتیب بازپرس شفیعی که دستور بازداشت هر سه نفر را صادر کرده بود بار دیگر آنها را برای ادامه تحقیقات ادامه در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی قرار داد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها