کد خبر: 617073
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۴۰:۳۹
| |

انگیزه اصلی مرد جنایتکار از قتل 2 زن در رشت چه بود؟

تحقیقات جنایی از قاتل زنان در رشت نشان داده تعداد قربانیان او 2 نفر است و این مرد جنایت‌های بیشتری انجام نداده است.

انگیزه اصلی مرد جنایتکار از قتل 2 زن در رشت چه بود؟
کد خبر: 617073
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۴۰:۳۹

عامل قتل دو زن در رشت و همدستش جزئیات جدیدی را از انگیزه خود برای این قتل ها فاش کردند و مشخص شد جنایت‌های آنها به همین دو مورد محدود می‌شود و سریالی نیست.

به گزارش سایت جنایی ، قتل دو زن در رشت که فضای عمومی شهر را تحت تاثیر قرار داده بود با اقرارهای متهم اصلی پرونده وارد مرحله جدیدی شد و متهم جزییات این قتل ها را شرح داد.

در سال ۹۹ خانواده زنی ۴۰ ساله به پلیس گزارش دادند که این زن گم شده است، ماموران ردیابی‌های زیادی انجام دادند اما به نتیجه نرسیدند، تلفن همراه این زن که به تنهایی زندگی می‌کرد، بررسی شد اما مورد مشکوکی پیدا نشد.

هرچند ماموران چند مظنون را هم مورد بازجویی قرار دادند اما ردی از زن جوان پیدا نکردند. پلیس متوجه شد این زن مدتی قبل تلاش داشته از ایران خارج شود و در کشور دیگری زندکی کند که موفق نشده است. هرچند ظن اولیه مبنی بر این بود که زن جوان بدون اینکه موضوع را به خانواده‌اش بگوید از کشور خارج شده اما در نهایت پرونده زن ۴۰ ساله به عنوان پرونده راکد در اداره آگاهی رشت باقی ماند.

دو سال بعد از مفقودی این زن پلیس با گزارش مشابهی روبه‌رو شد. به ماموران پلیس رشت خبر دادند که زنی ۳۱ ساله گم شده است، خانواده این زن گفتند که خانم جوان که یک روز از خانه خارج شده و دیگر برنگشته است، آنها گفتند او تلاش داشته مهاجرت کند اما چون شرایطش را نداشته دنبال یک راه حل بوده‌ است . این سرنخ ماموران را نسبت به خروج غیر قانونی زن جوان مشکوک کردند، پلیس با بررسی دقیق تلفن همراه زن جوان و سرنخ‌های برجای مانده دیگر متوجه شد او مدتی قبل تماس‌هایی با فردی داشته  که خانواده‌اش آن فرد را نمی‌شناختند، بنابراین همین سرنخ توسط پلیس بیشتر بررسی شد.

در ادامه پلیس فهمید، طلاها و همه پولهایی که در حساب بانکی این زن جوان بوده توسط خود او بیرون کشیده شده‌ و همه این اتفاقات در همان روز مفقودی این زن افتاده‌ است.

ردزنی ماموران با شیوه‌های خاص پلیسی و کمک گرفتن از فناوری نوین و کار شبانه روزی ماموران بالاخره جواب داد و پلیس موفق شد مهمترین مظنون این پرونده را که چندین سال بود، در یک رستوران کار می‌کرد دستگیر کند.

بررسی‌ها نشان داد، متهم اصلی پرونده که مردی ۴۰ ساله‌ است با همدستی زنی قربانیان خود را انتخاب می‌کرد. او همه پول‌ها و طلاها‌ را از آنها می‌گرفته و سپس قربانیان را به قتل رسانده‌ و جسد آنها را دفن می‌کرد.

با بازداشت زن و مرد جوان و بازجویی از آنها و به دست آمدن سرنخ‌هایی از زن ۳۱ ساله مفقود شده پلیس متهمان را تحت بازجویی فنی قرار داد و متهمان که خود را در برابر مدارک ماموران می‌دیدند در نهایت مجبور به اعتراف شدند.

متهم مرد به پلیس گفت: قربانی را از طریق همدستم که یک زن است شناسایی کردم ، او به همدستم مراجعه کرده و گفته بود که قصد مهاجرت دارد اما نتوانسته به صورت قانونی مهاجرت کند و نمی داند باید چه کند، ما با هم نقشه کشیدیم قرار شد بگوییم که پول می گیریم و او را غیرقانونی به خارج می‌فرستیم. زن جوان قبول کرد و هرچه پول و طلا داشت به ما داد تا او را قاچاق کنیم، ما هم پول و طلا را گرفتیم و بعد برای اینکه از ما شکایت نکند او را به قتل رساندیم.

ماموران پلیس با توجه به پرونده‌های راکد در اداره آگاهی رشت قتل‌های مشابه را شناسایی کردند و متوجه شدند زنی نیز در سال ۹۹ گم شده‌ است. پلیس متوجه شد این زن هم به گفته خانواده اش قصد مهاجرت داشته است، به این ترتیب متهمان درباره این زن هم مورد بازجویی قرار گرفتند و متهم مرد به قتل او به همان شیوه قتل قبلی اعتراف کرد و توضیح داد که به بهانه قاچاق به خارج از مرزها از زن پول و طلا گرفته و او را کشته است.

گفت: قتل زنجیره ای در کار نیست ، تحقیقات ما به پایان رسیده و متهمان فقط همین دو قتل را انجام دادند، تحقیقات به صورت فنی و ویژه بود و اکیپی از کارگاهان به صورت شبانه روزی روی آن کار کردند تا موفق به جمع آوری شواهد و در نهایت اعتراف متهمان شدند. بررسی های ما نشان می دهد قتل دیگری رخ نداده است.

وی همچنین از خانواده ها خواست تا نسبت به روابط اعضای خانواده حساسیت بیشتری نشان دهند و گفت : روابط آزاد و خارج از عرف می تواند خطرات بسیار جدی را ایجاد کند و در این پرونده شاهد آن بوده‌ایم . بهتر است خانواده نسبت به روابط خطرزای اعضای خانواده حساسیت بیشتری نشان دهند.

وی همچنین درباره انگیزه متهمان گفت: متهمان قصد سرقت طلا و پول مقتولان را داشتند.

وی همچنین تعرض به دو زن را رد کرد و گفت چنین اتفاقی نیافتاده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها